Loading...
dk

Model 3 Longe Range RWD - begrænset tilgængelighed og AP er standard | Tesla Forum

B8Peter
B8Peter May 5

@MikaelH
Mange tak for svaret, jeg fik mit VIN-nr. i Fredags. Så må vi se hvad for en HW den ankommer med sidst i Maj

Laksefiskeren
Har lige læst et indlæg fra en amerikansk kunde. Han bestilte sin 29/4, fik den leveret 3/5.
Han har et VIN nummer på 361234 det er rundt regnet 20.000 højere end mit.
Forummets indlæg er redigeret af Laksefiskeren May 5
B8Peter
B8Peter May 5

Det er ca. 90.000 højere end mit !!!

mbk
mbk May 5

140.000 højere end mit. .. 

MikaelH
MikaelH May 5

De er begyndt at reservere VINs i langt større batches end tidligere, så man kan ikke lægge helt så meget i VIN-nummeret som tidligere. De bliver ikke nødvendigvis tildelt i nummerisk rækkefølge.

F.eks. må man formode at B8Peter's bil er produceret i april. Med ca. 700 biler pr. dag, så burde der maksimalt være en forskel på ca. 20.000 for biler produceret i samme måned. Hvis de var tildelt i nummerisk rækkefølge, så ville det jo reelt betyde at B8Peter's bil er produceret i 2018, og det tvivler jeg meget stærkt på er tilfældet :)

Laksefiskeren
Ciffer nummer 10 angiver model år feks. Svarer H til 2017 og K til 2019.
B8Peter
B8Peter May 5

Min er K :-)

Mads9202
Mads9202 May 5
Citat fra B8Peter

@MikaelH
Mange tak for svaret, jeg fik mit VIN-nr. i Fredags. Så må vi se hvad for en HW den ankommer med sidst i Maj

hvornår bestilte du din Tesla? 
B8Peter
B8Peter May 5

16 April LR AWD

Mads9202
Mads9202 May 5
 har selv bestilt 23 april. LR RWD. 
Syntes tiden et gået i slowmotion lige siden.. =P 
M3rasmus
M3rasmus May 6
Citat fra Mads9202  har selv bestilt 23 april. LR RWD. 
Syntes tiden et gået i slowmotion lige siden.. =P 
Jeg bestilte/ændrede også d. 23 april og er ikke blevet ringet op om den er på vej. Men har skrevet og fået svar tilbage om den også er på vej og der er VIN nummer på min ordre.
Leth
Leth May 6

Citat fra M3rasmus
Citat fra Mads9202  har selv bestilt 23 april. LR RWD.  Syntes tiden et gået i slowmotion lige siden.. =P 
Jeg bestilte/ændrede også d. 23 april og er ikke blevet ringet op om den er på vej. Men har skrevet og fået svar tilbage om den også er på vej og der er VIN nummer på min ordre.

Jeg bestilte d. 28/4, ændrede d. 29/4, og har netop modtaget VIN og bekræftelse på at den er på båden mod Europa. Jeg afventer info om om den er med ny hardware eller ej. Men nu gik ventetiden pludselig fra nogle måneder til nogle uger... ;)

MikaelH
MikaelH May 6

Jeg er også lige blevet ringet op. Har dog ikke fået noget VIN endnu, men de ville lige bekræfte oplysninger omkring forsikring, registrering og betaling.

tag68
tag68 May 7

Det ser ud til at "vores" skib ankommer til havnen i morgen den 8/5 så kan det være at vi kan få dem leveret inden udgangen af denne måned, jeg glæder mig helt vildt :-)

Laksefiskeren
Ja, det er spændende, skibet skulle ligge til kl. 06.00 i morgen tidlig. Kan jo være at der er et webcam på havnen man kan følge med på :-) 
Mads9202
Mads9202 May 7
Citat fra Leth

Citat fra M3rasmus
Citat fra Mads9202  har selv bestilt 23 april. LR RWD.  Syntes tiden et gået i slowmotion lige siden.. =P 

Jeg bestilte d. 28/4, ændrede d. 29/4, og har netop modtaget VIN og bekræftelse på at den er på båden mod Europa. Jeg afventer info om om den er med ny hardware eller ej. Men nu gik ventetiden pludselig fra nogle måneder til nogle uger... ;)

så blev det min tur, kan forvente min model 3 sidste ude i maj! 
M3rasmus
M3rasmus May 7

Jeg har lige fået et opkald om det samme, med samme forventede levering i slut maj.

DeaconWP
DeaconWP May 7
Citat fra Leth

Så kan jeg godt frygte, at netop din bil har stået færdig et stykke tid, og er taget fra en lager liste.
Så bliver det da spændende, om den er produceret før den dato, som er vigtig i forhold til nyeste hardware.
Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP May 7
SuneH
SuneH May 7
Citat fra M3rasmus

Jeg har lige fået et opkald om det samme, med samme forventede levering i slut maj.

Samme her. Bestilte d. 27/4 - så den må næsten have været færdigproduceret da jeg bestilte. Kommer enten sidste uge i maj eller første uge i juni. 

MikaelH
MikaelH May 7
Quote from SuneH

Samme her. Bestilte d. 27/4 - så den må næsten have været færdigproduceret da jeg bestilte. Kommer enten sidste uge i maj eller første uge i juni. 

Der er ingen biler der pt. bygges baseret på din bestilling. De laver blot en masse biler efter en eller anden fordelingsnøgle, og sender dem på et skib. Efterhånden som bestillingerne kommer ind, så bliver du så matchet til en bil på skibet. 
De har nok en meget god fornemmelse af hvilke kombinationer der er mest populære, og det er jo forholdsvis let at justere fordelingsnøglen løbende hvis det f.eks. viser sig at fordeling i Europa er meget anderledes end forventet. 
Ideen er sådan set smart nok, fordi det sikrer en lavere leveringstid for langt de fleste kunder. Det er kun dem der er uheldige at bestille en konfiguration der er mere populær end Tesla havde forventet som får en længere leveringstid. Dette kan lade sig gøre for Tesla fordi at de sælger så få udgaver. Havde du selv kunne vælge sæder, instrumentbord, sædevarme, anlæg etc. så ville det hurtigt stikke helt af. 

Hvilken spec har du bestilt? Jeg har bestilt en LR RWD rød/sort m. 18", og har stadig intet VIN. Bestilte d. 15/4.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »