Loading...
dk

Hjulskift | Tesla Forum

voersaa
voersaa Aug 15 '19

Er der nogen der ved om man uden bekymring kan lade et standard værksted skifte hjul med den slags lift som de nu engang bruger (jeg ved ikke om det er en standard).

Jeg blev lidt bekymret da jeg læste at bateerierne kan blive skadet hvis det ikke gøres rigtigt.

SuneH
SuneH Aug 15 '19

Bilen skal bare løftes i de dertil indrettede løftepunkter. Det samme gælder Model S. Og synshaller mm har jo samme type lift, så før eller siden skal den jo op på sådan en.

voersaa
voersaa Aug 15 '19

Så det er normalt at værkstederne har løftebuderne liggende eller er man ude i selv at skulle medbringe dem?

SuneH
SuneH Aug 15 '19

Det er bare en alm gummiklods der skal bruges, som alle værksteder bruger - eller har du anden info jeg ikke kender til??

voersaa
voersaa Aug 15 '19

Tak for svar og nej, jeg tror kke at der er noget specielt ved puderne blev bare usikker da jeg ikke er klar over hvordan man normalt gør den slags.

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Aug 15 '19
Danbra56
Danbra56 Aug 15 '19
Køb 4 stk billige ishockey Puk sæt evnt.en gummi dørstopper fast i midten og læg dem i bilen
SuneH
SuneH Aug 15 '19

Thansen:

https:///...8106580/pn-337811289

Endnu billigere i Biltema:

https:///.../loftesko-2000017051

Forummets indlæg er redigeret af SuneH Aug 15 '19
PeterE
PeterE Aug 16 '19
Ethvert værksted og specielt dækcenter har haft både tungere og dyrere biler op på deres lift. Så specielle biler har vi altså heller ikke :)

(men ja, S er tung og faktisk for tung til nogle lifte - det er en anden snak)
voersaa
voersaa Aug 16 '19

Tak alle de gode svar. Tænker jeg køber nogle af de puder, forhåbenligt får jeg aldrig brug for dem men jeg kan godt lide at være på den sikre side :-)

CanEl
CanEl Aug 17 '19

det er ikke altid vægten der er grænsen for liften.
jeg oplevede at liften vi skulle bruge, var for smal til at han turde køre op på den.

voersaa
voersaa Aug 17 '19
Citat fra canel

det er ikke altid vægten der er grænsen for liften.
jeg oplevede at liften vi skulle bruge, var for smal til at han turde køre op på den.

Var det med en model 3?

S eller en X  er store biler men hvis en 3'er er et problem tænker jeg at det pågældende værksted må have problemet med mange biler.