Loading...
dk

Gratis tilbud til dem der overvejer at købe Tesla (Model S, X eller 3) | Tesla Forum

Jabba
Jabba May 3 '19

Så er jeg på banen igen. For dem der ikke har fulgt med, har jeg som garvet Tesla ejer tidligere tilbudt at mødes med og hjælpe potentielle Tesla købere. Til dels med deres spørgsmål og ikke mindst levere en grundig gennemgang af, hvad det indebærer at eje en Tesla/elbil, tips/tricks, ladning, faldgrubber, muligheder, hvordan Tesla er på servicefronten, m.v. Alt sammen uden beregning.

Oprindeligt indlæg findes her: http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5818?page=1#post-85917

Jeg har igen fået tid mellem hænderne og tilbyder derfor det samme igen. Denne gang dog med få undtagelser.

Denne gang er tilbuddet forbeholdt dem der overvejer at købe/skal købe NY Tesla. Årsagen er, at jeg denne gang tager mig "betalt" i form af en referral. Dvs. at forventningen er, at man bruger min referral code (henvisningkode), hvis man synes jeg har leveret værdi og hjulpet med at svare på spørgsmål og fået bugt med usikkerheden. Uanset bør man bruge en referral code når man køber bilen, da man så får nogle gratis fordele, såsom gratis Supercharging i et vist omfang. P.t. får man 7.500 km gratis Supercharging. Så den eneste "tort" man skal lide er at benytte min kode fremfor en andens, hvis man, som nævnt, synes jeg har gjort mig fortjent til det.

Jeg selv får ikke noget retur, da jeg allerede har gratis Supercharging med min Model S. Dog skulle jeg som referral "uddeler" få lodder til en konkurrence om den ultimative elbil - den nye Tesla Roadster.

Og det er her mit "krav" kommer ind i billedet. Jeg har lovet min 5-årige at give det et forsøg via referrals. For jeg har ikke pengene til at købe en Roadster når den kommer ud og så må vi prøve på anden vis. Jeg har nok ikke en jordisk chance ift. Youtube kendisser og andre Tesla godtfolk, men når man har lovet noget, må man give det et forsøg!

Jeg kan og vil naturligvis ikke tvinge nogen til at bruge min referral kode, efter gennemgangen, så jeg kan kun overlade det til god gedigen gentlemansprincipper :)

Når alt det er sagt, er alt som ved det gamle. Jeg bruger stadig gerne flere timer på at hjælpe, gennemgå, tegne og fortælle. Så kom frisk. Jeg bidder ikke. 

Send en PM (direkte besked), hvis det har interesse. Så finder vi en dag. Hvis det kan klares over telefonen og du synes det er nok med det, så finder vi også ud af det.

Hvis du ikke er forumbruger endnu, kan du sende en besked til ultraportables(snabel a)gmail(punktum)com.

Noogi
Noogi May 4 '19

Kan varmt anbefale Christian. Han har rigtig meget viden om Tesla på alle fronter og deler generøst ud af den. Ved han har hjulpet mange men ved også at han ikke blev overrendt sidst. Det er et tilbud der ikke hænger på træerne så gør jer selv en tjeneste og drop genertheden. Det lønner sig. Bogstaveligt talt.

Støt op om et godt initiativ og brug hans kode fremfor en vilkårlig person der spammer sin kode uden reelt at hjælpe.

jramskov
jramskov May 4 '19

Stor ros herfra for at tilbyde det.

Jabba
Jabba May 4 '19

@Noogi Tak for de pæne ord Michael og tak for sidst. Det var en fornøjelse!

@jramskov Mange tak. Det er en fornøjelse at kunne hjælpe. Ville selv have ønsket, at et sådant tilbud fandtes den gang jeg var i overvejelsesfasen. Det havde sparet mig nogle penge.

Bør nævne, at jeg udover Model S også har en god portion erfaring med Model X og Model 3.

