Loading...
dk

Massivt prisfald på Model S og Model X | Tesla Forum

henrik_dk
henrik_dk Mar 1 '19

Jeg har allerede et 4G hotspot i min bil, da mine drenge gerne vil se youtube, når vi kører langt :-).

Men det jeg ønsker er, at Tesla oplyser deres pris for "Preminum Connectivity". Samt ville også være godt, at de viser deres priser for ladning på SC.

Frem med priserne :-)

mbk
mbk Mar 1 '19

Ny AP hardware og ny kraftigere CPU med mere flydende menuer formentlig uden black screen of death syndrom, glas loft, fine std fælge og center konsol er vist de vigtigste nye features. Synes stadig kabinen ser lidt gammel ud på S, men det er jo smag og behag. Jeg er forresten helt tilvænne center skærm i 3 og savner ikke noget instrument cluster. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 1 '19

Hvorfor opgiver Tesla stadig model S i NEDC range? Model 3 bliver opgivet i WLTP!!

 

Når jeg ser på Standard range, så virker det umiddelbart meget som om det er S75D, der blevet trukket frem i manegen igen. Måske den bare var ude af sortimentet lige de første par måneder model 3 var available.

Bliver de S75D demo'er, der var prissat ca 180-200.000 under nyprisen før, justeret ned i samme stil, så begynder det da at være et svært valg. Skal man snuppe den model 3 man havde planlagt til 550, eller en S til en smule mere......(ved godt model 3 er sat ned også, men det var de 550 jeg forventede)

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 1 '19
mbk
mbk Mar 2 '19

@Ice2EV 

Men vil du virkelig hellere have en S75D end en 3 LR AWD? Ville da vælge 3'eren selv om de kostede det samme. Mere range, bedre udsyn, lavere vedligehold.

 

Hvis du kan leve med AP Basic så 3'eren stadig en del billigere. 

Ice2EV
Ice2EV Mar 2 '19

@mbk

Bedre udstyr?? luftundervogn, opgraderet autopilot, elektrisk STORbagklap, bagageplads.

Range.... Om den går 400 eller 500 på en ladning er ligegyldigt når vi er oppe i de lag. Har på de sidste 3,5 år kun 2 gange kørt over 200 km på en gang, uden mulighed for at kunne have haft ladt, inden vi kørte hjem igen. Aldrig over 300 km.

Range er vigtigt, hvis den kan køre 200 om sommeren, og 80 om vinteren, så er det ubrugeligt.

Men enig i den godt kunne have været 500 kg lettere og mere handy.

Fatter forøvrigt ikke hvorfor frunk klap ikke er elektrisk ?!?

Vognen skulle være leveret med rød sløjfe når jeg fylder 50 til december. Men lad os nu se om jeg kan holde mig i skindet.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 2 '19
P85DK
P85DK Mar 2 '19
Citat fra Ice2EV

Fatter forøvrigt ikke hvorfor frunk klap ikke er elektrisk ?!?

Kun muligt og lovligt hvis den havde hængslerne foran og åbnede den anden vej fra forruden og op. Sålænge den åbner forfra, så er det lovpligtigt med mekanisk stormkrog. Men ja, elektrisk frontklap har vi savnet fra dag 1.

Ice2EV
Ice2EV Mar 2 '19

@P85DK  Det er jo set før i historien at motorhjelm åbnede den vej, eks Jaguar.

Den Demo jeg kiggede på igår til 708K er her til morgen sat ned i 636K.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Mar 2 '19
Kiefer
Kiefer Mar 2 '19

Jeg kan se at den Model S jeg købte i 2015 nu koster ca. nogenlunde det samme som jeg gav dengang. Men når jeg tænker prisen for SuC ind også, så bliver den da pludselig dyrere.

Med mit forbrug og forbrug af SuC vil det give en meromkostning på ca. 10-12.000 kroner om året at skifte bilen ud med en ny Model S. 

