Loading...
dk

har bestilt en S85 men skal man opgradere til S85D | Tesla Forum

krabbe
krabbe Oct 11 '14

som overskriften hentyder har jeg bestilt en Model S d. 3 september - med levering til April men overvejer nu om jeg skal ændre det til en S85D

Jeg har idag en XC70 D5 AWD og havde egentligt besluttet mig for at min næste bil nok skulle være uden AWD (primært pga. diesel økonomien- men det virker jo til at være løst med S85D.

jeg bor i Sverige hvor prisen på alle Tesla bilerne steg henholdsvis 25- 35.000,- men så indgår der VSG (vognskade garanti ) i købet (altså behøver man kun at købe lovpligtig ansvars forsikring på bilen de første 3 år )

men da mit forsikrings selskab tager beskedne  7200 for en kasko og 3500 for en ansvar pr år så vil jeg ved en ny konfigation skulle betale totalt 14.000 mere for bilen incl. forsikring (iregnet forsikring over 3 år) for den samme bil (indregnet at teknikpakken er steget lidt og parkerings sensorne er includeret)

dertil skal ligges opgraderingen til D som koster 35.700,-

dvs. en forhøjelse med ca. 50.000,-  er det det værd ?

har oprindeligt bestilt med

læder

alcantar innertag

dobbeltlader

panorama

luf.

jeg fundere på at droppe dobbeltladderen som jeg med det veludbyggede SC og der stortset kommer flere til hver dag. (vil kun lade med 400v 16A hjemme) ikke tror jeg vil få det store brug for.

hvad siger i ?

incl forsikring

KS
KS Oct 11 '14

Jeg ville også droppe dobbeltlader og så efter at få D'et med hvis jeg skulle bestille en ny.

kurgan
kurgan Oct 11 '14

iflg. et indslag på Bloomberg, skulle man kunne opgradere eksisterende MS til dual drive i løbet af næste år...

det overraskede mig en del..

tintin
tintin Oct 11 '14

Min er stadig i produktions køen. Vil tale med Tesla på mandag og håber at jeg kan opgradere.

Kan ikke leve med fremover at må sige " ja jeg har Tesla, men det er den lille"

Ok 3,2 sek. til 96 km i timen og over 600 hk. samt en knap der hedder insane tæller også

Kristian70k
Kristian70k Oct 11 '14

skulle undre mig der er en knap tintin.. 

tintin
tintin Oct 11 '14

Nå ja, en virtuel knap knap altså. Men også bedre sæder formentlig da, og bedre lydisolering og firehjulstræk. Så vidt jeg kan se må man lægge ca 100000 kr. oveni

Kristian70k
Kristian70k Oct 11 '14

hvis jeg skulle lave den samme P85 med de ting jeg får i den der kommer skulle jeg ligge 50 tusinde mere.. klart at der så er mere i de pakker der skal vælges til for at få det.. det er da nogen skillinger der skal ekstra op af lommen.. har købt den med pro sæder.. spændt på hvilke sæder den så kommer med :) der er 14 dage endnu inden den skal produceres.. kan håbe de render tør for de gamle pro sæder.. men puha jeg glæder mig :)

krabbe
krabbe Oct 11 '14
Er der nogen som tager vinterpakken ?
Nommensen
Nommensen Oct 11 '14
Jeg har tilvalgt den - blev opfordret af en Tesla ejer
Kiefer
Kiefer Oct 11 '14

Det er stadig ikke mulig nu, selv med 4x4 at få hængertræk på bilen?

Det er jo det de siger man skal kunne på en Model X, og med de nye 4x4 udgaver, burde de jo rent undervognsmæssigt ligne de nye X-modeller ganske meget.