Mødes gerne i København og omegn og kan jeg passe det ind i mit skema, kan vi også mødes på resten af Sjælland.

voersaa
voersaa May 4 '19

Jeg tror det er en ydelse som mange vil sætte pris på og det er absolut værd at anbefale at man tale med en "rigtig" ejer og ikke bare sælgerne i butikken inden man køber.

Kommer du ikke stadig til at hænge på registreringsafgiften hvis du vinder en Roadster 2? Ret brutalt at "vinde" omtrent 1,5 million i afgift :-(

Jabba
Jabba May 5 '19
@voersaa Ja, man skulle tro der ville være mange der benyttede sig af tilbuddet. Især når rigtig mange har meget lidt forstand på elbiler før de køber. Men er ikke ligefrem blevet overrendt. Mødtes med 5 sidste gang og før det har jeg mest hjulpet folk der overvejede en brugt Model S.

Mht. afgift er det vidst nærmere 500K sådan som reglerne er lige nu (baseret på en pris på 1,7 mio),  men nu får vi at se. Det kræver jo lige at man er både flittig og ultra heldig, før man står med et afgiftsproblem :) 

KJL
KJL May 6 '19

Sender muligvis en din vej. Tror det er et godt match og har ikke selv tålmodighed til den slags.

P85DK
P85DK May 6 '19

@Jabba - det er jo ikke kun afgiften, man skal jo også svare skat af værdien af bilen man får hvis man skulle være så heldig. Men selv med betalt skat  af værdi og afgift, så er det jo en pæn rabat man får hvis man alligevel ville have en.

MikaelH
MikaelH May 6 '19

Roadster 2.0 koster vel ca. 1.800.000 før afgifter. 
Hvis man selv skal betale afgifterne, så ender de i ca. 1.000.000kr hvis bilen leveres næste år (60% afgift over 400.000).

Herudover så bliver du indkomstbeskattet af de 1.800.000kr, dvs. ca. 1.000.000kr i skat.

Du ender altså med at skulle betale ca. 2mio for at få bilen på danske plader. 
Alternativt så kan du modtage bilen uden plader for 1mio.
Det er nok de færreste som har muligheden for at tage imod sådan en bil i DK. 

selsoe
selsoe May 6 '19

Hvis det er tilfælde ville jeg nok prøve at sælge den i fx. Norge eller Tyskland inden den bliver indregistreret og så nøjes med at betale indkomstskatten.

P85DK
P85DK May 6 '19

@MikaelH - slutpris på 2 mill, den tager jeg gerne, det er jo en afgiftsfri bil, men selvfølgelig surt hvis man håbede på gratis

Jabba
Jabba May 6 '19

Der er mange hvis'er ift. afgiften. Vi taler jo nok 2021 før den muligvis kommer til DK. Med vores flipflopper politikere ved man aldrig hvor man ender med elbiler. Men hvis der til den tid er høj afgift og hvis vi kommer så langt at jeg mod alle odds rent faktisk vinder en Roadster, så betaler jeg skatten, ikke afgiften. Så må jeg kigge på noget flexleasing eller lignende til den tid.

Men tilbage til emnet. Kom frisk hvis du har brug for hjælp før køb af Tesla.

Jabba
Jabba May 9 '19
Ingen henvendelser endnu. Lader til at danskere er verdensmestre i Tesla allerede før køb :) Eller også sælger bilerne sig selv. De introverte der er menneskesky og foretrækker at få deres viden fra sociale medier, kan jeg måske forstå. Men faktum er at langt de fleste, forståeligt nok, har meget lidt forstand på emnet før de køber. Alle begynderspørgsmålene her på forum er klar indikation på dette. Muligvis har teslaforum også dårlig eksponering. Men for jer potentielle købere, kom nu frisk før tilbuddet udløber. Ikke for mine sølle referrals skyld, men så absolut for jeres egen skyld.
NikolajK
NikolajK May 9 '19

Måske skal du ud på FB med tilbuddet

koden
koden May 9 '19
Citat fra Jabba

Der er mange hvis'er ift. afgiften. Vi taler jo nok 2021 før den muligvis kommer til DK. Med vores flipflopper politikere ved man aldrig hvor man ender med elbiler. Men hvis der til den tid er høj afgift og hvis vi kommer så langt at jeg mod alle odds rent faktisk vinder en Roadster, så betaler jeg skatten, ikke afgiften. Så må jeg kigge på noget flexleasing eller lignende til den tid.