 

edge
edge Mar 2 '19
Citat fra Kiefer

Jeg kan se at den Model S jeg købte i 2015 nu koster ca. nogenlunde det samme som jeg gav dengang. Men når jeg tænker prisen for SuC ind også, så bliver den da pludselig dyrere.

Med mit forbrug og forbrug af SuC vil det give en meromkostning på ca. 10-12.000 kroner om året at skifte bilen ud med en ny Model S. 

Der er jo også over 100.000 kr. i afgift til staten nu - det var der ikke i 2015. Men det er jo et rent dansk fænomen, som Tesla har svært ved at gøre noget ved. Så fra Teslas side må man da sige at prisen er sat mere end rimeligt nu.. 

P85DK
P85DK Mar 2 '19

@Ice2EV - Nemlig, men den vej har Tesla valgt ikke at gå, hvilket ellers ville give mening når den har den anvendelse den har.

@Kiefer - Jeg synes det er meget rimligt prissat nu. P85D marts 2015 til lige under 1 million og nu 4 år efter kan jeg så købe en ny P100D med endnu kraftigere acceleration, længere rækkevidde og forbedreret kvalitet hele vejen rundt for samme pris. Lifetime SuC ser jeg som en early adapter benefit.

MOS
MOS Mar 2 '19
Citat fra PeterE
Du har nok ca 4000 danskere som er uenig i at vægten på TMS er et problem, jeg ved slet ikke hvorfor vægten er vigtig - men ok, jeg har også kun kørt 117.000 km med den vægt :)

Det kan jeg godt forklare dig. Den høje vægt giver alt andet lige dårligere performance, end hvis den havde været lettere. En lettere bil ville have en acceleration, der var endnu mere grotesk, energiforbruget havde været lavere, køredynamikken i sving ville have været bedre osv. Dertil kommer, at en tung bil har brug for store hjul til at fordele vægten på. En tung bil slider dækkene hurtigere og dækskift koster adskillige tusinde kroner.

Alternativt kunne en let elbil nøjes med færre batterier for at opnå samme acceleration, rækkevidde osv., da vægt og forbrug er lavere. Dermed bliver den endnu lettere, billigere, hurtigere, mere energibesparende osv. 

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 2 '19
PeterE
PeterE Mar 2 '19
Citat fra MOS
Citat fra PeterE
Du har nok ca 4000 danskere som er uenig i at vægten på TMS er et problem, jeg ved slet ikke hvorfor vægten er vigtig - men ok, jeg har også kun kørt 117.000 km med den vægt :)

Det kan jeg godt forklare dig. Den høje vægt giver alt andet lige dårligere performance, end hvis den havde været lettere. En lettere bil ville have en acceleration, der var endnu mere grotesk, energiforbruget havde været lavere, køredynamikken i sving ville have været bedre osv. Dertil kommer, at en tung bil har brug for store hjul til at fordele vægten på. En tung bil slider dækkene hurtigere og dækskift koster adskillige tusinde kroner.

Alternativt kunne en let elbil nøjes med færre batterier for at opnå samme acceleration, rækkevidde osv., da vægt og forbrug er lavere. Dermed bliver den endnu lettere, billigere, hurtigere, mere energibesparende osv. 

MOS, som altid er din pointe teknisk korrekt :) Min pointe er nok nærmere at jeg ikke ville have været meget mere tilfreds med min S hvis den havde været 300 kgs lettere. 
MOS
MOS Mar 2 '19

@PeterE

Men hvad nu, hvis prisen så også var 10% lavere? Og dækkene var 20% billigere?

PeterE
PeterE Mar 2 '19
Citat fra MOS

@PeterE

Men hvad nu, hvis prisen så også var 10% lavere? Og dækkene var 20% billigere?

Så finder du de argumenter frem som jeg ikke kan modsige :)
Noogi
Noogi Mar 2 '19
Citat fra mbk

@Ice2EV 

Men vil du virkelig hellere have en S75D end en 3 LR AWD? Ville da vælge 3'eren selv om de kostede det samme. Mere range, bedre udsyn, lavere vedligehold.

 

Hvis du kan leve med AP Basic så 3'eren stadig en del billigere. 


 

Interessant hvordan du ikke kan lade være med at fremhæve hvor overlegen Model 3 er nu da du selv endelig har fået købt en Tesla. Stort set hvert andet indlæg du skriver handler om at Model 3 er bedre. Du hører vist til dem der går efter økonomi og den nyeste teknologi. Det er fint nok. Men du udviser stærk tendens til at ville pådutte andre din overbevisning.

Begge biler er fine på hver sin måde. Men ja når Model S får en større opdatering vil forskellene blive endnu mere synlige.

 

Du glemmer at nævne nogle af de fordele som Model S har som mange vil sætte pris på. Noget mere subjektivt end andet. Men forskellene er der og fordi du ikke synes de har værdi er ikke ensbetydende med at andre har det på samme måde.

 

Fx. pænere udvendigt design og mere tilstedeværelse på vejen. Model 3 kan ligne en sammenpresset S. Varme i rat. Luftundervogn. Elektrisk bagklap. Hatchback. Mere baggageplads for og bag. Mere rummelig frontkabine grundet mere fysisk plads. Mere overskuelig skærm grundet størrelse og to displays. Hurtigere acceleration og hastighed.

mbk
mbk Mar 2 '19

@Noogi

Jeg er vist bare lidt nyforelsket. Jeg synes 3'eren er kønnere og jeg er gladere for at køre i den.

P85DK
P85DK Mar 2 '19

@Noogi - Model 3 har højere hastighed end Model S, 260 km/t vs. 250 km/t

Og mbk viser bare at der er en pige til os alle :-) Nogle af os kan lide dem lidt mere modne og med ekstra på sidebenene, mens andre er til de yngre tynde modeller.

 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 2 '19
Fetaehhgodt
Fetaehhgodt Mar 3 '19
Citat fra MOS

@PeterE

Men hvad nu, hvis prisen så også var 10% lavere? Og dækkene var 20% billigere?

 

Sådan kunne man jo blive ved :-)    

 

Billedresultat for ellert

 

 

De 20 procent billigere udgifter på dæk på 3 år, er alt andet kun krummer i forhold til hvad en bil i + 700.000 kr klassen koster for samme periode i værditab, finansiering, forsikring mv.

 

Med hensyn til den ene eller anden, så smag og behag.  

Designmæssigt så helt klart bedre lide M3´s front.     Men ser man den ved siden af hinanden så også indrømme M3 ser meget ordinær ud.   Den store Tesla har altså noget overflod og klasse med den brede bagende. (bredden på bagskærmene og så afstanden ind sideruden )

Indvendigt så bryder jeg mig ikke om alt samlet inde i nogle menuer i en enkelt skærm, men jo den ser klart mere moderne ud indvendigt.  Men er jo også 3 år nyere, og kommer sikkert tilsvarende opbygning på de større Teslaer snart.

 

 

Forummets indlæg er redigeret af Fetaehhgodt Mar 3 '19
Kiefer
Kiefer Mar 3 '19

P85DK: Jeg sagde ikke prisen var sat forkert. Bestemt enig med dig i at det igen er blevet attraktivt at købe en Tesla Model S. Og det med Sus og early adaptor. Det kan godt være, men det er så også det der gør at jeg beholder bilen endnu længere, ,an er vel jyde ;)

Og så er smag jo noget nær så subjektivt som noget overhovedet kan blive, jeg ville aldrig vælge en Model 3 over en Model S, min hustru ville så aldrig vælge en Model S over en Model X hvor jeg så også er uenig med hende. Men det kommer jo an på hvilke behov der skal dækkes, mit behov for en elbil bliver fint dækket med en RWD Model S, jeg synes er langt pænere end det efter min mening noget kiksede interiør på en Model 3...

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 3 '19
koden
koden Mar 3 '19

Model S er bare den Tesla har ramt plet med på mange måder.

Model 3 er pæn men for lille.

Der kører allerede rigtig mange af dem i Florida hvor jeg lige har været.

Det samme med model X :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 »