Tusind tak for info.
Jeg er ved at lave en oversigt over de forskellige modeller - men mangler lidt info.
Long Range RWD - pris 410.000. Hvad er range, 0-100 tid og topfart på den?
Standard+ modellen, har den AP i en "light udgave"? Og hvad med Spotify, er det med i Std+ og Long Range RWD?
LR RWD:
Range estimat: 325/310 * 560km = 585km
0-100 estimat: 5.0 + 0.2 (sikkerhed for conversion fra 0-60mph til 0-100km/h) = 5.2 sek
Tophastighed: 225km/h
Har fuld premium pakke
SR+:
AP er inkluderet.
Spotify, web-browser, satelitkort og live traffik er ikke inkluderet, og kan ikke tilkøbes pt. (Koster ca. 100$ efter 1. år på modeller med Premium)
SR:
Her er sædevarme og nogle højtalere software låst.
AP er ikke inkluderet.
Rækkevidden er begrænset til 90% af SR+.
Pris: Ca. 330.000kr. (Har ikke set nogle tal endnu).
Jeg har blot taget den relative forskel mellem AWD og RWD rækkevidde efter EPA standarden i USA.
Her står AWD til 310miles og RWD til 325miles.
Hej Sune. Prisen for LR RWD er 421.000 på gaden.Mange tak Mikael - hvordan er du nået frem til dit range estimat på LR RWD?
Hej Laksefisker - er det fordi der er tillæg for levering mm? Er den pris du nævner incl. metallak - eller hvorfor tror du det er dyrere end de 410.000 der har været oppe at vende før?
Hej Sune. De 410.000 var et estimat fra Tesla, nu er prisen konfirmeret og den endte med 421.000 inklusiv levering. Nej, der er ingen afgift på. Ja, det er lidt mere end estimatet men de har nok haft nogle omkostninger der lige skulle med, tænker jeg.Hej Laksefisker - er det fordi der er tillæg for levering mm? Er den pris du nævner incl. metallak - eller hvorfor tror du det er dyrere end de 410.000 der har været oppe at vende før?
Nogen der kender prisen på SR+ RWD? Kan den overhovedet fås?
Går du fra du mener SR?
SR+ er altid RWD og kan bestilles via hjemmesiden.
SR burde kunne bestilles via telefonen.
Jeg forventer et opkald fra Tesla i dag, så der kan jeg lige spørge til det.
OK, det er nu opklaret. Nyproducerede LR RWD har AP som standard - biler der allerede er produceret og er på lager har ikke.
Jamen alle biler har AP hardware. Det er bare en setting i software. Man kan tilmed aktivere en prøveperiode for at teste det. Det giver ingen mening at produktionsdatoen har betydning for om en software setting er aktiveret eller ej.
28 minutters review/info om standard range/standard range+: https://www.youtube.com/watch?v=iMFGmeAY_7M
Der er ting der ikke er perfekte men at brokke sig over affjedringen det forstår jeg ikke.