Hej Peter,
Tak for dit indlæg, ja det er selvfølgelig rigtigt, der kan jo også alle i andre biler forekomme dele der skal skiftes. Det var mere hvis det kostede 150.000 at skifte et batteri, kontra en gearkasse i en Audi A7 (det koster nok også spidsen af en jetjager)
Oprindeligt var jeg egentlig bare på udkig efter en BMW i3, og fik prøvet en, og tænkte. Wow den er fed. Men så fik jeg prøvet en Tesla Model S 85 fra 2014, og tænkte. Wow den er endnu federe. Så tør slet ikke tænke hvad en P og en D ville være . Men nu starter jeg med en S85.
Vores setup derhjemme lige nu er en BMW 320d fra 2016 med anhængertræk, og en Mercedes A180 fra 2017. Og det var egentlig Mercedes'en jeg ville af med, og så havde vi stadigvæk BMW'en til at køre med trailer (haveaffald og andre småting. Og så er planen (at vi springer på en Model 3 med anhængertræk om et par år, så vi har 2 elbiler. og ikke 2 dieselbiler.
Den Model S jeg prøvede skulle, efter hvad jeg fik fortalt at sælger, have fuld ubegrænset opladning hos Tesla.
MCU'en spurgte jeg ikke om, er det vigtigt den er blevet skiftet?
Han havde haft den hos Tesla nogle gange for at rette nogle fejl i løbet af den tid han har haft den, og fået efterset det ene og det andet.