Loading...
dk

Mig og Min Tesla (FrederikC og #MY007EV) | Tesla Forum

gw
gw Jan 17 '15
Standard anlægget er vel hellere ikke dårligt ?
FrederikC
FrederikC Jan 17 '15

DeaconWP & gw:

Standard anlægget er fint, det er ligesom alle mulige andre standard anlæg i biler.

Den gang jeg skulle bestille min TMS, kunne jeg kun prøve Studio pakken, og der syntes jeg ikke at det var små 20k værd. Min største anke var at det eneste sted der kommer nedre toner fra er sub'en, som virker meget markant, og der er ingen mulighed for at dæmpe den uden at dæmpe alt bas.

Lige for at vende tilbage til standard anlægget, efter nu at skilt det af, kan jeg konstatere at alle dør højt. er ens. A stolperne indeholder 1 diskant og dashboarded indeholder 1 mellemtone som sidder lige i midten af dashboarded.
For at skabe dybde er der benyttet Equalizing.

Det var lidt forklaring omkring de originale anlæg.

Mit nye anlæg består af;

A-Stolperne: Diskanter

Dashboard: 2 x 3" mellemtoner

For dørene: 2 x 8" Kickbass, dækker fra mellem tonerne og ned til 40hz

Bagdørene: 2 x 6.5" Bass, dækker næsten det samme som kickbass.

Trunk: 1 x 10" SUB som dækker fra 100hz og ned.

Det jeg har forsøgt at opbygge er en stage, hvor man fornemmer at du har musikeren foran dig og banded til højre/ventre for musikeren. SUB'en er afdæmpet så den blander sig sammen med bagdørene.

Jeg har så sat en DSP på til at neutralizere TMS'ens Equalizer, så lyder bliver ren igen.
Så har jeg justeret på tonerne på skærmen, for at få dem til at være som jeg syntes, går stadig og små justere. Måske slår jeg et smut forbi Carsound og høre om de kan måle på tingene.

Så for at komme til svaret. JEG syntes det er bedre end både standard og studio. Om alle vil syntes det er en smags sag.

Hvis jeg skulle bestille en ny TMS idag, ved jeg faktisk ikke hvad jeg ville vælge.

Det har været et stort arbejde at bygge om, men jeg syntes det har været det værd, og det har været sjovt og læerrigt.

Husk på jeg ved intet professionelt om lyd, ej heller om at bygge anlæg til biler.
Det har været undersøg, undersøg, undersøg, byg, byg, byg, tilret, tilret, tilret, juster, juster, juster, nyd, nyd, nyd....

Forummets indlæg er redigeret af FrederikC Jan 17 '15
NCL
NCL Jan 17 '15

Frederik, hvad har dit nye anlæg kostet?

FrederikC
FrederikC Jan 18 '15

NCL: 18.500 + en masse tid.

FrederikC
FrederikC Jan 29 '15

Til dem der følger lidt med i mit projekt, har jeg nu fået sat dsp'en på og fået justeret det ind hos carsound. Dette har dog også sendt mig tilbage til tegnebordet mht. SUB'en, som helt klart har behov for en kasse, for at kunne spille optimalt.

Her er post omkring DSP, fin tuning og resultatet.

http://www.teslafied.eu/audio-tuning-dsp/

Jeg vil senere opdatere subwoofer posten når jeg får lavet en bagkasse til den.

Lennart
Lennart Jan 30 '15

Glæder mig til at se og hører det når vi ses til bygge dag :-)

FrederikC
FrederikC Feb 19 '15

Så kom der også orig. puddle light i bagdørene. (Guide kommer snart, pris 180kr ex.moms)

Samtidig undersøgte jeg også forsæderne, og sørme om der ikke er forberedt til fodrumsbelysning til bagsæderne :o) Så næste mini projekt er i støbeskeen.

