Loading...
dk

Standard range er nu tilgængelig, AP er standard + mere | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Boris
Boris Apr 21 '19

Tusind tak for info.

SuneH
SuneH Apr 23 '19

Jeg er ved at lave en oversigt over de forskellige modeller - men mangler lidt info.

Long Range RWD - pris 410.000. Hvad er range, 0-100 tid og topfart på den?

Standard+ modellen, har den AP i en "light udgave"? Og hvad med Spotify, er det med i Std+ og Long Range RWD?

MikaelH
MikaelH Apr 23 '19

LR RWD: 
Range estimat: 325/310 * 560km = 585km
0-100 estimat: 5.0 + 0.2 (sikkerhed for conversion fra 0-60mph til 0-100km/h) = 5.2 sek
Tophastighed: 225km/h 
Har fuld premium pakke

SR+:

AP er inkluderet.
Spotify, web-browser, satelitkort og live traffik er ikke inkluderet, og kan ikke tilkøbes pt. (Koster ca. 100$ efter 1. år på modeller med Premium)

SR:
Her er sædevarme og nogle højtalere software låst. 
AP er ikke inkluderet. 
Rækkevidden er begrænset til 90% af SR+.
Pris: Ca. 330.000kr. (Har ikke set nogle tal endnu).

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Apr 23 '19
SuneH
SuneH Apr 23 '19

Mange tak Mikael - hvordan er du nået frem til dit range estimat på LR RWD?

MikaelH
MikaelH Apr 23 '19

Jeg har blot taget den relative forskel mellem AWD og RWD rækkevidde efter EPA standarden i USA.
Her står AWD til 310miles og RWD til 325miles. 

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 23 '19
Citat fra SuneH

Mange tak Mikael - hvordan er du nået frem til dit range estimat på LR RWD?

Hej Sune. Prisen for LR RWD er 421.000 på gaden.
Ifølge Tesla liver de produceret i løbet af foråret. 
SuneH
SuneH Apr 23 '19

Hej Laksefisker - er det fordi der er tillæg for levering mm? Er den pris du nævner incl. metallak - eller hvorfor tror du det er dyrere end de 410.000 der har været oppe at vende før?

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 23 '19
Citat fra SuneH

Hej Laksefisker - er det fordi der er tillæg for levering mm? Er den pris du nævner incl. metallak - eller hvorfor tror du det er dyrere end de 410.000 der har været oppe at vende før?

Hej Sune. De 410.000 var et estimat fra Tesla, nu er prisen konfirmeret og den endte med 421.000 inklusiv levering. Nej, der er ingen afgift på. Ja, det er lidt mere end estimatet men de har nok haft nogle omkostninger der lige skulle med, tænker jeg. 
SuneH
SuneH Apr 23 '19

Nogen der kender prisen på SR+ RWD? Kan den overhovedet fås?

MikaelH
MikaelH Apr 23 '19
Quote from SuneH

Nogen der kender prisen på SR+ RWD? Kan den overhovedet fås?

Går du fra du mener SR? 
SR+ er altid RWD og kan bestilles via hjemmesiden.
SR burde kunne bestilles via telefonen. 
Jeg forventer et opkald fra Tesla i dag, så der kan jeg lige spørge til det. 

M3rasmus
M3rasmus Apr 23 '19
Jeg spurgte i øvrigt ikke om der som standard er AP på alle model 3, i forbindelse med min bestilling af LR RWD, det fik jeg af vide der var - men jeg synes der er modstridende information om det rundt omkring.
M3rasmus
M3rasmus Apr 23 '19
OK, det er nu opklaret. Nyproducerede LR RWD har AP som standard - biler der allerede er produceret og er på lager har ikke.

baldur
baldur Apr 23 '19
Citat fra M3rasmus OK, det er nu opklaret. Nyproducerede LR RWD har AP som standard - biler der allerede er produceret og er på lager har ikke.

Jamen alle biler har AP hardware. Det er bare en setting i software. Man kan tilmed aktivere en prøveperiode for at teste det. Det giver ingen mening at produktionsdatoen har betydning for om en software setting er aktiveret eller ej. 

Kejseren
Kejseren Apr 25 '19

Nogen der har info omkring leveringer af SR+ i DK/EU?

jramskov
jramskov Apr 27 '19

28 minutters review/info om standard range/standard range+: https://www.youtube.com/watch?v=iMFGmeAY_7M

baldur
baldur Apr 28 '19
Jramskov tak for det. Han giver den C- for at have for hård affjedring. Typisk amerikansk, de vil have biler der gynger derudaf uden nogen føling med vejen. Affjedring i M3 fejler ikke noget.
jramskov
jramskov Apr 28 '19

Ja, jeg har heller ikke nogen klager på den front.

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 28 '19
voersaa
voersaa Apr 30 '19

Der er ting der ikke er perfekte men at brokke sig over affjedringen det forstår jeg ikke.

M3rasmus
M3rasmus Apr 30 '19
Jeg tror det er fordi affjedringen i Model 3 er mere opsat til sport, som f.eks. i en BMW M3 eller Audi S4, end den er lavet til komfort. Det er jo smag og behag, men dårlig, det er den ikke. Den ligger i den bedste ende indenfor klassen, når det kommer til ydelsen.
P85DK
P85DK Apr 30 '19

Ikke standard range, men nok lidt om undervogn og konkurrenter

Sider: « 1 2 3 4 »