@IEC2EV Jeg havde et tilsvarende problem med min 3ér allerede den første dag. Den kunne lade fuld skrald de første par timer men så aftog det til et par kW. Bilen var hos Tesla Aarhus en uge og løsningen blev en ny "on board charger". Der har ingen problemer været siden. Den defekte unit røg ekspres tilbage til USA for nærmere analyse af fejlen. Er spændt på at høre hvad din fejler.
I forhold til støj, så får 3'eren et STORT plus på frontmotor støj når man sammenligner AWD udgaverne. Jeg skifter indimellem væk fra "range mode" i S'eren hvis jeg kører konstant ved de hastigeder der giver mest støj/resonans - det afhjælper problemet.
Bortset fra dette betragter jeg støjen i model 3 som bilens absolut svageste side! Den larmer jo big time i sammenligning med en S'er. Mit sammenligningsgrundlag er en S-P90D med glastag (soltag) og samme 20" Michelin dæk som Performance model 3 leveres med.
Vi fravalgte P udgaven af 3'eren pga støjbilledet og endte med en LR AWD på 19". Når tiden kommer til vinterhjul bliver det en yderligere nedgradering til 18" og så må vi se om ikke det hjælper lidt. Jeg synes det er ærgerligt at der ikke er ofret lidt mere på støjdæmpning i den ellers så velkørende og vellykkede 3'er. Jeg forstår godt at der er indgået kompromisser for at ramme 35.000USD, men køber man en af de dyre modeller er forventningerne nok tilsvarende højere.