Loading...
dk

USB konvertering (TeslaCam og musik) | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten Jul 9

Hej alle sammen,

Jeg har fået min usb til at blive formateret til FAT32, som er påkrævet for Sentry at virke.

I det ene drev, som jeg blot oprettede har jeg foruden TeslaCam også oprettet en mappe som hedder "Musik".

Jeg kan dog ikke finde ovennævnte musik overhovedet. 

Jeg kan forstå at der skal oprettes to dreve om man så må sige.

Dvs. der skal oprettes to partioner.

Jeg har prøvet at åbne DiskVærktøj på min mac, men umiddelbart kan jeg ikke klikke på "Partitioner", så jeg kan oprette et drev seperat..

Er der nogen af jer andre der har haft held med at gøre det på Mac?

bskaarup
bskaarup Jul 9

Er det ikke det der beskrives her?

SuneH
SuneH Oct 3

Hvor stor en USB nøgle bør man købe? Og er der en bestemt type man skal vælge? Jeg er ret blank på de her ting, men jeg har besluttet mig for at få gang i det der Sentry mode, som jeg indtil nu ikke har brugt.

Jeg er dog med på, at man skal formatere den i FAT32 og have en folder kaldet TeslaCam.

bskaarup
bskaarup Oct 3
Citat fra SuneH

Hvor stor en USB nøgle bør man købe? 

Det kommer an på hvor ofte du vil se optaget video og om du evt. også vil bruge den til musik.

Med V10 slettes videofilerne automatisk når der ikke er plads så enhver størrelse kan bruges.

Vælg en fysisk lille nøgle (f.eks. SanDisk Ultra Fit) så den ikke stikker for langt ud i rummet. 

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 3
SuneH
SuneH Oct 3

Helt perfekt, tak for svar. Jeg har bestilt den du linker til i 128 GB. Tak.

AgentP
AgentP Oct 4

Sjovt. Jeg bestilte præcist sådan en i forrige ude. Men gang på gang har jeg et rødt X i SentryMode-ikonet og en fejlmeddelse om, at skrive-hastigheden er for lav. Andre gange er der ingen fejl.  

SuneH
SuneH Oct 4

Jeg har nu fået den nøglen, men når jeg vil formatere den, kan jeg kun vælge mellem exFAT og NTFS... Den skal jo formateres i FAT32...? What to do? Allocation unit size har jeg sat til 128 kB som er default.

Any advice?

bskaarup
bskaarup Oct 4

Du bliver nødt til at bruge et 3.parts produkt til at formattere hvor du kan sætte Allocation unit size højere. 

Der er en beskrivelse her

NikolajK
NikolajK Oct 4

Formater enten fra mac (MS-DOS (FAT)) eller hent et program til windows som kan formatere i FAT32

Forummets indlæg er redigeret af NikolajK Oct 4
SuneH
SuneH Oct 4

Suk. Jeg kan ikke anvende guiformat, som der linkes til herover, da det kræver admin password til PCen og iøvrigt er imod virksomhedens sikkerhedspolitik at download og køre alt muligt freeware ude fra internettet. Så prøvede jeg på datterens skole-PC (samme problem) og min søns spille-PC, hvor den fejlmeldte og sagde, at USB-drevet blev anvendt af et andet program.

Hvorfor fanden kan man ikke bare højreklikke og vælge format i FAT32, det er sgu da utroligt.

Det er præcis den slags teknisk pis jeg ikke gider, og nu sidder jeg så i det.

NikolajK
NikolajK Oct 4

Få en Mac, du kommer til at formatere det løbende ;)

canel
canel Oct 4

hvis du ikke vil have mac, så anskaf dig en old pc med dos, evt med windos 3.11
de står nogle steder og laver ingenting. eneste krav er at de kan kende usb stik.

bskaarup
bskaarup Oct 4

Jeg havde ingen problemer på min Windows 10 hjemme PC. Jeg kan ikke på min arbejds PC da den naturligvis er låst for fremmed software/hardware.

Din søns PC burde virke - der må være et program på den der tager fat i stick'et når det isættes.

Forummets indlæg er redigeret af bskaarup Oct 4