Jeg skiftede for knap et år siden og er tilfreds, har dog ikke haft behov for bilforsikringen - kun husforsikringen.
Jeg skiftede for knap et år siden og er tilfreds, har dog ikke haft behov for bilforsikringen - kun husforsikringen.
Gartnerne kan ikke matche mine priser hos Tryg.
Stort set ens....
Så ikke noget at hente for mig
Hvad pris fik du om jeg må spørge?Gartnerne kan ikke matche mine priser hos Tryg.
Stort set ens....
Så ikke noget at hente for mig
Havde fat i gartnerne forleden, 8797 for en model 3 LR AWD.
Har haft fat i PFA's forsikring også, som jeg lige skal have kigget nærmere på.
Men enten jeg en klaphat til at kontakte forsikringer, eller også bor jeg bare et sted der er væsentlig større sandsynlighed for bilen bliver stjåldet. Synes ikke trods flytning af alt at vi komme specielt under eks en model S eller bare i nærheden af de forsikringspræmier der meldes her og på andre fora.
Hmm mener jeg giver under 6000 for en en S85 hos FDM... selvom jeg ikke er motorejer i den forstand...
selvom jeg ikke er motorejer i den forstand...
En elmotor er vel også en slags motor.
Eller ejer du ikke bilen?
Ok tak. Hvad med Ice2EV, hvad er selvrisikoen hos gartnerne?
Elitebilist, uden uheld i maaaaaaange år. postnummer 9200.
Gartnerne 8717 kr, selvrisiko 7967 ved ansvar og kasko, men 3984 ved udskiftning af forrude. Det er for unlimited km. uden vejhjælp.
LB siger 9711 kr, selvrisiko 4500 ved ansver og kasko, men NUL ved glasskade, unlimited km. Dog med vejhjælp
I næste uge får jeg leveret min Tesla M3 LR og prøver at finde et godt forsikringstilbud.
Jeg har ringet til mit nuværende forsikringsselskab Tryg (gennem ingeniørforeningen). Jeg blev spurgt til hestekræfter og idet jeg ikke kunne svare fik jeg to tilbud som dækker den sløveste og vildeste M3 LR (er der ikke kun én (?)).
Forsikring
Pris inkl. afgifter
Bilforsikring (Tesla Model 3 Long Range Dual 360HK 5d Aut.)
8.077,50 kr.
Bilforsikring (Tesla Model 3 Long Range Dual 490HK 5d Aut.)
10.722,50 kr.
Et andet forsikringsselskab fortalte mig at den havde 490 HK
Tesla siger at de seneste indregistrerede M3 LR har 490 HK
Model 3 owners manual fra mit Tesla login siger:
Frontmotor AWD standard max 121kW @ 5525 o/m
Hækmotor AWD standard max 203kW @ 8275 o/m
Det må være mindre end 324kW (434 KH) for den kan vel ikke både køre 5525 og 8275 o/m samtidig
Er det Tesla der har indberettet en forkert motoreffekt? M3 P er ifølge Tesla indregistreret med 377 KW (505HK) hvilket passer med M3 owners manual som angiver:
Frontmotor AWD performance max 158kW @ 6622 o/m
Hækmotor AWD performance max 219kW @ 5075 o/m
Altså 377kW (her passer pengene, hvis man ser bort fra o/m)
Jeg er i og for sig ligeglad med antal hestekræfter, men jeg synes ikke det er OK at skulle betale ~1000 kr ekstra hver måned for HK man ikke har. Jeg er iøvrigt vandt til 75HK i min nuværende Peugeot Partner ;-)
... og så er der lige det med en selvrisiko på 11000kr.
Googlede lige. Ser ud til deres forretningsområde kun dækker Øst DK + Samsø.Er det korrekt at HF forsikring kun tager kunder på Sjælland?
Jep, også det jeg regnede med.
Men man skulle måske prøve at give dem et kald for at høre om de er geografisk fleksible ;-)....
Gennemlæste betingelserne og fandt ikke noget værre end hos Codan så var win-win.Jep, også det jeg regnede med.
Men man skulle måske prøve at give dem et kald for at høre om de er geografisk fleksible ;-)....