Jeg har læst med her på forummet den sidste måneds tid. Det er dejligt for en kommende M3 ejer at der allerede er så meget tilgængeliginfo her.
Jeg har bestilt en M3 LR RWD i rød med træk. Pga afgiften venter jeg med FSD til den er leveret.
Familiens nuværende bil er en Leaf 30kWh fra december 2015. Den vil blive solgt når vores M3 kommer. Til Leaf'en har jeg en Wallbe 3,7 kW 1 fase 16A EVSE. Den er monteret med et J1772 stik.
Frem for at skulle købe en ny EVSE tænkte jeg at jeg kunne skifte stik/kabel på den eksisterende til en Type2 CCS/Menneskes female som denne:
http://ww.evbitz.uk/EVBitz.uk/Type_1%262_EVSE_Cables.html
Mit problem er at jeg ikke har helt styr på om signaleringen i J772 og CCS type2 er kompatibel. Som jeg har læst det er det en simpel modstand der fortæller EVSEV hvad ladestrømmen maksimalt må være. Ellers er det helt simple og ens signalering mellem bilen og EVSEn for de to stiktyper i form af CP og PP og jording
Det skulle derfor være muligt at købe et CCS stik incl ledning og erstatte mit nuværende J772 udtag med det.
Er der en teknisk kyndig herinde der kan oplyse mig om mine antagelser er rigtige?