Loading...
dk

Fælles front for at få Tesla til at løse SC Hamborg problem nu! | Tesla Forum

TSLA
TSLA Sep 30 '14

Sa der er ikke trykket på knappen for SC....

JensMelhede
JensMelhede Oct 1 '14

Jeg angriber åbenbart tingene lidt anderledes an end mange andre. Jeg har læst mange indlæg og spørgsmål omkring netop SC Hamborg knudepunktet og min konklusion er at istedet for at klynke på forummet omkring en ret vigtigt mangel i et ellers fint SC netværk, så tag fat på dem som kan ændre noget - nemlig Tesla. Vores forum er til at udveksle erfaringer, men ændre noget kommer vi nok ikke til med en lille kommentar her og der.

Problemet er ikke at skulle betale for en opladning, når man har købt en Tesla, men det er tiden det tager. jeg skal til Køln området med min søn og en ven som skal spotte fly (ja hver sin interesse). Dvs. vi kører hjem søndag i efterårsferien via Dortmund SC og derfra er der ingen SC før Middelfart 583KM. Da vi skal helt til Birkerød og der vil være en hel del efterårstraffik, er TIDEN problemet. At lade 3½ time med et Type2 kabel og twincharger (som jeg heldigvis har) er tidsmæssigt et problem for hele hjemturen.

Iøvrigt har alle betalt et beløb for at kunne benytte SC, så at se det som en "ekstra" service er selvfølgelig sin egen sag. Jeg læste en artikel på et tidspunkt, hvor det var beregnet at SC beløbet faktisk er en rigtig god business for Tesla - så jeg synes ikke det er synd for Tesla at man klager over noget som ikke fungerer godt nok. Jeg har betalt for servicen på forhånd.

Igår aftes ringede der en Susanne fra TeslaMotors og lagde en besked på min mobilsvar - som opfølgning. Jeg opdaterer når jeg har talt med hende.

Kiefer
Kiefer Oct 1 '14

Jes: Jeg er som sådan stadig ikke uenig med dig, men jeg mener stadig ikke det nytter at kontakte Tesla DK, da de ikke har noget med udrulningen af SuC'ere i DE at gøre, her skal du have fat i den tyske organisation.

Jeg har også selv på et tidspunk haft droppet at, køre til München i bilen da ladetiden i Hamborg ganske simpelt ville blive for lang, og det gør det så heller ikke bedre at, jeg kun har single charger i min bil.

/Martin

Flemming
Flemming Oct 1 '14
Jeg er ret sikker på at de af os der bestilte vores Tesla er i foråret 2013 aldrig havde troet at
Der på nuværende tidspunkt ville være over 65 SC i Europa. Så lad os i stedet glæde os over
At det allerede på nuværende tidspunkt er skabt mulighed for at vi kan køre langt sydpå eller nordpå og lade på vejen på SC.
Og i det det tempo de stadig udvider nettet, er jeg sikker på at det også ærger Tesla, at det for os Ukendte årsag, ikke er lykkedes for dem at etablere en SC i Hamborg
TSLA
TSLA Oct 1 '14

Enig i at det ikke nytter så meget at kontakte Tesla DK om det tyske problem, selvom projekt chefen for udrulningen er dansk. Hvem kontakter man når problemet er bureaukrati - i Tyskland? Jeg er helt enig i at når man køber en Model S har man for så vidt betalt for at kunne lade på SuC'erne. Men på den anden side må man have forståelse for at Tesla ikke er herre over lov og regelsæt i de lande/regioner hvor de ønsker at sætte SuC'er op. Og da vi købte var der ikke lovning på bestemte steder mv.

DeaconWP
DeaconWP Oct 1 '14

Hej igen, Jens Melhede.

Jeg tager hatten af, og i hånden. For du har da nogen rigtig gode argumenter i dit indlæg. Jeg havde ikke lige samme indsigt og tankegang, da jeg skrev tidligere i denne tråd. Jeg undskylder min opfattelse, og nyder gerne flere gode indlæg fra dig.

Og vældig fin hobby I har. ;-) Der er noget at komme rundt og kigge efter. God fornøjelse med den tur.

Med venlig hilsen

Deacon

JensMelhede
JensMelhede Oct 1 '14

Hej Deacon, det er bare ok og tak.

Jeg fik talt med Susanne fra Tesla og det kom der absolut ingenting ud af. Hun var da sød og hjælpsom men kendte ikke til http://supercharge.info og kunne heller ikke fortælle hvornår de forventer at have løst Hamborg, blot at de er klar over problemet og at det sikkert er løst inden året er omme.

Hvis man bare vidste hvad problemet i virkeligheden var kunne det måske hjælpe at få dem til at prioritere dette hurtigere - who knows.

Jeg foreslog hende faktisk at de jo kunne løse problemet ved at få servicecentret til at have 24/7 åbent indtil de har løst det med en rigtig SC :-)

Vi ændrer nok planen ved at flytte overnatning lørdag tættere pål Hamburg og på et hotel som tilbyder opladning. Så kan vi køre til Middelfart næste morgen - ikke optimalt men det er vilkår som man siger.

TSLA
TSLA Oct 1 '14

Ja præcis, det er vilkår!! 

T3S7A
T3S7A Oct 2 '14
Citat fra JensMelhede

Jeg foreslog hende faktisk at de jo kunne løse problemet ved at få servicecentret til at have 24/7 åbent indtil de har løst det med en rigtig SC :-)

Det har de også haft før. Men da Tesla Servicecenter i Hamborg ligger sammen med masser af andre lejemål, kunne de ikke få lov til at have alt den trafik efter lukketid. Er også lidt forståeligt, at man ikke kan have "uvedkommende" til at gå rundt på et "lukket/sikkert" område om natten.  

T3S7A
T3S7A Oct 9 '14
Citat fra Boski Vi har lovet børnene en tur til Berlin i efterårsferien, så vi venter også.

http://ps.welt.de/2014/10/08/sho/

Udtagelser fra Tesla, under åbning af Store i Berlin. 

Skulle indenfor ganske kort tid komme SuC ved Herzsprung

https://www.google.dk/maps/place/Shell+Autohof+Herzsprung+AH/@53.2629231,12.7182395,8z/data=!4m2!3m1!1s0x47a935f13d3e66b1:0xb12b63cbd6c6b8ae

Når desværre nok ikke klar til starten af efterårsferien, men måske til på vej hjem. 

Måske en ide, lige at kører om forbi og se, hvis man alligevel kører ad A24

Boski
Boski Oct 9 '14
Tak! Det ville passe godt med vores planlagte tur til Berlin.
Hookmaker
Hookmaker Oct 9 '14
Ja men bortset fra det, passer det jo ad r.... til. Turen forbi Hamburg er stadig et sort hul!
TSLA
TSLA Oct 9 '14

Ja, Herzsprung ligner da noget af en omvej, hvis man altså ikke lige skal til ... Polen

Ok, der er så flere Herzsprung's..... Denne ser fin ud til Rostock og vejen til Hamburg... Sorry.

Forummets indlæg er redigeret af TSLA Oct 9 '14
Sider: « 1 2