Loading...
dk

Oplader kun med 90 KW på tomt batteri(1%) på SUC | Tesla Forum

HRH
HRH Mar 30 '19
Er det min bil, der har et problem = skal den til service?
mromose
mromose Mar 30 '19

Ikke nødvendigvis - var batteriet koldt, eller var den varmet så meget op at den gule stiplede linie var væk i energivisningen på instrumentbrættet?

Derudover kan det i virkeligheden også skyldes at du delte en supercharger strømforsyning med naboen - så får man en reduceret laddehastighed.

HRH
HRH Mar 30 '19
Det vil jeg ikke mene. Chargede i Køge og var kørt fra Middelfart, og jeg var alene på Chargeren.
koden
koden Mar 30 '19

Hvis du har en 90 D er det vist rigtigt. Jeg har en 90D og den gør det samme. mener der har været en tråd om at det kun er 90D der iKKE kan lade med 120 KW.

Kunne bare ikke lige finde den.

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 30 '19
ElPeter
ElPeter Mar 31 '19
De første generationer af 90-batterierne bliver neddroslet i max-ladehastighed efter et vist antal hurtigopladninger, ifølge Tesla for at ‘beskytte’ batteriet. Dette gælder ikke for de seneste 90er batterier ej heller for de øvrige batteristørrelser (så vidt vides)
Kiefer
Kiefer Mar 31 '19

Og når man så spørger Tesla om der er noget galt når den kun lader med 90KW, er svaret at batteriet ikke fejler noget...

SuneH
SuneH Apr 1 '19

De "ned-droslede" 90-batterier bliver til gengæld ved med at lade ved 90 kW længere op i  SoC end dem, som starter med 120 kW. Men det nytter jo ikke noget, hvis man kun vil lade til fx 40%.

baldur
baldur Apr 17 '19
SC i Køge ser ud til at være begrænset til 90 kW.
KXR
KXR Apr 18 '19
@baldur, kun på de nye dual chargere, på de gamle lader du med 115-120 kW
baldur
baldur Apr 19 '19

@KXR det gør det kun mere mærkeligt. Man skulle tro, at de ikke har nogen grund til at holde os der længere end højest nødvendigt, så hvorfor begrænse os med model 3 til 90 kW?

 

Måske der er en teknisk forklaring. Er Køge ikke et af de ældste SC sites i Danmark? Det kan være at ombygning til CCS har givet nogle udfordringer.

 

Men til HRH kan jeg sige, det er ikke bilen. Det er laderne i Køge der er mærkelige.

MikaelH
MikaelH Apr 19 '19

Der er snak om en "bug" i nogle CCS stik på nogle Superchargere. 

Tesla har vidst ikke mulighed at opdatere dem OTA, fordi forbindelsen er så dårlig (2G). Det er blandt andet en af ændringerne til V3, her får alle Superchargere 4G og dermed har Tesla også større kontrol og flere muligheder for at fixe ting uden at sende en tekniker ud.