I min TMS fra 12/2015 kunne jeg på skærmen skifte dækstørrelse efter værkstedet havde skiftet mine 19" vinterhjul og med 21" sommerhjul. Jeg mener den faktisk selv kom frem på skærmen og anbefalede ændringen når den kunne mærke hjulene var skiftet.
I min TMX fra 2017 sker dette ikke og der er ingen steder i menuerne hvor jeg kan ændre dækstørrelse fra 20" vinterhjul til 22" sommerhjul. (vinter til sommerhjul blev skiftet i april, men har ikke fået gjort noget ved det indtil mit servicebesøg om lidt hos Tesla).
Kan det passe? Og ved nogen hvorfor den feature er taget væk?
Ved et servicebesøg hos Tesla (planlagt til på mandag) skal Tesla have 104 kr. for at skifte dækstørrelse for mig (dvs. det jeg tidligere kunne gøre på skærmen i min TMS).
Mine bremser skurrer og piver ind i mellem ved bakkekørsel (har gjort det siden 6500 km og stadig ved 16.000). Tidligere har Tesla taget sådan noget på garantien (ved min TMS og da hjalp smøring ikke) men nu vil de have 2000 for at kigge på det.
Mine naboer der kører i samme terræn kører i Audi Q7 og Volvo XC90 - ingen af dem har problemer med bremserne. Jeg har længet haft Tesla mistænkt for at spare på kvaliteten af deres bremser (de bruger Brembo - mener jeg en Tesla tekniker engang fortalte mig).
Sådan bliver det ved... Generelt er deres service blevet alvorlig ringe.
PS Jeg fik at vide af Tesla at alle os der har købt FSD får opgradering til Hardware 3 hvad denne så end skulle gøre bedre :)
PPS. Lækkert der i v10 snart kommer Netflix og Youtube i Teslaerne (v/parkering)