Hej
Jeg har rundet 170.000km i min P85 S 2014. For nogle uger siden ville bilen pludselig ikke lade og mistede samtidig strøm. Det viste sig at batteriet skulle skiftes. Det blev naturligvis taget på garantien. I løbet af mine 170.000km har jeg været ovenud tilfreds med det lille batteritab (antal km), jeg har haft i årene. Jeg kunne lade til 365km.
Nu har jeg så fået "nyt" batteri og lavet alverdens "batteri-gymnastik-øvelser", hverunder afladning til 0km og gentagende fuld opladning. Det har jeg jævntligt altid gjort med mit gamle batteri,- med gode erfaringer. Jeg er dog gevaldigt skuffet over, at jeg kun kan lade til 355km på det "nye" batteri. Desuden tager det næsten 3timer at lade det fuldt op på supercharger (ja, jeg har overtrådt god ladeskik i mit forsøg på at modellere batteriet).
Er der nogle, der ved, om det er et nyt batteri eller en ombytter i en garantisag? Til info kan jeg fortælle, at jeg måtte vente 2 uger på batteriet, da det skulle fragtes op fra Holland og fik stillet en Tesla månebil til rådighed. Så super service og ikke spor at sætte en finger på.
Jeg vil gerne høre erfaringer fra fodfolket, hvis der skulle sidde nogle, der har fået ombyttet og haft lignende erfaringer med kortere rækkevidde, inden jeg kontakter Tesla. Jeg forventede naturligvis længere rækkevidde med et nyt batteri...
God weekend derude
mvh. Thomas