/Martin

jkaspersen
jkaspersen Oct 11 '14

Efter at have været "Oppe" og "Nede" over nyheden med S85D, har jeg forliget mig med at min P85+ blev "forældet" samme dag som den forlod fabrikken... jo torsdag aften stod den stadig i produktion, og da telsa tidlig fredag morgen havde opdateret deres website Var den "afsendt" fra fabrikken..MIn blev alstå bygget færdig den dag de introducerede den nye....P85D...  Skulle jeg bestille i dag, tror jeg at jeg havde valgt en P85D... hvad betyder 10% ekstra for at få præsis den slæde man vil have...  

Når det så er sagt kan jeg glæde mig over at 4,4 sek jo også er rimeligt hurtigt, og at jeg får de nye hardware mht, vognbaneskift og hastigheds-assistance...og 4-hjultræk?  well helt ærligt.. så meget sne har vi heller ikke herhjemme. 

Rød P85+,panorama, lys læder performance, tech, dual charger,21", fog, high fidelity,carbon spoiler, røde kalibre

glæder mig vildt til slut nov :)

Lasse
Lasse Oct 11 '14

jkaspersen, jeg har også bestilt en Rød P85, min bliver leveret d. 1 december 2014 - ved du om din kommer med 416 hk, eller den nye med  470 hk?

Håber også min kommer med nye hardware mht, vognbaneskift og hastigheds-assistance. På My Tesla, står der stadigvæk; Din Model S befinder sig nu i produktionskøen på vores fabrik i Fremont, Californien. håber derfor min kommer med 470 hk. // Lasse

Hookmaker
Hookmaker Oct 11 '14
Martin, glem nu den jydekrog, hvis man kører Tesla, har man sgu da råd til et par polakker til at køre frem og tibage til genbrugspladsen på lettiske plader...;-)
T3S7A
T3S7A Oct 11 '14

Men der er jo ikke forskel, bortset fra tallet. Så er det ikke stadig samme motor, som man blot omregner til 470HK, af en eller anden grund. Anden regne regel, eller noget. Man kan jo ikke få 54HK mere, uden at det på virker noget et eller andet sted.

Maho
Maho Oct 11 '14
Så lige at man IKKE kan bestille service pakke mere....
Gud ved hvad det betyder ift pris mv
Nogen der ved noget??
FrederikC
FrederikC Oct 11 '14

Servicepakken har været meget on/off på nettet, så den kan helt sikkert stadig bestilles.
Den kommer nok på igen om nogle dage.

jkaspersen
jkaspersen Oct 11 '14

@lasse....  alle biler kommer nu med den nye hardware... sensorer / kamera og de nye bremser (elektromekaniske)....min bil blev færdig produceret samme dag (tordag) som de introducere P85D.... ved dog ikke og forventer ikke den nye 470HK motor...men det ville da være vild sejt..

tror at vores biler ligner hinanden ret meget , begge røde, panorama lys læder mv...

jkaspersen
jkaspersen Oct 11 '14

@lasse...  fordi alle sensorer og speciel bremser er på plads..... skal du nok regne med at vi om 6-8 mdr kan opgradere til dual drive :)...

bloomberg sagde det i et video indslag

DeaconWP
DeaconWP Oct 11 '14
Kiefer. Det er jo også et spørgsmål om at kunne montere et anhængertræk således at det sidder forsvarligt fast i bilens "bærende" struktur. Det er det, der kan være forbedret på den kommende X. Det ser ikke sandsynligt ud, at det skulle blive ændret på en S model. Heller ikke de nye, da det nok er den samme ramme og chassis.
Daduck
Daduck Oct 11 '14

Hvis den ekstra motor giver reel range-forskel, er det interessant. Kan se at jeg skal af med ca. 30K mere, for at gå fra 85 til 85D. Men jeg kan ikke helt få mig selv til at udskyde levering fra december til tidligst april.

Tophastighed og hurtigere accelleration er jeg stort set ligeglad med. De fine nye sensorer mv. burde jeg få på min, da den ikke er gået i produktion endnu.

Sider: 1 2 »