Men tilbage til emnet. Kom frisk hvis du har brug for hjælp før køb af Tesla.

-------------------------------------------------
Nej politikerne er ikke til at regne med..
Men jeg tror roligt at du kan regne med at så dyr en bil ALTID vil skulle betale en kæmpe afgift.
Grænsen for hvornår en elbil skal betale afgift kan de godt rykke rundt på... men næppe op til 1,7 mill. :-)
Jabba
Jabba May 9 '19
Quote from NikolajK

Måske skal du ud på FB med tilbuddet

Er ikke på Facebook, men jeg tror du har ret i at det skal ud til mængderne. Du og andre er velkomne til at dele mit tilbud, hvis lysten er der. Tænkte vel at dem der oprigtigt er interesseret i Tesla besøger Teslaforum.dk. Forestiller mig at "kvaliteten" af dem der kommer fra FB er lav, men jeg kan tage fejl.

Quote from koden
Men jeg tror roligt at du kan regne med at så dyr en bil ALTID vil skulle betale en kæmpe afgift.
Grænsen for hvornår en elbil skal betale afgift kan de godt rykke rundt på... men næppe op til 1,7 mill. :-)

Der er nok stor sandsynlighed for at du får ret.

Roadster'en en dyr bil isoleret set, men et slagtilbud sammenlignet med alt der præsterer oppe i de højeste lag når det gælder topfart og acceleration. Hvis den virkelig også kommer med et 200kWh batteri og rækkevidde omkring de 620 miles, så er det et statement der er svært at ignorere - medmindre man hører til traditionalisterne og ignoranterne.

NikolajK
NikolajK May 9 '19
Citat fra Jabba
Er ikke på Facebook, men jeg tror du har ret i at det skal ud til mængderne. Du og andre er velkomne til at dele mit tilbud, hvis lysten er der. Tænkte vel at dem der oprigtigt er interesseret i Tesla besøger Teslaforum.dk. Forestiller mig at "kvaliteten" af dem der kommer fra FB er lav, men jeg kan tage fejl.

Jeg har delt på FB i  3 grupper:
Tesla Model 3 Owners Club Denmark 
Tesla Owners Club Denmark
FDEL - Åben for alle 

Jabba
Jabba May 9 '19

@NikolajK: God stil. Tak for det. Spændende at se om det resulterer i noget.

NikolajK
NikolajK May 10 '19

Et par tilbagemeldinger fra FaceBook:

På Tesla siderne blev indlægget fjernet efter kort tid. Nogen havde anmeldt det som brud på sidens regler, da din referal code står her inde. Man må åbenbart ikke skrive referal codes eller henvise til steder hvor de fremgår.. Personligt synes jeg måske at det var en lille overreaktion.
Måske kan det omgåes hvis du fjerner referal code herinde fra og i stedet oplyser den når du har kontakt. Jeg vil gerne poste tråden igen hvis det er.
De få der nåede at kommentere på det, var positve omkring og meldte sig faktisk også selv på banen i andre områder.

FDEL har ikke fjernet indlægget endnu og de henviser faktisk også selv til deres egen ordning. Jeg ved ikke om du allerede er meldt på her, men det var måske også en idé - https://fdel.dk/elbilambassadoer_liste/

Jabba
Jabba May 10 '19

@NikolajK Tak for opdatering. Mig bekendt fremgår min referral code ikke herinde og jeg har heller ikke "afsløret" den i forbindelse med mit tilbud. Hverken tidligere eller nu.

Jeg tror måske FB administratorerne i højere grad er bange for at folk smutter over til Teslaforum istedet for deres side, men jeg kan tage fejl.

Uanset, siger jeg tak for indsatsen. 

Sider: 1 2 »