Loading...
dk

Autopilot | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV May 1 '19

@Joe73 Det var alligevel lidt interessant du oplever den ikke reagerer på modkørende over midten. 

Forleden havde jeg en lastbil der var tæt på midten i et sving, ikke over, men meget tæt på. Der bippede den vildt og begyndte at bremse, inden den opdagede han ikke kom over til os.

Joe73
Joe73 May 1 '19
Tjahh det er ikke noget jeg har oplevet, om det så er fordi jeg har taget over før bilen ville have reageret ved jeg ikke.
Den gang med cyklen syntes jeg i hvertfald ikke jeg kunne vente længere.
I videoen her tager jeg over da jeg opdager traktorens hjul i min bane (ca 50 sekunder inde)
https://www.dropbox.com/...22-15-front.mp4?dl=0
DeaconWP
DeaconWP May 1 '19

Godt reageret.

Kun muligt med en forberedt chauffør, der har fat hele tiden.

 

Jeg synes jeg oplever, at det eneste den kan se med TACC og AP er, ting der kører i samme retning. Så modkørende og stillestående ting, som ikke er spøgelser, reagerer den ofte slet ikke på.

husfeldt
husfeldt May 1 '19

Fin video - ligner noget Tesla AI teamet kunne være interesseret i at kigge nærmere på .. men de har nok hentet hvad de skal bruge anyway :)

Jeg fik tilbudt en SW update idag - tænker det må være 2019.12.1 .. men det viser den ikke..Installationen fejlede ØV..

Men i forhold til nogle af de problemer der er beskrevet omkring ayutopilot lyder det i denne video (se fra 4:50) som om der er forbedringer på vej..

https://www.youtube.com/watch?v=6dWH9rxIGf0

Joe73
Joe73 May 2 '19
Ang. 2019.12.1: Hurtigere supercharger hastighed, og NoA er ikke med i den danske udgave.
Til gengæld er der Auto Hi-Beam.
husfeldt
husfeldt May 2 '19

@Joe73; tak for info.. fedt med Auto Hi-Beam, NoA .. ja det kommer desvære nok til at tage tid inden vi ser det i DK; underligt at hurtigere supercharger ikke er med - det virker ulogisk - det er jo bare at den opvarmer/køler batteriet så den er mest mulig klar til "optankning når du rammer chargeren..right? )

MikaelH
MikaelH May 2 '19

@husfeldt

Jeg mener at opvarmning af batteriet er med i opdateringen, men den højere maks hastighed på 150kW er ikke kommet til Europa endnu.

jonsiii
jonsiii May 2 '19

@jramskov og @Ice2EV: Det gik _meget_ bedre i dag. Følgende kombinationer/observationer:

* 2019.12.1.1

* Afstandssetting til "2" i stedet for "4" (havde jeg ellers prøvet i tirsdags).

* Albue-i-dør og hvil hånd/arm omkring kl 8 på rattet. Næsten ingen vægt, og ja den kan nok godt køre til Sicilien nu uden at klage over "hold ved rattet". :)

* Nærmer den sig en lastbil i indersporet bremser den meget pænere ned end i tirsdags.

* Overhaling med fod på speeder, blink ud - enten ved at holde blinker (tiden var vigtig) eller fuldt blink, AutoSteer slår fra (TACC kører stadig), ud og forbi lastbilen, ind igen, dobbeltklik AutoSteer til igen. Easy.

* Landevej med god opmærkning var en sand fornøjelse. Selv forholdsvis skarpe sving tog den uden brok.

 

Tak for alle gode råd. =) Glæder mig til at høre andre, om version 2019.12.1.1 har en finger med i spillet.

MikaelH
MikaelH May 2 '19

I USA er folk begyndt at få trial på FSD. Den varer i 3 uger. Prisen for at opdatere under trial er 5500$ eller 46.200kr. 

Med afgiftssystemet i DK og Teslas passivitet i forhold til at udnytte reglerne, betyder at det bedre kan betale sig at vente på trial til 46.200kr end at betale 41.900kr+30% afgift= 54.500 under bestilling. 

Ice2EV
Ice2EV May 2 '19

@jonsiii Er det mig der misforstår? Skriver du ikke at du manuelt styrer udenom lastbilen og ind igen for at slå autosteer til igen manuelt? Den fortsætter godt nok på TAAC.

