Ladeboksen skal ikke have sit eget hpfi relæ, den skal have sin egen sikringsgruppe på din el-tavle.
Vores ladeboks deler en 3 faset 16 ampere gruppe, med vores vaskemaskine samt vores 2 køkkenovne.
For at undgå at relæet slår fra, så lader jeg fortrinsvist om natten.
Fordelen ved denne løsning, er at sikringen ude i vejen aldrig har slået fra, da vi ikke har oversteget vores samlede begrænsning på 3x25A.
Få lavet en seperat gruppe til den Nikolaj. Det går fint 99% af tiden. Men på et eller andet tidspunkt bliver bilen sat til at lade samtidig med at vaskemaskinen og tørretumbleren kører.
Ja, det har jeg prøvet en del gange over årene. Derfor lader den default kl. 01 om natten nu. Jeg vil ikke risikere at strømmen slår fra ude i vejen fordi kogevask og andesteg mm. kommer på tværs, og vi skal vente på at netselskabet får det slået til igen. Så den nuværende løsning passer mig fint, da det så er min tavle, der slår fra og ikke den ude ved vejen.
der er ikke krav om seperat hpfi relæ for laderen.
det er altså et tilvalg hvis det monteres, for ikke at forstyrre resten af installationen.
min har aldrig slået relæet fra, og jeg tror det bliver sjældent at lader mm vil lave fejl.
Ja du indstiller hvornår den skal starte, og med hvor mange Ampere den skal lade med.
Funktionen hedder "Scheduled Charging". Hvis den er aktiveret, så starter den automatisk opladningen på det tidspunkt, du har valgt. Hvis Scheduled Charging ikke er aktiveret, starter den opladning straks, når du sætter stikket i.
Man kan også starte/stoppe opladning fra mobil appen, men det kræver naturligvis, at man har husket at sætte stikket i bilen forinden ;-)
Der er en låsemekaniske, der fastholder kablet, så folk ikke bare kan tage det ud af bilen og evt. stjæle det eller bare stoppe ladningen.
Når du har låst bilen op, kan du frigøre det ved at trykke på knappen på ladestikket. Du kan også indefra bilen gøre det et sted i menuen, og tilsvarende fra app'en under charging vælge "unlock charge port".
I min hjemmelader, sidder det dog stadig godt fast, men kan lirkes / rokkes ud på et sekund eller to, når det er frigjort. Det skal i øvrigt gøres relativt hurtigt, da bilen ellers låser det fast igen, og man derfor skal frigive det påny.
Det er vist kun Teslas egen ladeboks, der har en knap på ladestikket til at udløse låsemekanismen. Jeg har en anden ladeboks, hvor der ikke er nogen knap på ladestikket. Så jeg skal ind på skærmen i bilen for at frigive kablet eller trykke på min keyfob (Model S).
Har en ukurant ladeboks på arbejdet. Jeg åbner bildøren, slukker for ladeboksen, så frigøres kablet. Lidt nemmere end at tage keyfob ud af lommen ;-)
Det er vist kun Teslas egen ladeboks, der har en knap på ladestikket til at udløse låsemekanismen. Jeg har en anden ladeboks, hvor der ikke er nogen knap på ladestikket. Så jeg skal ind på skærmen i bilen for at frigive kablet eller trykke på min keyfob (Model S).
Der er en låsemekaniske, der fastholder kablet, så folk ikke bare kan tage det ud af bilen og evt. stjæle det eller bare stoppe ladningen.
Når du har låst bilen op, kan du frigøre det ved at trykke på knappen på ladestikket. Du kan også indefra bilen gøre det et sted i menuen, og tilsvarende fra app'en under charging vælge "unlock charge port".
I min hjemmelader, sidder det dog stadig godt fast, men kan lirkes / rokkes ud på et sekund eller to, når det er frigjort. Det skal i øvrigt gøres relativt hurtigt, da bilen ellers låser det fast igen, og man derfor skal frigive det påny.
Som MOS skriver frigøres låsen på ladekablet også ved hjælpe af FOB'en - hold 'bagklappen' på nøglen nede i 3 sekunder, så skifter lyser på opladerporten til hvid og den låses op.
I dag fik jeg installeret Tesla Wall Connector med tilhørende 16A gruppe og MID godkendt bimåler, nu mangler bilen bare... Jeg lagde mærke til at der ikke er noget grønt standby indikator i den? Er det et dårligt tegn? Burde den ikke lyse? Bimåleren viser der er brugt 0.03 kwh på 10 timer så et eller andet bruger standbystrøm men altså ikke den grønne diode.
soras: Det er noget værre sludder det de skriver. Du skal ikke have indbygget DC beskyttelse eller et B-relæ.