Nu er der kommet priser etc. på Honda e. Dyr, langsom og ringe rækkevidde i forhold til Model 3, det er godt nok skuffende da den ellers ville pynte i gadebilledet.
220 km, 150 hk og 0-100 på 8s for ca. 300.000 kr.
Nu er der kommet priser etc. på Honda e. Dyr, langsom og ringe rækkevidde i forhold til Model 3, det er godt nok skuffende da den ellers ville pynte i gadebilledet.
220 km, 150 hk og 0-100 på 8s for ca. 300.000 kr.
Måske lidt unfair at sammenligne med Model 3, men hvor den imponerer på udseende og køreegenskaber (og med elektroniske sidespejle der skulle være langt bedre end Audis), skuffer den på rækkevidde og pris (som retfærdigvis skal siges at starte på 278.000). Det er ærgeligt, for det lå ellers i kortene at det kunne blive en moderne klassiker.
Renault Zoe, som det måske er mere fair at sammenligne med, fås fra 235.000 med 300km rækkevidde. Honda mener ikke man behøver ret meget rækkevidde og det er i mange tilfælde rigtigt, men i få tilfælde er det alligevel nødvendigt og der leverer Honda bare ikke. Man kan ikke engang tilkøbe større batteri så vidt jeg kan se.
Uanset hvad man behøver, så sælger rækkevidde. Det bliver svært at afsætte biler der kun kan køre 200 km i godt vejr om sommeren og alle tænker at den højest klarer 100 km om vinteren.
Den havde solgt rigtig godt hvis den havde haft ordentlig rækkevidde, den bliver svær nu ... Designet ude og inde er ellers godt og meget tro mod prototypen
Det er også meget sigende at det er stort set umuligt at finde batteristørrelse og rækkevidde på hjemmesiden, men det er lige nævnt i brochuren. Svag hjemmeopladning på 6,6 kW, men den kan tage 100 kW DC-DC
Ja, er også ret vild med designet og interiør ser også umiddelbart fin ud. Så en kort video om den fra "Fully Charged" - han var ret vild med hvordan de havde implementeret de kamerabaserede sidespejle, skærmene er meget bedre placeret end i E-tron.
Jeg mener batteriet er på 35 kWh. 6,6 kW er helt fint til hjemmeopladning med et batteri på den størrelse. Model 3 har et godt og vel dobbelt så stort batteri og 11 kW opladning. Det giver ca. samme relative opladningstid. Ligesådan med DC-opladning. Jeg mener Zoe har 50kW som max på DC.
Men altså, hvis den kunne fås med et større batteri til en lidt lavere pris, ville den blive et hit. De kunne også sagtens tage mere for den end Zoe. Den er så lækker at der er mange der gerne ville betale det ekstra, men lige nu er prisforskellen meget stor.
Jeg mener batteriet er på 35 kWh. 6,6 kW er helt fint til hjemmeopladning med et batteri på den størrelse...
Husk at i praksis så kan langt de fleste i DK ikke udnytte 6,6 kW lader fordi det er 32A. Så i praksis lader den med 3,3 kW hvilket er temmelig tyndt for en ny bil (men jeg mener dog at det er til at leve med)
Min mor sagde godt nok da jeg var lille, at havde jeg ikke noget pænt at sige, så skulle jeg lade være.
Men hvor er det pæne henne i Honda e? Det ligner en mellemting mellem en golf 2 og en Peugeot 306.
Stor skærm til betjening, men resten af instrument bordet ligner også en golf 2. Bagsædet er et bænksæde.
Lille range, den største hurdle for alle ICE'ere der kigger elbil.
Det blivet et nej tak herfra. Så hellere en ID3, selvom VAG er på den sorte liste hos mig. Ærgerligt nok, for de har nogen fede biler, der bare ikke holder i kvaliteten.
Men nu nævner Honda jo også kun den som en bybil på deres web side. På den måde prøver de jo så at reducere batteri størrelses diskussionen. Men det kommer ikke til at virke med mindre det kun er tænkt som en '...sådan en har vi også...' elbil. Er der nogen der ved hvor mange de planlægger at producere/importere?
@Ice2EV - heldigvis findes der jo forskellig smag. Personligt har jeg det rigtig svært med højden på kabinen i forhold til dørerene på en Model 3, det hængere meget bedre sammen på Model Y.
ID3 er alt for langt fra koncept bilen, desværre.
Det er et retro design af den første Honda Civic, og jeg synes de har ramt den lige bagi, den skal dog have prototypens fælge for at være helt rigtig. Det bliver en klassiker. Af en eller anden grund ser den ud til at blive markant billigere i England ca. 240.000 DKK for den dyre udgave.
Og det er jo også endnu en elbil bygget på en gammel ICE-platform, med de kompromis'er der nu hører med og komponenter fra 8 år gamle BMW i3. Det havde været forfriskende med en opdateret platform og look. Det er til gengæld nok genbrugeligheden der er med til at holde prisen nede.
Honda e er bygget som elbil fra bunden og låner mange gode designdyder fra Civic men er samtidig helt sin egen. Jeg er vild med Honda e hvis nogen skulle være i tvivl, selvom den skuffer på pris og rækkevidde.