Loading...
dk

Mig og Min Tesla (FrederikC og #MY007EV) | Tesla Forum

krogsgaard
krogsgaard Oct 23 '14
Nogen der ved om man kan tage ISO stik ud af radio og sætte eks anden forstærker imellem. Hvor sidder det evt?
FrederikC
FrederikC Oct 24 '14

@krogsgaard der sidder et stik bagpå med alle højt. kanalerne, som du kan sætte et stik imellem.

Men det er ikke standard ISO, så du skal igang med lidt bygge arbejde. og finde et stik der passer.

Som du kan se på min tegning så har jeg valgt at sætte forstærkerne bagi, derfor er min tanke også at koble mig ind på højt. kablerne lige inden de løber ud i dørene, på den måde får jeg også kortest muligt træk gennem bilen.

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Oct 24 '14
krogsgaard
krogsgaard Oct 24 '14

ah ok troede det ville være sværere når de sad omme bagi. Kan man skjule dem bag stof eller hvordan tænker du?

FrederikC
FrederikC Oct 24 '14
Tænker at sætte dem i hvert sit rum ude i siderne i trunk. De bliver til at se og tager selvfølgelig lidt plads, men vil hellere undvære det der end i frunk.
FrederikC
FrederikC Nov 25 '14

Så kom der strøm og lyd på :o)

Skal nok komme med en større opdatering om projektet når jeg lige får tid :o)

FrederikC
FrederikC Jan 7 '15

Da mange både her og på andre fora har spurgt indtil mit lyd setup, har jeg valgt at ligge dette et seperat sted.

Så her kan I se/læse om det og nogle af de andre ting jeg har lavet:

http://www.teslafied.eu/

Jeg har allerede flere ting i støbeskeen, men det kommer løbende.

Skal nok skrive herinde når jeg ligger noget nyt op.

Lad mig vide hvad i syntes.

DeaconWP
DeaconWP Jan 7 '15
Rigtig flot side. Godt arbejde. Respekt for dig, Frederik.
TSLAP85D
TSLAP85D Jan 7 '15

Ja respekt Frederik! Fedt initiativ og tak fordi du deler med os andre!

Nommensen
Nommensen Jan 7 '15
Flot arbejde - både med bil og hjemmeside
Singh
Singh Jan 7 '15
Citat fra FrederikC

Da mange både her og på andre fora har spurgt indtil mit lyd setup, har jeg valgt at ligge dette et seperat sted.

Så her kan I se/læse om det og nogle af de andre ting jeg har lavet:

http://www.teslafied.eu/

Jeg har allerede flere ting i støbeskeen, men det kommer løbende.

Skal nok skrive herinde når jeg ligger noget nyt op.

Lad mig vide hvad i syntes.

Super fedt at du deler det - Hvor meget har alt materialet kostet dig, hvis man nu skal se på at købe fra Tesla vs. costum? 

FrederikC
FrederikC Jan 7 '15

TeslaS - Det har stået mig i 15k uden sub og dsp og 18.5k med.

Jeg har intet tal på hvor mange timer der er brugt, men der er brugt en del aftener alene i garagen.

Men man kan vel aldrig bruge for mange timer på sin Tesla :o)

Jeg syntes det er sjovt at lave nogle ting som gør bilen federe, og jeg deler gerne ud af mine erfaringer. Det eneste jeg siger til mig selv er at jeg vil ikke lave noget som ødelægger bilens stil, dvs. ingen blinkende lys og blå dioder.

FrederikC
FrederikC Jan 7 '15

TeslaS - Det har stået mig i 15k uden sub og dsp og 18.5k med.

Jeg har intet tal på hvor mange timer der er brugt, men der er brugt en del aftener alene i garagen.

Men man kan vel aldrig bruge for mange timer på sin Tesla :o)

Jeg syntes det er sjovt at lave nogle ting som gør bilen federe, og jeg deler gerne ud af mine erfaringer. Det eneste jeg siger til mig selv er at jeg vil ikke lave noget som ødelægger bilens stil, dvs. ingen blinkende lys og blå dioder.

KennethOlsen
KennethOlsen Jan 7 '15

Flot arbejde Frederik, stor respekt!

FrederikC
FrederikC Jan 11 '15
Så kom jeg lidt igang med sub'en. Den kan rykke lidt luft sådan JL Sub.
Genild
Genild Jan 11 '15

Frederik: Er det ikke lidt dobbeltarbejde både at lydisolere og øge musikanlæggets effekt?

Men klart spændende projekt du efterhånden har fået gang i der. Jeg satser på at deltage i en af de to gør-det-selv-seancer og håber at få lov til at se kræet der.

FrederikC
FrederikC Jan 12 '15

@Genild - Dobbelt arbejde vil jeg nu ikke kalde det. Lydisoleringen fjerner alt udefra kommende støj og det jeg har gjort ved anlægget er gjort, ikke for at spille højere, men for at få bedre lyd.

Lydisoleringen gør at jeg kan høre musikken fint uden at skrue meget op.

FrederikC
FrederikC Jan 16 '15

Så blev subben færdig - flere billeder og guide på www.teslafied.eu

Singh
Singh Jan 17 '15

Hej FrederikC,

Selvom lyd er meget individuelt, føler du at du har fået meget bedre kvalitet end Tesla højtalerne? 

Sidder og er lidt i syv sind om jeg bør afbestille for at få lydpakken med.

FrederikC
FrederikC Jan 17 '15
Ja lyd er meget efter smag. Jeg syntes jeg har fået bedre lyd/kvalitet. Hvis du er i tvivl ville jeg nok vælge lydpakken til, med mindre du er frisk på at kaste dig ud i et opgraderingsprojekt.
DeaconWP
DeaconWP Jan 17 '15

Frederik. Hvordan vil du mene, at dit anlæg ligger sådan lydkvalitetsmæssigt efter din smag, sammenlignet med standard, udvidet lydpakke og dit. Hvordan vurderer du dit udbytte af dine anstrengelser, når du skal tænke tilbage på de to valgmuligheder du havde. Er det bedre end udvidet lydpakke, og så endda til billigere penge? Er det imellem, og til en imellem pris. Vil du i dag hellere have ofret en udvidet lydpakke? Er du kommet igennem med et endnu bedre resultat?. Altsammen efter din smag…. Det synes jeg ikke jeg kan læse udfra dit tidligere skrevne materiale.

Jeg kan ikke se, om du har fået bedre lyd end standard eller udvidet lydanlæg. :-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Jan 17 '15
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »