Loading...
dk

Forsikring - så er der godt nyt til Teslafolket S3X | Tesla Forum

Twinauto
Twinauto Nov 8

Jeg har generelt været lidt træt af Lærerstanden de sidste par år, har altid bøvlet med dem med relativt høje præmier på mine biler selv om de var relativt harmløse og adskillige Tesla'er som de enten ikke ville forsikre eller for dyre at forsikre (elite). Så nu når jeg skal have forsikret min M3 Performance tænkte jeg at tiden var inde til helt at flytte selskab.

Jeg faldt over Gartnernes Fosikring - MEGA positiv oplevelse efter et besøg hjemme hos mig - det var tiden værd - grundig gennemgang og rådgivning og enten fik jeg bedre dækning eller bedre præmie

MEN, det bedste er, at de er gode til lidt specielle biler - man skal naturligvis samle sine forsikringer, typisk familieforsikring, bil og evt hus hvis man har - fik en super præmie på min M3P - ca 6.000 og selvrisiko på 7.800, og jeg måtte gerne anbefale til andre tesla-ejere (jeg får IKKE provision:-).....) - kontakt ham her:

Torben Dalgaard Kristensen

Direkte telefon: +45 24 34 04 84

E-mail: tdk@garfors.dk

Gartnernes Forsikring GS

Struergade 24 - DK-2630 Taastrup

Tlf. +45 43 71 17 77

www.garfors.dk

Ice2EV
Ice2EV Nov 8

Kræver de man har grønne fingre? ;-)

Twinauto
Twinauto Nov 8
Citat fra Ice2EV

Kræver de man har grønne fingre? ;-)

kræver nok at man ikke har lange fingre:-) - nej de er for "alle"
Vildgut
Vildgut Nov 9
Kræver de man flytter alle sine forsikringer over? Og hvor mange km har du med om jeg må spørge :)! 
Twinauto
Twinauto Nov 10
Ja du skal flyyte som min familie og evt hus - ubegrænset km og ingen gps
ODE90D
ODE90D Nov 11
Det er sgu en heftig selvrisiko. Husk at mange skader er under det beløb du har i selvrisikoen på 7.800 og det vil derfor være sjældent de skal til lommerne, mens du får lov til at betale både præmie og skade. Et lille tip er at man kan forsikre sig mod selrisiko op til 4.000 kr gennem Q8, hvilket betyder de dækker de første 4.000 kr af en eventuel selvrisiko ifm med en skade. prisen er vist 88 kr/md. Så får du da taget toppen og til en pris der er væde rolig under den som forsikringsselskaberne tager for at reducere selvrisikoen
Ice2EV
Ice2EV Nov 11

Har set den der Q8 forsikring, Men tænker 88 om måneden bliver hurtigt til penge.

Sidst jeg brugte forsikringen var i 2004. så 15x12x88= 15840 kr. Efter bare 2 år har man samlet halvdelen af selvrisikoen sammen.

Faktisk er det en ganske fantastisk ordning for Q8. De forsikre 4000 for ca 25% i præmie....

Det er da godt det ikke er Q8 der forsikre Tesla'er til de præmier...........115.000 i præmie om året med Q8 forrentning.

PeterE
PeterE Nov 11
Citat fra ODE90D Det er sgu en heftig selvrisiko. Husk at mange skader er under det beløb du har i selvrisikoen på 7.800 og det vil derfor være sjældent de skal til lommerne, mens du får lov til at betale både præmie og skade. Et lille tip er at man kan forsikre sig mod selrisiko op til 4.000 kr gennem Q8, hvilket betyder de dækker de første 4.000 kr af en eventuel selvrisiko ifm med en skade. prisen er vist 88 kr/md. Så får du da taget toppen og til en pris der er væde rolig under den som forsikringsselskaberne tager for at reducere selvrisikoen
Min præmie er 7800 og min selvrisiko er 7800 på min Model S. Og skaderne koster meget, meget mere - hvis det ikke er p-skader. Og så er der lige forruderne...
olerass
olerass Nov 12

Om det kan betale sig med en højere eller lavere selvrisiko er vel afhængigt af hvor mange skader man forventer at få, og hvor emsig man er med at få lavet dem :-) Desuden skal man huske at man ofte kan få selvrisiko dækket (antaget det ikke er din skyld) grundet Sentry mode optagelser!

Vores M3P er forsikret hos Codan (InsureMyTesla) med en selvrisiko på 6010,- og den har allerede haft 2 skader på under et halvt år;

- En p-skade lakreperation til lidt over 10k da en idiot smækkede døren op i siden, uden at lægge mærke til det selv
- Skift af flækket bagrude til lige under 10k

P-skaden kostede os 0 kr da vi havde Sentry optagelser af hele forløbet og dermed fik modpartens selskab til at dække selvrisiko. Bagruden var selvforskyldt.

Med denne statistik kan det nok ikke betale sig med Codan, da vi giver en årlig præmie på omkring 10k. Sammenlignet med Gartnernes Forsikring kan man ved Codan spare et par hundrede om året, hvis man i gennemsnit har 2 lignende skader hvor man ikke kan få dækket selvrisiko.

Jeg har set et utal af Sentry videoer fra min TM3, hvor folk ugentligt er ved at klappe deres dør op i siden på vores, på trods af at vi altid parkerer længst væk fra alle andre. Bruger man ikke Sentry mode kan det derfor ikke udelukkes at det godt kan betale sig med lavere selvrisiko.

Forummets indlæg er redigeret af olerass Nov 12
MOS
MOS Nov 12

@Ice2EV

Du kan ikke bare uden videre sammenligne den %-vise præmie på selvrisikoen med den %-vise præmie på hele bilen. Dette skyldes, at det er sjældent, at en bil skal skrottes efter en skade. Og selv her er skrotbilen ofte en del penge værd for forsikringsselskabet. Mange skader er kun småskader. Og selvrisikoen kommer som udgangspunkt i spil ved alle skader.

Det kan meget vel være, at risikoen for en skade er ca. 25% på et år. Samtidig kan risikoen for en totalskade være langt mindre, f.eks. 1%. De fleste skader er trods alt parkeringsskader og andre småskader, hvor bilen kan repareres for et rimeligt beløb.

Vildgut
Vildgut Nov 14
Twinauto, Tak for henvisningen til Torben. Kontaktede ham i dag og få timer efter ligger der et godt tilbud i min indbakke. Ja så bliver det nok ikke Codan alligevel.
Forummets indlæg er redigeret af Vildgut Nov 14
CrunkyJune
CrunkyJune Nov 14

Har lige skrevet en mail til ham Torben. 
Jeg kommer også fra LB, og synes også de er faldet af på den de sidste par år.

Twinauto
Twinauto Nov 14
Glad for at det har kunnet hjælpe nogen. Vedr Q8 selvrisikoforsikring, så er det et fint produkt - jeg kan oplyse at man typisk opererer med at 85% af præmien går til skader, resten er til adm og overskud - og det er når forsikringspuljen går godt, så det er GENERELT ikke en fed forretninh for selskabet. Og det er ikke Q8 som forsikrer, man må kun udstede forsikringer hvis man er forsikringsselskab og opfylder kravene herfor. Man skal altid kunne se i forsikringsbetingelserne hvilket forsikringsselskab som står bag.
magnus1720
magnus1720 6 timer siden

Prøvede at få et tilbud fra Gartnernes Fosikring, fik af vide at de ikke tilbyder kaskoforsikring hvis man ikke ejer hus. Så det bliver Codan for mit vedkommene.

ibla1964
ibla1964 3 timer siden

Jeg har lige haft besøg af Torben fra Gartners Forsikring, super service, og gode priser.