Loading...
dk

ladning | Tesla Forum

lars1
lars1 Nov 24 '19

Hej har model s 85D model 2015,, Er der andre der oplever lav lade tid på Teslas supercharger ?? min lader med 160 km. pr time øv øv :( Med venlig hilsen Lars

 

 

 

KimT
KimT Nov 25 '19

Ja det er vi mange der gør : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/6347

Og hvis du har rigtig meget tid så læs den her - først indlæg bliver løbende opdateret : https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sudden-loss-of-range-with-2019-16-x-software.154976/

Nogen har oplevet nedsat rækkevide (cellespændinger er blevet sat ned fra 4,2V til 4,1V), og andre oplevet "kun" at ladehastigheden er blevet nedsat

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 25 '19
RobertJ
RobertJ Nov 25 '19

Før v10 var min bil også stærkt begrænset, så meget at jeg stoppede med at anbefale folk at købe brugt model s.

Var på SuC tur i weekenden, og fik ny maks værdi på køge 122kW. Middelfart kom ikke over 96kW, men det jo også de gamle v1 SuC der stadigt står der.

- R

lars1
lars1 Nov 25 '19

Hej Kim Tak for svar / henvisninger, tænker at det må videre til FDM eller div medier. jeg har spurgt til problemet hos tesla uden at få svar eller løsning på overstående.

Med venlig hilsen

Lars Blixenkrone Andersen   

burns
burns Nov 26 '19
Citat fra RobertJ

Før v10 var min bil også stærkt begrænset, så meget at jeg stoppede med at anbefale folk at købe brugt model s.

Var på SuC tur i weekenden, og fik ny maks værdi på køge 122kW. Middelfart kom ikke over 96kW, men det jo også de gamle v1 SuC der stadigt står der.

- R

Ja, max værdien (kW) er også højere nu end tidligere, men til gengæld falder den hurtigere til lavere niveau end tidligere, hvilket gør at den totale ladetid stiger betragteligt (i hvert fald for mig med ca 30%).
MOS
MOS Nov 26 '19

Jeg har oplevet en peak på 125 kW på Middefart SuC. Ved ikke hvorfor nogle oplever, at den skulle være langsommere end andre SuC. Men ladeeffekten falder rigtignok hurtigt, så den allerede efter ca. 1 minut lader langsommere end tidligere. Så ja, i praksis giver det en del længere ladetid (ca. 25% længere tid i mit tilfælde).

JCBX
JCBX Nov 26 '19

 

 

 

 

 

 

Nu har jeg ikke læst tråden igennem !

men vil lige berette at jeg holdt for kort tid siden på SUC Haverslev med en låne P90D

den havde holdt stille 20km der fra og ventede på passager, der bemærkede jeg et stor tab i batteriet 

tolker det som batteri opvarmning

med 8% tilbage fik jeg den kørt på SUC, her ladede den med 120-107Kwh helt op til 51% før den faldt til under 100Kwh, forlod SUC ved 55%

jeg var noget forbløffet over den ladehastighed kontra min egen 70D 

 

hvor blev ikonet på appen iøvrigt af, den som viste at der pågik batterivarme, den har jeg ikke set i umindelige tider 

 

MOS
MOS Nov 27 '19

Det nye 90'er batteri har en anden kemi i cellerne, så den har en helt anden ladeprofil med høj ladeeffekt helt op til ca. 50% SoC, før ladeeffekten falder. Den er så vidt jeg ved heller ikke ramt af #ChargeGate, ligesom mange af de gamle 60, 70 og 85'er batterier.

JCBX
JCBX Nov 27 '19

 

 

Jeg er overbevist om at det er en “A” version af batteriet

da det er en 85 med tilkøb fra 2015 

kigger jeg ind under til label bag ved højre forhjul er det et “A” batteri som mit eget i 70D

så mon ikke varme/køling er det samme , men den lader umiddelbart hårdere end forventet 

MOS
MOS Nov 27 '19

Jeg er ikke helt med. I indlæg #7 skriver du om en låne P90D. Så er der din egen 70D. Og nu også en 85 med tilkøb fra 2015...!? Snakker vi om 3 forskellige biler?

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 27 '19
KimT
KimT Nov 27 '19

Jeg mener at første version af 90'er var de første der blev ramt hårdt - der skulle ikke meget supercharging til før max ladeeffekt var begrænset til 90kW. Det har været nævnt flere gange her i forum'et.

Tesla Bjørn's X'er var ramt. Så dem tvivler jeg på nogen sinde kommer op i hastighed igen. 

Ikonet til forvarmning af batteri er stadig i app'en. Den tænder oppe i højre hjørne under "climate". Den har jeg observeret på det seneste. Vi bruger meste Kona'en i weekenden, så S'ern står stille. Så mandag morgen når jeg forvarmer bilen, så tænder den. Batteriet ligger på ca. 7-9 grader om morgenen for tiden.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Nov 27 '19
JCBX
JCBX Nov 27 '19

 

 

Den er fra 2015 

der kunne man tilkøbe 5Kwh ... så er bilen mærket P90D

lige haft den til syn ... og det er er “A” batteri kan jeg se  

 

Og nu lader jeg i Randers med 120-110Kw, op til ca. 50%
 

Citat fra MOS

Jeg er ikke helt med. I indlæg #7 skriver du om en låne P90D. Så er der din egen 70D. Og nu også en 85 med tilkøb fra 2015...!? Snakker vi om 3 forskellige biler?

lars1
lars1 Nov 27 '19

Jeg mener bare det er røvtur når der skal køres langt. min har kørt 200.000 km. uden problemer, men skal jeg framover lade med 160 km. i timen giver det for mig et problem.

Der var ikke nogle der nævnte det ved køb, fik at vide 8 års garanti på batterier.

Tænker jeg må går videre  til  div. media  så eventuelle nye købere ved hvad de går ind til.

Med venlig hilsen

Lars Blixenkrone Andersen

 

 

 

 

 

Nikola
Nikola Nov 27 '19
Citat fra lars1

Jeg mener bare det er røvtur når der skal køres langt. min har kørt 200.000 km. uden problemer, men skal jeg framover lade med 160 km. i timen giver det for mig et problem.....

.....

Lars Blixenkrone Andersen

Under hvilke omstændigheder lader den med 160 km/t?

PeterE
PeterE Nov 27 '19
Citat fra lars1

Jeg mener bare det er røvtur når der skal køres langt. min har kørt 200.000 km. uden problemer, men skal jeg framover lade med 160 km. i timen giver det for mig et problem.

Der var ikke nogle der nævnte det ved køb, fik at vide 8 års garanti på batterier.

Tænker jeg må går videre  til  div. media  så eventuelle nye købere ved hvad de går ind til.

Med venlig hilsen

Lars Blixenkrone Andersen

 

 

 

 

 

Lars, tanken er god nok - men jeg tvivler på at du finder et medie som vil bringe den historie. Det kommer allerhøjest i FDMs Motor. 
MOS
MOS Nov 27 '19
Citat fra JCBX

Den er fra 2015 

der kunne man tilkøbe 5Kwh ... så er bilen mærket P90D

lige haft den til syn ... og det er er “A” batteri kan jeg se  

 

Og nu lader jeg i Randers med 120-110Kw, op til ca. 50%

Nu er jeg så endnu mere forvirret! Hvorfor i alverden får du synet en lånebil? Det er vel ikke dit ansvar at få Teslas lånebiler synet?

Kan du ikke lige skrive, hvor mange forskellige biler, du har gang i. Og så også gerne hvilken bil, der knytter sig til hvilken kommentar.

JCBX
JCBX Nov 28 '19

 

 

 

 

 

Det er ikke Tesla lånebiler

men jeg har adgang til flere Teslaer hen over året

og med min erfaring i Tesla , er det blevet lidt min opgave at håndtere dem ved syn, dækskifte eller service 

Og mit indlæg var møntet på en P90Dś ladehastighed , den overraskede mig

den har ikke flere km i tanken end min egen 70D

 

de første 90ére var 85ere med tilkøb af 5Kwh ...

og lige denne har et A batteri som I nu nævner burde være ramt af chargegate

 

i min egen app til 70D kunne jeg en overgang se forvarmning af batteri ... det kan man ikke længere, ærgerligt nok

Forummets indlæg er redigeret af JCBX Nov 28 '19
Mahler
Mahler Nov 28 '19

Hej forum 

Min S85 fra 2015 vil ikke lade med mere end 79 kw på Suc. Den ladede fint med 117 kw indtil jeg fik firmware ver. 10.  Det er nedgang på 32,5 %. Det er faktisk rigtig træls....

Har kontaktet Tesla på mail og gennem App, men som sædvanlig ingen svar.

 

/Jan

MOS
MOS Nov 29 '19
Citat fra Mahler

Min S85 fra 2015 vil ikke lade med mere end 79 kw på Suc. Den ladede fint med 117 kw indtil jeg fik firmware ver. 10.  Det er nedgang på 32,5 %. Det er faktisk rigtig træls....

Du er måske allerede opmærksom på det, men batteriets State of Charge samt batteriets temperatur har stor betydning for, hvor hurtigt den lader. Særligt batteritemperaturens indflydelse på ladeeffekten overrasker mange, idet man ikke umiddelbart kan se batteriteperaturen. Men med det køligere vejr, vi har haft på det seneste, tror jeg de fleste har bemærket, at både regen og ladeeffekt på SuC ofte er lavere end normalt.

Ideelt bør du ankomme til SuC med en lav SoC tæt på 0% efter en lang køretur på motorvej, så batteriet kan nå at blive ordentligt driftvarmt. Brug navi'en til at navigere til SuC. Så ved Teslaen, at du skal lade og den vil om nødvendigt begynde at varme batteriet op på vej hen til SuC, så du får højere ladeeffekt.

Hvis du prøver eller har prøvet ovenstående og stadig får tilsvarende lav ladeeffekt, så er du nok også en af dem, der er ramt af nedsat ladeeffekt.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Nov 29 '19
JGJ
JGJ Dec 16 '19
Citat fra PeterE
Citat fra lars1

Jeg mener bare det er røvtur når der skal køres langt. min har kørt 200.000 km. uden problemer, men skal jeg framover lade med 160 km. i timen giver det for mig et problem.

Der var ikke nogle der nævnte det ved køb, fik at vide 8 års garanti på batterier.

Tænker jeg må går videre  til  div. media  så eventuelle nye købere ved hvad de går ind til.

Med venlig hilsen

Lars Blixenkrone Andersen

 

 

 

 

 

Lars, tanken er god nok - men jeg tvivler på at du finder et medie som vil bringe den historie. Det kommer allerhøjest i FDMs Motor. 
så få nu jer henvendt/meldt ind i FDM, der mangler flere anmeldere, de har arbejdet siden september på den, og jo flere der melder ind des bedre
Sider: 1 2 »