Loading...
dk

Tesla service samt skift af dækstørrelse i bilen | Tesla Forum

MSLFC
MSLFC Aug 1

I min TMS fra 12/2015 kunne jeg på skærmen skifte dækstørrelse efter værkstedet havde skiftet mine 19" vinterhjul og med 21" sommerhjul. Jeg mener den faktisk selv kom frem på skærmen og anbefalede ændringen når den kunne mærke hjulene var skiftet.

I min TMX fra 2017 sker dette ikke og der er ingen steder i menuerne hvor jeg kan ændre dækstørrelse fra 20" vinterhjul til 22" sommerhjul. (vinter til sommerhjul blev skiftet i april, men har ikke fået gjort noget ved det indtil mit servicebesøg om lidt hos Tesla).

Kan det passe? Og ved nogen hvorfor den feature er taget væk?

Ved et servicebesøg hos Tesla (planlagt til på mandag) skal Tesla have 104 kr. for at skifte dækstørrelse for mig (dvs. det jeg tidligere kunne gøre på skærmen i min TMS). 

Mine bremser skurrer og piver ind i mellem ved bakkekørsel (har gjort det siden 6500 km og stadig ved 16.000). Tidligere har Tesla taget sådan noget på garantien (ved min TMS og da hjalp smøring ikke) men nu vil de have 2000 for at kigge på det.

Mine naboer der kører i samme terræn kører i Audi Q7 og Volvo XC90 - ingen af dem har problemer med bremserne. Jeg har længet haft Tesla mistænkt for at spare på kvaliteten af deres bremser (de bruger Brembo - mener jeg en Tesla tekniker engang fortalte mig).

Sådan bliver det ved... Generelt er deres service blevet alvorlig ringe.

PS Jeg fik at vide af Tesla at alle os der har købt FSD får opgradering til Hardware 3 hvad denne så end skulle gøre bedre :)

PPS. Lækkert der i v10 snart kommer Netflix og Youtube i Teslaerne (v/parkering)

HJJ
HJJ Aug 1
FSD?
MOS
MOS Aug 1

FSD = Full Self Driving

BOF Administrator
BOF Aug 1

AP 3, er en opgradering fra både 2.0 og 2.5. Hvor tallet indikerer processor hastighed. Med Tesla's egen- udviklede processor som ifl. Elon nu er 1000 gange hurtiger end forrige model. 

At den er hurtigere er en massiv forbedring mht. at overskue alle 8 kameraer og inddele alle køretøjer og fodgængere, så at fuld AP kan komme til at køre korrekt. 

MOS. Ved du hvordan andre som har AP 1 kommet til at stå i så fald at de har tilkøbt FSD men reelt kun får motorvejskørsel ud af det, som jeg ser det. Idet at kun AP 3 vil kunne køre det ordentligt. 

MSLFC
MSLFC Aug 1

@BOF Jeg tænker på Hardware 3 og ikke AP 3, som vil kræve udskiftning af kameraer siden 2018 something modellerne. Sådan som jeg har forstået det.

AP1 biler kommer aldrig til at køre med AP3 og dens funktionaliteter. 

Hardware 3 - også kaldet HW3 - giver nok en bedre yde/processor evne.

Er der nogen af jer S eller X ejere som kan skifte dækstørrelse i den store skærm ved hjulskifte? 

Forudsigelse: Vi skal i AP5 før 90% FSD realiseres.

Forummets indlæg er redigeret af MSLFC Aug 1
Kiefer
Kiefer Aug 2

Der er ikke noget sted i vores Model X90D med 2019.24.4 hvor jeg kan indstille dæk.

/Martin

MSLFC
MSLFC Aug 3

@Kiefer har du kunnet det engang i X'eren?

Kiefer
Kiefer Aug 5

Det ved jeg faktisk ikke, vi har aldrig skiftet mellem 20 og 22" på vores Model X. Så det er da ikke utænkeligt at det aldrig har kunnet lade sig gøre.

/Martin

nicom
nicom Aug 5
MSLFC . Vedr bremser kan jeg anbefale at skifte til ebc yellowstuff. Bilen bremser bedre . Mindre støv . Min bil hyler ikke. https://www.ebcbrakeshop.co.uk/...engine=Electric&bhp=
MOS
MOS Aug 6
Citat fra BOF

MOS. Ved du hvordan andre som har AP 1 kommet til at stå i så fald at de har tilkøbt FSD men reelt kun får motorvejskørsel ud af det, som jeg ser det. Idet at kun AP 3 vil kunne køre det ordentligt. 

