Loading...
dk

Tesla D 9 Oktober | Tesla Forum

Maho
Maho Oct 10 '14
Hey
Er der nogen som har et link til præsentationen fra i nat?
120281
120281 Oct 10 '14

Der er ingen præsentation. De inviterede kunne se og der er en del der har tweetet der fra. Så man kunne følge med i hvad de annoncerede samt billeder fra lufthavnen.

Men mon ikke det kommer op eller på anden måde er på Teslamotors.com i løbet af dagen/weekenden.

Kiefer
Kiefer Oct 10 '14

Hmm, jeg havde nu godt nok håbet der havde været mere omkring Model X, men jeg vil næsten gå ud fra at alle de nye features også kommer til denne, det samme gør sig nok gældende for de to motorer eftersom de er bygget oven på samme princip.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Oct 10 '14
Citat fra kseitzberg

Fandt denne side, og får de lov, vil de forsøge at livestreame eventen..

http://electrek.co/

På denne link kan du se en håndholdt video, optaget på telefon. Som er taget under eventent, og sendt live..

Og TAK Seitzberg. :-)

Bianco
Bianco Oct 10 '14

Før eventen: http://insideevs.com/tesla-ceo-elon-musk-talks-dual-motor-awd-model-s-auto-pilot-video/

Artikel: http://insideevs.com/...onds-range-improved/

Stream: http://new.livestream.com/accounts/10419610/events/3475766

DeaconWP
DeaconWP Oct 10 '14

Kiefer, jeg tror du har ret. Vores nye X'ere bliver jo bare den mest moderne S model der findes til den tid, med et endnu bedre karosseri, bedre sæder, mere plads, og med samme performance som en S model. Din hustru bliver godt kørende.

Og så er vi da to, der er lidt skuffede over den manglende X fremvisning…. Gad vide hvad aktierne siger i dag? Jeg kigger lige….

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 10 '14
120281
120281 Oct 10 '14

Tyske Tesla aktie falder 4% men det gør alle aktier i dag. Så det kan man ikke udlede noget af mht. præsentationen i går.

supergaard
supergaard Oct 10 '14

Rigtig fede nyheder, men desværre ikke muligt at retrofitte autopilot på de biler vi allerede har. ØV!

PBP
PBP Oct 10 '14

Så var der os der købte dyre servicekontrakter, fordi der stod i disse at de også indbefattede H/W upgrades. Her var jeg naiv at tro det indbefattede disse nyheder. Det er dobbelt øv at konstatere at de ikke retrofitter disse nyheder, samtidig med at vi må konstatere at Tesla ejere uden serviceaftale nu får nøjagtig samme service. 38k kr lige i kloakken!

Efter 15.000 km på vejen døjer jeg med det andet drive train der fejler. Har endnu ikke prøvet at køre i en lydløs bil. Come on Tesla!

Hookmaker
Hookmaker Oct 10 '14

Spændende at se hvornår der kommer nogle til salg, der ser ud til at allerede være kommet 3 stk. performance annoncer på bilbasen nyligt...;-)

120281
120281 Oct 10 '14

Ja efter bilbasen har oprettet Tesla (som jo er en elbil som de så fræk skrev for 1 år siden at de ikke ville oprette mærket) at der dukker nogen op. Burde også komme flere til salg i EU og især Norge nu de kan få 4x4.

Dem på bilbasen er stadig højt prissat ifht. i resten af de brugte i EU.

Syntes bare jeg læser om mange herinde der om PBP har problemer med drive train. Ved godt der er 8 års garanti, men mere den her med en bil til de penge skal altså ikke stå på værksted hele tiden.

T3S7A
T3S7A Oct 10 '14

Ja, det er klart Performance model af Tesla S, som lider det største tab her. 85 modellen, er stort set uændret i single unit, næsten samme HK, uanset om det er D eller ej. 

P85 er 60HK mere ved single unit, end P85 var før. Hvad skyldes dette? Ny motor, eller blot noget firmware, updates? 

Afhængig af hvad P85D kommer til at koste i DK, så bliver det en stor konkurrent til brugtprisen på P85 i dag. 

Maho
Maho Oct 10 '14
Hej alle
Jeg skrev her til formiddag til Anna fra Tesla, om min bil som leveres til december ville have autopilot-forberedelse, speed control og Lane assistent - OG DET BRKÆFTEDE HUN, JUBII!!!
sikken en jul vi får
T3S7A
T3S7A Oct 10 '14

Hvad er lige forskellen fra "gl" S60 og den S60 med kun motor bag. Den "nye" har 380HK, den "gl" 302HK

Men alt andet er helt ens, 0-100, topfart, hvor langt den kan kører. Så 78 HK mere, som åbenbart slet ikke kan mærkes?? 

Nommensen
Nommensen Oct 10 '14
Min som er blevet afsendt igår fra fabrikken er også med de nye features - bekræftede Anna idag - det gør ventetiden lidt bedre
PBP
PBP Oct 10 '14

På den Norske Tesla side kan i se at Tesla tidligere har angivet samme høje tal for rå motor power. Dvs når motoren får al den strøm den kan trække i ideel situationen. Det er enten dette tal der bruges, eller Tesla har modificeret batteriet, så det kan levere mere power. Dette hænger så bare ikke sammen med mere rækkevidde som de oplyser. Hælder mest til at der er gået "marketing" i den.

DeaconWP
DeaconWP Oct 10 '14

Godt at høre, Nommensen. :-)

120281
120281 Oct 10 '14

Undre mig over man får flere km ved dual motor. Burde bilen ikke bruge mere strøm ? Nå men fed update. P85+ er så også død nu. Nok derfor der var "en del" P85+ til salg i EU.

Dual kan køre længere, hurtigere og mere sikker med 4x4. Whats not to like ?

Mht. leasing og byttebil tror jeg var en fejl på Tesla DK siden. For det plejer kun at være på US siden, så nok bare en oversættelse. For jeg bad om at blive kontaktet og 10 min efter var det fjernet fra webben og der kan kun vælges Bed om at ringe mig op.

FrederikC
FrederikC Oct 10 '14

Bemærkede lige en ting de nye performance sæder har på bagsædet "kiler" mellem sæderne.
Nu har jeg kæmpet en del med barnestol på bagsædet og tænker da kun at det gør det værre...

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 10 '14
Leth
Leth Oct 10 '14
Citat fra Nommensen Min som er blevet afsendt igår fra fabrikken er også med de nye features - bekræftede Anna idag - det gør ventetiden lidt bedre

VIN52582 produceret i sidste uge, og afsendt i går, er også bekræftet til at have "alt det nye" :)

Forummets indlæg er redigeret af Leth Oct 10 '14
Sider: « 1 2 3 4 5 6 »