Det er kun, såvidt jeg forstår, i FSD eller evt i EAP at den kan skifte vognbane selv ved at du blinker ud og ind.

jonsiii
jonsiii May 2 '19

@Ice2EV Jow, jeg styrer manuelt uden om. Så snart jeg starter fuldt blink, så slår den fra på lille AP.

Jeg havde også håbet den gjorde som i denne video (ved ca. 9:30):

https://youtu.be/lyyeY8jO5UM?t=510

Altså stiblede linier, den selv rykker ud over, men pyt.

jramskov
jramskov May 3 '19
Citat fra jonsiii

@jramskov og @Ice2EV: Det gik _meget_ bedre i dag. Følgende kombinationer/observationer:

* 2019.12.1.1

* Afstandssetting til "2" i stedet for "4" (havde jeg ellers prøvet i tirsdags).

* Albue-i-dør og hvil hånd/arm omkring kl 8 på rattet. Næsten ingen vægt, og ja den kan nok godt køre til Sicilien nu uden at klage over "hold ved rattet". :)

* Nærmer den sig en lastbil i indersporet bremser den meget pænere ned end i tirsdags.

* Overhaling med fod på speeder, blink ud - enten ved at holde blinker (tiden var vigtig) eller fuldt blink, AutoSteer slår fra (TACC kører stadig), ud og forbi lastbilen, ind igen, dobbeltklik AutoSteer til igen. Easy.

* Landevej med god opmærkning var en sand fornøjelse. Selv forholdsvis skarpe sving tog den uden brok.

 

Tak for alle gode råd. =) Glæder mig til at høre andre, om version 2019.12.1.1 har en finger med i spillet.

# Jeg laver overhaling på samme måde, synes desværre det bliver lidt træls i længden, men det er nok det der skal få os til at opgradere til FSD :)

# Håber også den lærer at lave blødere opbremsninger, dvs. at det er OK at overskride "afstandsindstillingen" midlertidigt. Hvis man laver en overhaling og der allerede er en i overhalingsbanen, bremser den for hårdt op uden grund, sandsynligvis for at den vil tilbage til den afstand den er sat til at holde. Det er ikke helt ufarligt, kan sagtens overraske bagvedkørende.

# Enig mht. landevejskørsel - det fungerer ret godt.

# Vi har haft en "Blind Spot Detection Limited" alarm i en uges tid, men den er nu på magisk vis forsvundet igen og min fornemmelse er at AP'en er blevet mindre urolig efter den forsvandt.

# Vi har 2019.8.4 firmware.

tag68
tag68 Jul 8 '19
Har lige været i i Italien med M3 var ved at gå op i limningen når jeg brugte AP, ud af ingen ting bremser den pludselig op, også på vej ud af en tunnel mellem mørke og lys bremser den så hårdt op, som om det var en mur, til stor gene for de andre bilister, der må have tænk, hvor jeg havde trukket det kørekort, syntes også at man skal trække ud i mega lang tid til overhaling, før den ikke vil bramse mig ned, for så igen at accelerer op til AP fart igen, det jeg var vildt positiv over var, hvor hurtig det går med at lade, man når næste ikke at købe en kop kaffe før man skal videre, håber Tesla får mere styr med det med AP i fremtiden, men en fed bil at køre langt i
T3S7A
T3S7A Jul 8 '19

Hvis uheldet skulle være ude, og din Tesla Bremser hårdt op, uden grund - og en bagvedkørende kommer til at banke op i dig, så får du faktisk skylden for at bremse uden grund. 

baldur
baldur Jul 9 '19
Det er ikke dig der bremser, men bilens sikkerhedssystem. Det er nok aldrig prøvet ved domstolene. Man skal huske at bilen har fået NCAP stjerner for at have det system. Det er i øvrigt meget sjældent at den bremser helt op. Det føles bare sådan. Men oftest tager den bare nogle km/t af farten.
selsoe
selsoe Jul 9 '19
@tag68

Min erfaring ligner din. Generelt går det ret godt, men ind imellem laver den vilde nedbremsninger uden nogen grund, til gene for alle i bilen og bagfrakommende. Det håber jeg de får styr på, for ellers fungerer det faktisk ret godt.

Mht overhalinger mens du kører på Adaptiv Cruise Control (ikke autosteer):
Lige inden du trækker ud, trykker du på speederen. Så længe du trykker på speederen bremser den ikke ned selv og når du slipper genoptager den ACC. Det fungerer ret godt.
Sider: « 1 2 3