som overskriften hentyder har jeg bestilt en Model S d. 3 september - med levering til April men overvejer nu om jeg skal ændre det til en S85D
Jeg har idag en XC70 D5 AWD og havde egentligt besluttet mig for at min næste bil nok skulle være uden AWD (primært pga. diesel økonomien- men det virker jo til at være løst med S85D.
jeg bor i Sverige hvor prisen på alle Tesla bilerne steg henholdsvis 25- 35.000,- men så indgår der VSG (vognskade garanti ) i købet (altså behøver man kun at købe lovpligtig ansvars forsikring på bilen de første 3 år )
men da mit forsikrings selskab tager beskedne 7200 for en kasko og 3500 for en ansvar pr år så vil jeg ved en ny konfigation skulle betale totalt 14.000 mere for bilen incl. forsikring (iregnet forsikring over 3 år) for den samme bil (indregnet at teknikpakken er steget lidt og parkerings sensorne er includeret)
dertil skal ligges opgraderingen til D som koster 35.700,-
dvs. en forhøjelse med ca. 50.000,- er det det værd ?
har oprindeligt bestilt med
læder
alcantar innertag
dobbeltlader
panorama
luf.
jeg fundere på at droppe dobbeltladderen som jeg med det veludbyggede SC og der stortset kommer flere til hver dag. (vil kun lade med 400v 16A hjemme) ikke tror jeg vil få det store brug for.
hvad siger i ?
incl forsikring