Loading...
dk

Tesla yder INGEN service udenfor Kbh. uanset baggrund eller årsag | Tesla Forum

P85
P85 Oct 22 '14

Jeg vil lige berette om en MEGET dårlig og skuffende oplevelse jeg har haft.

Mit styretøj har nogle markante mislyde/knæk både ved større og mindre ratudslag. Kørte fra Østjylland til Kastrup og afleverede bilen i 2 dage, idet beskeden lød at det var en kendt fejl, som blot skulle udbedres ved efterspænding af styrestangen e.lign..

Efter værkstedsbesøg var mislyden på ingen måde forsvundet - tværtimod faktisk oftere forekommende. Uanset både skriftlig og mundtlig korrespondance og mine kraftige indvendinger, vil de IKKE yde kulance og komme til mig. Jeg er nu tvunget til at køre til Kbh. igen og undvære bilen i 1-2 dage, hvilket jeg finder dybt kritisabelt og langt fra den service, jeg har oplevet tidligere som ejer af både Audi og Mercedes.

I øvrigt oplyste Karen fra Tesla at de afskaffer den mobile Ranger og fremover ikke tilbyder reparationer decentralt.

Har andre i øvrigt oplevet de samme lyde ?

T3S7A
T3S7A Oct 22 '14

Jeg har også de lyde når man drejer rattet. Men ved mig hører jeg det kun når jeg har store ratudslag, dvs. 90 graders sving. Lyder som en skurren. 

Bjarni
Bjarni Oct 22 '14

Jeg synes ikke jeg har nogen underlige lyde ved ratudslag. Men kører normalt også pænt så det kan være jeg bare ikke har lagt mærke til det.

Men har du Ranger Service på din kontrakt? For så burde de da komme ud til dig. Men hvis du ikke har valgt Ranger Service til, så er det jo en del af prisbesparelsen at man så må komme til dem...

supergaard
supergaard Oct 22 '14

Jeg er også begyndt at få en klonk lyd når jeg laver fuldt ratudslag, under parkering. Regner med at de fikser det ved service.

Jeg fornemmer at lyden der her beskrives er mere ved små sving også når rattet generelt drejes?

Bianco
Bianco Oct 22 '14
Citat fra supergaard

Jeg er også begyndt at få en klonk lyd når jeg laver fuldt ratudslag, under parkering. 

Samme her 

Kiefer
Kiefer Oct 22 '14

Ingen mærlge lyde herfra, eller det skal siges at, det er lidt svært at sige for motoren larmer så tilpas meget at man ikke hører ret meget andet, den skal så også skiftes om 14 dage.

Man kan jo håbe at de afskaffer ranger samtidig med at de tager sig sammen og får åbnet det servicecenter i Århus...

Men jeg er helt enig, det er rimelig ringe service, det virker lidt til at Tesla DK kun tror DK betyder København. Du har ikke overvejet at køre til Hamborg at få lavet garantireparationer?

Køretiden er nogenlunde den samme fra Århus området som at køre over broen til KBH, og du sparer broafgiften.

/Martin

Raymond
Raymond Oct 22 '14

Jeg har også klonklyde ved større ratbevægelser. Jeg har fået besked om, at noget skal udskiftes og har en aftale om udskiftning d. 3/11.

+ Ranger, men har aldrig brugt den.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Oct 22 '14
krogsgaard
krogsgaard Oct 22 '14
Hmm der har min også. Troede bare sådan var den. Men må hellere lige snakke med dem hvis de siger det er en fejl.
120281
120281 Oct 22 '14
Puha nu det ikke kun drivetain i har problemer med men også styretøj. Kan ikke lade være at tænke på Tesla må have høje fejlrater. Hvis der er solgt under 500 stk i dk og der er ca. 10 der melder ind alene på dette forum de har samme fejl. Er vel maks 50-100 aktive brugere herinde. Så det 5-10% der har de fejl. Mon det er bedre i de nye awd om de har fået styr på drivetrain.
Bjarni
Bjarni Oct 22 '14

@120281: Der er jo utroligt mange dele i sådan en moderne bil. Så selvfølgelig kan der være et-eller-andet galt. I min vens dyre Audi'er var der også en masse galt. Alt fra vindstøj fra vinduet til bremser der ikke virkede ordentligt. Så jeg tror egentlig det er meget normalt med de fejlrater Tesla oplever. De kan trods alt ikke trylle. Men hvordan de så takler fejlene når de opstår er selvfølgelig vigtigt.

Hookmaker
Hookmaker Oct 23 '14

Bjarni, lige præcis. Er der mon nogen her der kunne forestille sig hvilket tovtrækkeri man ville have med eksvis. Audi om at få en ny motor fordi den ikke lød rigtigt? forget it!