Lyngedrengen
Lyngedrengen Feb 19 '15
Ser godt ud! Cool lavet. Er spændt på guiden :-)
Nommensen
Nommensen Feb 19 '15
Frederik - der ser rigtig godt - på vores næste samling må du dele ud af dine erfaringer
FrederikC
FrederikC Feb 20 '15

Også er der også en guide klar:

http://www.teslafied.eu/rear-door-puddle-lights/

God fornøjelse :)

FrederikC
FrederikC Feb 25 '15

Så kom der også fodrumsbelysning på bagsædet. 190 kr :)

http://www.teslafied.eu/second-row-footwell-lights/

HH
HH Feb 25 '15
Citat fra FrederikC

Så kom der også fodrumsbelysning på bagsædet. 190 kr :)

http://www.teslafied.eu/second-row-footwell-lights/

Lækkert. Er fodrumsbelysning standard på alle modeller nu hvor lyspakken er udgået? 

Genild
Genild Feb 25 '15

Spændende Frederik - virkelig spændende, selvom det jo klart er noget ødselt sådan at lade hele 190 DKK fosse ud af husholdningsbudgettet.

Har du nogen oversigt over hvad det egentlig samlet har kostet dig at være så mørkeræd?

Ud over blinkende lys i plydsterningerne, er der så andre lamper der "mangler" inden du kan kalde forvandlingen fuldendt og til sidst er disse lamper nogen du kan styre over Ambient knappen?

Lars - som i spænding følger med i dine forvandlinger og lige nu overvejer om man eventuielt kan kranes ind i den bagerste sektion, nu hvor man ikke er hamrende fleksibel (stiv i alle led undtagen et)

FrederikC
FrederikC Feb 25 '15

Til HH og Genild

HH - nej det er ikke standard, lyspakken er forsvundet ind i Interiør pakken.

Genild - Hehe, uha det er store summer jeg har brugt på den konto - samlet 500 kr vil jeg tro for trunk lys, fodrum bag og dør lys.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at få LED striberne i dørene, men det er en større udfordring.

Jeg har ikke lyspakken i forvejen, så har derfor ikke ambient knappen.

Genild
Genild Feb 25 '15
Huh Frederik det er jo mere end ti McD menu'er du der har pjattet væk - man kan tydelig se at du ikke bor sammen med en sønderjysk bondedatter.

Jeg har faktisk heller ikke Ambient knappen - mere. Jeg er 100% sikker at jeg havde før software opdatering, men den virkede dog ikke da lyset mangler fysisk.
Men for at spørge dumt: Er det så "always on" når du mangler knappen?
Singh
Singh Feb 25 '15

Rringer du blot og bestiller hos tesla i Danmark eller hvorfra?

Til fødderne kunne man måske bestille dobbelt og få lidt mere lys. 

FrederikC
FrederikC Feb 25 '15

Til Genild og TeslaS:

Genild: Ambient knappen er KUN til LED striberne i dørene, intet andet.
Fodrumsbelysning og puddle lights er kun tændt når dørene er åbne.

TeslaS, ja jeg bestiller bare hos Tesla Kastrup, du kan bare oplyse dem de numre jeg har skrevet på teslafied.eu så ved de hvad du skal have. 

Genild
Genild Feb 25 '15
Ok Frederik, jeg troede naivt nok at lys omkring futtene var en del af det Ambiente lys - husstandens økonomiminister besidder en Audi A1 med alt hvad der kan bimle og bamle inklusiv hyggelys i kabinen - her er det diverse områder til futterne samt diskret lys bag dørhåndtagene der går under betegnelsen Ambient belysning.

Men din leg med lys virker spændende, så måske man skulle ansøge det lokale bevillingsnævn om en ekstra ration yoghurt-penge, så der kan blive råd til en kopi af dit værk.
FrederikC
FrederikC Feb 26 '15

Btw. så er der kun plads til et sæt lys til fødderne. Holderen kan kun sidde et sted.

Genild
Genild Feb 26 '15

Har du lavet en aftale med Kirstinehøj så man kan bestille en "Frederiklys-pakke" til Tesla'en eller en "Frederik lyd-pakke", en "Frederik mindrelyd-pakke" etc.??

Det ville jo gøre det noget nemmere for os hobbymekanikere :-) 

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »