Loading...
dk

‘Super’charging? Middelfart netop nu | Tesla Forum

MOS
MOS Nov 8

En CCS-opgradering betyder sådan set bare, at bilen kan forstå og udveksle oplysninger med CCS-protokollen. Dvs. at du faktisk kan lade via en CCS-adapter og får dermed adgang til alle ladestandere med CCS. Ladehastigheden er uændret, da den er begrænset af bilens battery management system. Så du skal ikke regne med at få højere ladehastighed end du allerede har på Tesla SuC i dag.

Efter min mening er en CCS-opgradering til 4000,- ikke pengene værd. Eneste fordel er, at man kan benytte de efterhånden mere udbredte CCS-ladere. Men hvis man kan klare sig med Teslas SuC, så er de lige så hurtige og endda gratis for de fleste af os gamle S/X-ejere. Hvis jeg havde CCS i min Tesla, så ville jeg ikke gide betale for at lade op, når jeg nu kan lade gratis på Tesla SuC. Men det er klart, at hvis der ikke er en SuC lige der, hvor man har behov for opladning, så er det en anden sag. Jeg mener dog, at Teslas SuC netværk er tilstrækkeligt dækkende til mit behov. Der er i hvert fald ikke så store huller i dækningen, at jeg vil betale flere tusinde kroner for at få lov til at betale for opladning ;->

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 8
TSLA
TSLA Nov 8

Er Eon/Clever UFC'er dækket af deres respektive abonnementer?

PeterE
PeterE Nov 9
Tak for svar, jeg springer CCS opgraderingen over når jeg skal til mit 4.service om lidt. 
KimT
KimT Nov 9
Citat fra TSLA

Er Eon/Clever UFC'er dækket af deres respektive abonnementer?

Ind til videre er det gratis at benytte dem, men iflg deres hjemmeside er der afgang for deres kunder : "Der vil være adgang for Clevers og E.ONs kunder samt tredjepartsoperatører."

https://www.eon.dk/nyheder/ufc.html 

jth
jth Nov 10

Citat fra selsoe

Middelfart er nederen. Jeg var der forleden i min 3'er. De fire M3-pladser var optaget af to 3'ere og to S'ere, der stod og krammede i efterårskulden. Langsiden var tom. Jeg forviste den ene S'er til langsiden og satte stikket i. 25kW gav den i godt og vel 30 minutter indtil de andre begyndte at køre og der kom lidt mere fut i sagerne. Jeg stod der ml 40-50 minutter og fik i alt 48 kWh i tanken. Ikke prangende.

Hvis du har en 3'er så brug i stedet Ionity i Fredericia. Der er 4 stander bag Circle K tanken.

Fik 150kw i starten med 22% og 81kw da jeg kørte igen med 72%. Samtidigt er det billigere end Tesla SC :) 

Fik 37kWh på ca 20min. 

TSLA
TSLA Nov 10

@KimT: Tak for info!!

jramskov
jramskov Nov 11
Citat fra PeterE
Fedt, tak for info - er ladehastighed på SuC niveau? Selvom jeg nok vil foretrække SuC’erne som jeg allerede har betalt for.

Ja, ladehastighed er på SC niveau. UFC kan lade op til 175kW, Model 3 er begræset til omkring 150kW, de tekniske detaljer der er årsagen dertil skal jeg ikke forsøge at forklare. Det er CCS ladere og der skulle også komme Chademo (er måske kommet).

For os er det lige omvendt da vi har et EON abbonnement. Derfor er et af mine ønsker til Tesla også at det bliver muligt at tilføje andre ladenetværk, kunne være rart at kunne se/vælge f.eks. Clever/EON UFC og Ionity ladenetværket og få bilen til at pre-heate batteriet dertil også i stedet for at skulle snyde den til at gøre det ved at vælge en Tesla SC i nærheden.

Sider: « 1 2