Yaahoo, husk lige, hvis en af jer kommer forbi, at opdatere hvis de bliver operationsklare (skal til Sverige Fredag)
Yaahoo, husk lige, hvis en af jer kommer forbi, at opdatere hvis de bliver operationsklare (skal til Sverige Fredag)
Jf har sendt et billede på Tesla Supercharger / superlader så der er liv i den. ;-)
Jamen det er da båre deili :-) Tak for info begge -stikker nok lige snuden forbi i morgen - på vej til Blekinge
For dælen da også, så skulle jeg jo være kørt forbi, har været til konference i Bella hele dagen i dag og endte med at køre til Køge for at sidde og spise burger.
Kan det passe jeg så Seitzberg kort lige holde ind og toppe lidt op?
/Martin
Jeg var også der ude her til aften :) og få et par hundrede km opladet. skuffet var at der var en TMS der havde parkeret på den ene og forladt bilen. jeg var der i 40 min og i den tid burde den have været opladet. det er ikke god skik at benytte den som P-plads
Helt enig, og specielt når der ikke er mere end de to pladser uden for hegnet, så er det rimelig dårlig stil at gå fra bilen i så lang tid.
Der burde være et blåt skilt med maks. 45 minutters parkering, som vi ser det på andre SuC'ere i landet.
Det skal så lige siges at jeg tror jeg brugte ca. 1,5 time i Middelfart her til aften, fik ladet bilen 100% op og de sidste 45 min af de 1,5 time gik på at gå fra 379 til 382km typical range. Tesla har sagt til mig at jeg skal lade den 100% et par gange om måneden for at vedligeholde batteriet, så det forsøgte jeg lige i aften hvor jeg alligevel bare holdt på en mørk og tom parkeringsplads.
/Martin
@kiefer, har læst at batteriet kalibrerer ved opladning til 100%, men det er nyt for mig at man bør gøre det "et par gange om måneden".
Fik du nogen uddybende forklaring herpå? Kunne i øvrigt bedre forstå, hvis det var pr. x km.
P.S. Svar evt. i tråd som bedre passer til dette emne.
Og så er Kastrup sandelig også åben på Teslas egen hjemmeside.
http:///...slamotors.com/findus
Vi er ved at være godt plastret til med SuC herhjemme :-)
Men det ser ud til at slutte med Esbjerg og Lolland/Falster i Danmark, Men mon ikke et par driftige forretningsmænd i det midjyske omkring Herning nok skal få overtalt Tesla til at der selvfølgelig også skal en SuC derud på et tidspunkt.
/Martin
Larsen: Nejda, det var for at få beskeden "Charging Complete", så burde alle cellerne være kaliberet så de fungerer nogenlunde igen.
Normalt vil jeg ikke få meget ros for at bruge mere end 10-15 minutter på SuC for at komme det senere hjem, 15-20 minutter passer nognelunde så jeg lige får nok til at, kunne køre fra Middelfart til lidt nord for Århus.
/Martin
@Kiefer Skive ville være kanon, og herning :) regner med du lige fikser den, hvis der er nogen der kan er det sku dig :)
Den nye SuC ligger 3,8 km fra mit hjem - Tror jeg kommer til at bruge den en pæn del ;)
Brugte lige Kastrup i fredags. Fed oplevelse med servicemindede ansatte som "lige kom forbi". Centralt beliggende iøvrigt hvis man lige skal have lidt hos "Harald" eller "Lars Larsen".Virkelig skønt for os Sveriges farere. Det tager pænt langt tid at lade i mors 220 v installation, ved hønsehuset, droslet ned til 7 A, for at undgå sprængte sikringer og kolde høns :-). Heldigvis havde den lokale tankstation 380 v gratis, så det gik. Fed tur, men hold da k... hvor er Teslaen tørstig med fuld skrald på varmeanlæg + 140 km/t i marchtempo. Forbrugeroplysning : så kører den altså ikke mere end 250 km i alt. Bortset fra det ; vidste I strømmen kun koster ca 0,75 svenske øre pr kwh ?
Fatter ikke at EL-biler er et særsyn hinsidan
Brugte lige Kastrup i fredags. Fed oplevelse med servicemindede ansatte som "lige kom forbi". Centralt beliggende iøvrigt hvis man lige skal have lidt hos "Harald" eller "Lars Larsen".Virkelig skønt for os Sveriges farere. Det tager pænt langt tid at lade i mors 220 v installation, ved hønsehuset, droslet ned til 7 A, for at undgå sprængte sikringer og kolde høns :-). Heldigvis havde den lokale tankstation 380 v gratis, så det gik. Fed tur, men hold da k... hvor er Teslaen tørstig med fuld skrald på varmeanlæg + 140 km/t i marchtempo. Forbrugeroplysning : så kører den altså ikke mere end 250 km i alt. Bortset fra det ; vidste I strømmen kun koster ca 0,75 svenske øre pr kwh ?
Fatter ikke at EL-biler er et særsyn hinsidan
Med 190 solgte pr. oktober i år, så er det ikke helt skidt http://teslaclubsweden.se/information/antal-salda-bilar/
når man tænker på, at der ingen afgift er på biler med forbrændingsmotorer her i Ikea. Du immervæk købe en BMW 7-serie for 800.000 SEK. + udstyr hvor en 85 (Ikke D) koster 774.950 SEK. Det tror jeg afholder flere fra at vælge Tesla'en, hvilket er en synd og skam :)
Jeg giver i øvrigt 81,13 øre/kWh (inkl moms) så klager ikke over at nærmeste Supercharger er en times kørsel væk :-)
// Lars
@Larsen.
Har stadig ikke modtaget det stik, jeg har betalt for. Har du afsendt det?