Bjarni
Bjarni Oct 23 '14

Jeg kan godt afsløre, at min ven ikke har været tilfreds med Audi og deres service ;)

Lars72
Lars72 Oct 23 '14

Har lige fået skiftet stempler mv på min Audi A5SB efter ca km 58.000, pga meget højt olieforbrug. Har ikke set regning endnu, men har hørt at Audi DK (Semler) dækker ca 75% (kulance), da 2 års garantien er udløbet (hvilket egentlig er ret ringe - når selv franske Peugoet giver 8 års motor garanti).

Tesla giver da 8 års garanti på drive train eller?

Lars

DeaconWP
DeaconWP Oct 23 '14

Jo det gør de. 8 år på både drivetrain og batteri, vel og mærke uden km begrænsning.

Og det ser det vist også ud til, at der er brug for i denne tid. Flere får lavet noget.

Jeg forventer en S85D bliver bedre, fordi trækkraften bliver delt ud på 2 motorer. Jeg tror motoren (Drivetrain) er for svag til de mange heste den yder, og når "drengene" jævnligt lader motoren yde det den kan, så kommer der fejl på.

"Modne" bilister synes ikke at have de samme problemer.

Undskyld hvis jeg fornærmer nogen. ;-)

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Oct 23 '14
NOELON
NOELON Oct 23 '14

Jeg vil egentlig kalde både mig og bilen 'modne'... Bilen har kørt 40.000 på 13 mdr. og drive unit er blevet udskiftet. Ikke fordi jeg egentlig registrerede et problem - jeg kører 'modent'. Drengerøvs turene tager jeg i Roadsteren... Men ved 1 år/20K service sagde jeg at jeg ind imellem hørte lidt støj ved lavere hastigheder og det fik SC til at skifte. Men jeg forventer, at det er noget der er løst med de fremtidige drive unit's - ikke kun for D modellerne.

Skaarup
Skaarup Oct 24 '14

@P85: Hvis man bor langt fra København, og vælger at købe en bil, som kun kan serviceres i København, så må man finde sig I at bilen en gang imellem skal til København. Jeg forstår godt det er irriterende de ikke fikser problemer første gang du har den inde - men det er vel heller ikke første gang i autobranchen, at en mislyd ikke fikses i første hug? :-)

Jeg håber da der kommer flere servicecentre, men sålænge antallet af solgte Teslaer i DK er så lavt, så tror jeg ikke det kan forsvares økonomisk med særlig mange servicecentre. Hvornår åbner de i Århus? 

Jeg ved ikke hvordan Mercedes og Audi gør - men ingen af de mærker jeg kender til, tilbyder at køre hjem til folk og reparere deres biler der. Der må vel være en fordel i at kunne få en bil op på en lift, samt have alt værktøj til rådighed.

Heldigvis er Teslas lånebiler tålelige at køre rundt i :-)

Jeg har kun positivt at sige om servicecenteret; de virker oprigtigt interesseret i at kigge på småting og løse de fejl der er.

kajakaj
kajakaj Oct 24 '14

Da vi bestilte bilen i sept. 13, blev det sagt at der åbnede serviceværksted i Århus til jul (13), så det var en klar forventning at når vi fik bilen leveret i februar, ville der være mulighed for nem adgang til service. Siden er åbningen blevet udskudt adskillige gange, så det er absolut ikke tilfredsstillende at skulle til Kbh for at få serviceret bilen. En cfromliste på højre fordør, som var skæv allerede ved leveringen, lykkedes det efter 6 md at få tilsendt, så jeg selv kunne montere den. Hvis man alligevel selv skal ordne tingene, kunne de ligeså godt have sendt den i marts, i stedet for at jeg i et halvt år skulle stå og undskylde for synlige fejl, overfor de mange potentielle købere og andre interesserede.

PerPower
PerPower Oct 24 '14

Enig, deres håndtering af Århus afdelingen er under alt kritik og har selv måtte et par ture til KBH med overnatning udelukkende for at få fixet fejl på bilen.

Er der nogen der har en opdateret status ift. åbning af Butik og Service i Århus?

kajakaj
kajakaj Oct 24 '14

Salgsafdelingen skulle åbne først, så sikkert den de er i gang med, selvom der er serviceafdelingen vi har brug for.

Kiefer
Kiefer Oct 26 '14

rskaarup: Det er jo en prioritering fra Tesla side, hvis du ser hvor mange Servicecentre de har plastret Tyskland til i forhold til hvor mange biler der er solgt dernede, så hænger det jo ikke sammen med SC pr bil...

TSLA: Det var samme oplevelse jeg havde ved 20K eftersyn, sagde at den en gang imellem lød lidt spøjs ved lav hastighed, og et par dage senere fik jeg besked på at Tesla gerne ville have udskiftet motor. Jeg vil så sige at i dag er den "spøjse" lyd blevet meget markant og død irriterende at høre på...

Kitora: Min hustru har haft spurgt de håndværkere der gik i lokalerne ved køkkenfirmaet om det var Tesla de lavede noget for, hvilket de bekræftede, hvis et lokale skal være egnet til at kære en bil ind i, så er butikken i Bredgade vist også helt malplaceret ;-)

/Martin

Sider: 1 2 »