Loading...
dk

Erfaringer søges fra elbilsejere | Tesla Forum

fmm1000
fmm1000 Oct 21 '14

Jeg er journalistikstuderende og er ved at skrive en artikel om elbilsmyter.
Derfor vil jeg gerne have erfaringer fra ejere af elbiler.
Artiklen handler om alle andre elbiler end Tesla.
Tesla udgør jo en kategori for sig, som ikke har mange af de problemer, som andre elbiler har. Tesla er dog ret dyre.
Målgruppen for artiklen er læsere, som vil købe biler i prisklassen 100.000-300.000.
Jeg har læst lidt på forum og kan se, at flere af jer Teslaejere har eller har haft andre elbiler end Tesla.
Disse erfaringer ville jeg rigtig gerne have med i min artikel :-).
Smid mig en PM med mailadresse, og jeg vil tage kontakt til jer.
På forhånd tak.

fmm1000
fmm1000 Oct 21 '14

Jeg smider lige mine spørgsmål her.
Så kan man bare besvare mit indlæg, hvis man har nogle erfaringer.

1. Hvilken elbil har du?

2. Hvor gammel er din elbil?

3. Hvor lang rækkevidde oplever du, bilen har ved blandet kørsel om sommeren?

4. Hvor lang rækkevidde oplever du, bilen har om vinteren?

5. Hvor lang tid tager det at lade din elbil op?

6. Giver det problemer at benytte din elbil til langture?

7. Har du oplevet, at rækkevidden på dine batterier falder med tiden?

8. Har du oplevet, at dine batterier er stoppet med at virke?

PeterJ
PeterJ Oct 21 '14

Det er nok et uheldigt forum, at spørge om (hvor dårlige) andre el-biler (er). Vi er jo stolte Tesla ejere !

På DTU er der et helt el-bil sekretariat - spørg der.

Tidsskriftet 'Charged' er seriøst med i første linie - læs der (chargedevs.com).

Omkring ladestander infrastruktur og kørselsmønstre, er der lavet et godt eksamensprojekt på DTU - læs det.

Dine spørgsmål vil i øvrigt være svære at svare på for selv en Tesla ejer. Eksempelvis, hvad er en langtur ? Er det til Roskilde eller til Rom ?

fmm1000
fmm1000 Oct 21 '14

"Det er nok et uheldigt forum, at spørge om (hvor dårlige) andre el-biler (er). Vi er jo stolte Tesla ejere "