Loading...
dk

Vampire drain på Model X | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Feb 24

Jeg vil lige høre om andre Model X ejere også oplever et pænt højt vampire drain i øjeblikket.

Vores Model X mister et sted mellem 4-6kWh i døgnet hvis den bare står uden tillsluttet strøm. 

Og nej, det er ikke fordi den står koldt, den er parkeret i en opvarmet garage med en temperatur på 18 grader.

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Feb 24
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 24

Mødte en småparanoid teslaejer på Suc i Hedensted som mente at det var russerne som tappede hans for strøm. Derfor havde han afmonteret begge sidespejle og afmonterede 4G samt wifi. Det virkede. Måske du skulle prøve det Martin :-)

Kiefer
Kiefer Feb 24

Tesla har allerede skiftet sidespejlet, men om det er det der nu forårsager at bilens batteri er læk skal jeg ikke helt kunne sige...

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 24

Det er ikke utænkeligt...

canel
canel Feb 24

kunne det tænkes at varmen i spejle er on 24/7 ?? eller noget lign.

MOS
MOS Feb 25
Tesla må kunne se i loggen, hvad der bruger så meget strøm.
Kiefer
Kiefer Feb 25

Hvilket de forhåbentligt også er i gang med. Mit spørgsmål gik lige så meget på om der var andre der oplever tilsvarende.

Nikolaj
Nikolaj Feb 25

Jeg oplevede i torsdags at ca. 6% forsvandt over dagen i min Model S 70D. Den var færdigopladt om morgenen og efter 9 timer og 3 gange kørsel med i alt 95 km, kunne jeg se, at de oplyste 220 w/km siden sidste opladning var alt for lavt. Men der var så også 3x 5min preheat over dagen, så ved ikke om du kan bruge det til noget, hvis du har holdt stille. 

Ellers synes jeg det er meget almindeligt, at der er et ekstra stort energispild om vinteren særligt ved småture, som ikke bliver indregnet i det forbrugstal som bilen oplyser.