Loading...
dk

Bagklappen laver ridser i lakken | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Mar 20

Havde Ranger forbi til andet uessentielt. Han nævnte om vi havde fået justeret låsebøjlen til bagklap. Det havde vi ikke. Han gjorde det straks på 3 minutter.

han tog beklædningen af på indersiden, løsnede bøjlen let flyttede den nogle få mm længere op. Har indtryk af den sidder i en slids og kan justeret måske 1 cm op og ned.

Efter han justerede den, kan man nøjes med at slippe klappen 5 cm over lukke position og den lukker. Før skulle den have et større klap for at lukke helt.

Vildgut
Vildgut Mar 20
Tak for info. Jeg bookede tid på service center start april og de har skrevet til mig i dag emd følgende:

Hej
Vi kan godt justere din bagklap lidt op, så bagklap og kofanger ikke rør hinanden.
Ang malingen vil vi gerne plet med lidt lak, for at dække der hvor malingen er væk.
Mvh Tesla Vejle.

..... Det er ikke meget lakken er væk... Så tænker det går med ldit plet lak. 

I kan se "skaden" her. 

Og på kofangeren(kræver et godt øje) :

Vildgut
Vildgut Mar 20
Quote from Ice2EV

Havde Ranger forbi til andet uessentielt. Han nævnte om vi havde fået justeret låsebøjlen til bagklap. Det havde vi ikke. Han gjorde det straks på 3 minutter.

han tog beklædningen af på indersiden, løsnede bøjlen let flyttede den nogle få mm længere op. Har indtryk af den sidder i en slids og kan justeret måske 1 cm op og ned.

Efter han justerede den, kan man nøjes med at slippe klappen 5 cm over lukke position og den lukker. Før skulle den have et større klap for at lukke helt.

Kunne være godt hvis man kan slippe den og den så lukker... Følger nærmest den skal smækkes lige nu... 
Thor73
Thor73 Apr 24
Citat fra Joe73

Jeg har haft min dejlige Tesla Model 3 i tre måneder efterhånden, og i den tid har jeg brugt bagagerummet flittigt, men da jeg var ved at tørre lidt støv af den anden dag, opdagede jeg denne rids i lakken i mundingen til bagagerummet, og en tilsvarende på æggen af bagklappen. (tilsvarende rids i den anden side)

Det går så op for mig, at når jeg smækker bagklappen, så kommer bagklapkanten åbenbart nogle gange ned og rammer malingen :-(

Mit spørgsmål til forummet her er: Har andre har oplevet dette fænomen eller er det kun mig?

klik for stort billede

Jeg har haft min m3 i 60 dage og kan allerede se et mærke i begge sider som du beskriver...
er der nogen der har kigget på lydisolering af bagklap?? syntes den larmer en del og lyder som en tom tønde ;-)
Ice2EV
Ice2EV Apr 24

Hej

Har monteret ekstra gummisliste efter en pakke lister fra Wish. Men bagklap listerne i denne pakke sidder kun i siderne og ikke for neden.

Hvis du drejer 2 gange på fjederen der sidder på begge sider af bagklap på indersiden, så lyder den mindre klingklang.

Har du nummerpladeramme på, så kan det også være den der klapre. Sæt evt sådan en lille gummidup som sidder på indersiden af dine køkkenskabe/skuffer.

Forøvrigt føler jeg ikke der er nogen synderlig effekt af gummilister på lydsiden. Der er måske noget med der kommer mindre skidt ind i dør rammerne.

Sider: « 1 2