Jeg har selv en Model S med AP1. Jeg mener ikke, at man overhovedet kunne få FSD til AP1 biler. AP1 biler mangler de mange ekstra kameraer, der skal bruges til FSD, så selvom man evt. kunne skifte computeren, så vil den stadig ikke kunne få FSD pga. de manglende kameraer. AP1 biler kommer altså aldrig til at kunne køre helt selv - heller ikke på motorvej. Men den har adaptiv fartpilot og autosteer, så i princippet passer den sig selv 99% af tiden på motorvejen. Man skal dog stadig holde den i rattet og være opmærksom. 

BOF Administrator
BOF Aug 6

@MOS, jeg tror det jeg fikser efter er om AP1 købere blev lovet mere end adap. fartpilot og autosteer?

Kunne jeg bytte min S90 med en S85 AP1 gjorde jeg det gerne :D Kunne tænke mig at den er rimelig god til langture. 

ElPeter
ElPeter Aug 7
Citat fra BOF

@MOS, jeg tror det jeg fikser efter er om AP1 købere blev lovet mere end adap. fartpilot og autosteer?

Kunne jeg bytte min S90 med en S85 AP1 gjorde jeg det gerne :D Kunne tænke mig at den er rimelig god til langture. 

AP1 biler kommer aldirig til at kunne mere end det de kan i dag, de mangler både kamerarer og deres AP-computer er en MobileEye, ikke den nVidia der er forberedt til at kunne opgraderes til Teslas egen HW3.

Det var heller ikke noget der blev lovet dengang, FSD var ikke en ting på det tidspunkt.

@BOF: Hvorfor ville du bytte din S90 til en S85 AP, din kan vel mindst det samme? Hvis du ikke har AP aktiveret på din S90 er det vel bare at betale Tesla for at få det aktiveret, det gjorde jeg selv på min 85D, mest for at få TACC.

PeterE
PeterE Aug 7
Uanset hvad, så bliver FSD ikke en realitet med de nuværende TM3/X/S. Beklager.

Og det gør det ikke forbi infrastrukturen ikke er klar er første 10 år, og desværre nok endnu længere. Det tager langt tid at blive enige om standarderne for hvordan en vej med alt tilbehør skal se ud, og derefter tager det lang, lang tid at udbygge og renovere vejnettet. Og nåh ja, det koster rigtigt mange penge, penge som hverken er på den ene eller den anden finanslov.  
Så nyd nu at køre uden hænder på motor- og motortrafikveje, og måske lidt på landeveje. Resten bliver måske i jeres ungers levetid :)
DeaconWP
DeaconWP Aug 7

En X har ikke behov for at der bliver skiftet hjul størrelse da TPMS systemet blot kører med de ventiler, som den kan mærke.

Da man havde, eller har, funktionen på en Model S, er det så ikke for at man kan ændre billedet af sin bil på skærmen, så den fremstår med de rigtige fælge? Funktionen bruges ikke i en X, så nok derfor du ikke kan finde den, og at Tesla lige skal bruge tid på at ændre et flueben i din bils setup tager jo lidt resourcer.

MSLFC
MSLFC Aug 7
@nicom Tak det vil jeg undersøge. Tesla siger det skyldes den tunge bil at bremserne hyler ind i mellem. Det gjorde min S også. Min låne X pt hyler ikke og mine naboer “næsten” lige så tunge bilers bremser hyler heller ikke.

@Deacon - tak for info. Det vil jeg lade Tesla vide. I så fald forstår jeg ikke at de ikke blot siger X’eren selv ændrer det. På min avatar kan man ikke se forskel på 20 og 22” umiddelbart.
KimT
KimT Sep 7

I 2019.32.1 kan man igen vælge dækstørrelse under service menuen. Samtidig er det også mulig at vælge mellem flere forskellige typer fælge. Valg af fælg opdaterer så af billedet af bilen.

32.1 skulle vist rulles ud til alle, da det efter sigende er sidste version inden V10

DeaconWP
DeaconWP Sep 7

@Deacon - tak for info. Det vil jeg lade Tesla vide. I så fald forstår jeg ikke at de ikke blot siger X’eren selv ændrer det. På min avatar kan man ikke se forskel på 20 og 22” umiddelbart.

Jeg beklager, at jeg nok har misforstået dit indlæg nummer 5. Jeg har forstået det sådan, at man på den store skærm skulle indtaste hjul størrelse, efter dit ønske. Men nu forstår jeg det sådan, at du mener, at man skulle kunne ændre billedet af bilen med hjul, i den store skærm. Det har jeg nok kommet til at påstå, at en Model X selv gør.

Det er ikke sandt. Den ændrer ikke billedet til nogle andre fælge, men den har ikke behov for at vide, hvilke fælge den har på, for at kunne køre.

Beklager.