Loading...
dk

Afgiften holdes nede på 20% i 2020 | Tesla Forum

PerPower
PerPower Dec 3
https://nyheder.tv2.dk/...-faa-overblikket-her

Laver lige en seperat tråd for denne nyhed.

Godt nyt for dem der ikke lige når at få leveret her i december. Og bliver spændende at se hvad det gør vi priserne for de biler der kommer i 2020.

Ligeledes må man håbe, at regeringen denne gang lykkedes med at finde en længerevarig og fremtidssikret løsning for grønne biler når de medio 2020 skal finde en ny løsning.
Forummets indlæg er redigeret af PerPower Dec 3
Silden
Silden Dec 3

Lækkert. Så kan man vente og se om der sker noget med Model S.

Hvordan er det lige med refusionsordningen? Noget vedtaget?

Venlig hilsen

Silden

Mizzle
Mizzle Dec 3

Der står ingenting om refusion af elafgifter (processtrøm). Hvis ikke det er taget med, så bliver det omkring dobbelt så dyrt at køre i sin elbil, og de kommer effektivt til at dræbe E-on, Clever, mm.

jramskov
jramskov Dec 3

Jeg læste i en Facebook gruppe at "processtrøm" også fortsatte.

Bangca
Bangca Dec 3

Så skal vi ha en TMX i 2020 :D 

baldur
baldur Dec 3
Så håber jeg bare at Tesla Model Y kommer til landet inden regeringen når at gøre noget dumt.
PeterE
PeterE Dec 3
For en gang skyld rart at kunne sige: Hvad sagde jeg :). 

Dejligt at afgiften bliver på 2019 niveau, bliver også interessant at se hvordan finansloven påvirker salget af grønne(re) firmabiler.
BOF Administrator
BOF Dec 3
Vi har igen fået en uambitiøs lappeløsning i 12 time. At forlænge en eksisterende aftale et år mere, i stedet for at lave en plan for de næste 5 og 10 år. sådan at el bils fabrikanter, el leverandører og kunder kan planlægge fremad. Der er intet nyt fra E-On og velsagtens heller ikke fra Clever, fordi de heller ikke får noget at vide. Samtidig i en tid hvor økonomien kører rigtigt godt, så vælger politikere at bruge alle penge plus introducere flere afgifter. Men Norge har deres olie-fond, og Forenede Emirater fortsætter med at købe værdibeviser som giver afkast så længe de holdes.
MikaelH
MikaelH Dec 3

BOF den langtidsplan er jo under udarbejdelse af Kommissionen, som kommer med deres rapport i midten af 2020. Så alt hvad du efterspørger er sådan set sat i værk (i øvrigt af den blå regering). 

Når rapporten ligger klar, så må vi forvente at der forholdsvist hurtigt bliver vedtaget et eller andet, da hele bilsalget ellers vil eksplodere eller gå fuldstændigt i stå (alt efter hvilken side af ligningen man står på).

PeterE
PeterE Dec 3
Tjah, vi får jo hvad vi vælger - og den finanslov der bliver vedtaget nu er et resultat af vores egne krydser nede i stemmeboksen :) Jeg havde også håber på noget mere ambitiøst. Vi har bare ikke de der oliefantasilioner som Norge har...
Hilbert
Hilbert Dec 3

@MikaelH, Ja den blå regering havde jo en tendens til at sætte kommissioner og andre igang, for efterfølgende at afvise forslagene, hvis de var for grønne, gik imod landbrugets ønsker eller finansministeriets regnestykker. Tænk f.eks. på Klimarådets mange gode afviste anbefalinger, manipulering med fakta til gennemførelse af landbrugspakken eller nedsætning af registreringsafgiften til de mest forurenende fossilbiler (som nu har bevirket en 8% forøgelse bilernes CO2-udledning.

Vi må nu se om Socialdemokratiet er bedre til at lytte til fagkundskaben, eller det fortsat skal være landbrug, økonomer og finansfolk som bestemmer vores fremtid.

MikaelH
MikaelH Dec 3

@Hilbert

Ja, det er bestemt ingen garanti for at der kommer noget godt ud af det i sidste ende. For det første skal kommissionen rent faktisk finde på en god og holdbar løsning. Det tror jeg nu godt at de kan. Det er trods alt rimelig kompetente mennesker som sidder i den. 

Det største problem kommer når det skal vedtages på Borgen. Ligemeget om det er en rød eller blå regering, så vil en så omfattende ændring som Kommissionen alt andet lige bliver nødt til at foreslå, betyde at der skal sluges kameler på begge fløje. Aftalen skal kunne funderes bredt i Folketinget, og her skal det nok ende med at alle vil sætte trække Kommissionens forslag i deres egne retninger, så vi I sidste ende står med et helt andet produkt end først tiltænkt. 

Jeg krydser selvfølgelig fingre for at der kommer noget positivt ud af den lange ventetid, men mine forhåbninger er desværre ikke voldsomt store. Det danske afgiftssystem for biler kan ikke klare flere lappeløsninger, og en total omlægning er jeg bange for er for stor en mundfuld for en række levebrødspolitikere der ikke vil træde sine egne vælgere over tæerne. 

fdlg
fdlg Dec 3

Jeg er meget i tvivl om de tør gøre som kommissionen anbefaler når det kommer til stykket! Problemet er også at kommissionen jo skal arbejde indenfor grænser hvor provenuet skal holdet på det niværende niveau. Dvs hvis alle overgår til elbiler skal afgifterne jo være tilsvarende brændstofbiler medmindre de finder jo en gylden løsning...?

PeterE
PeterE Dec 3
Er det ikke ret simpelt? 

Det er mange flere stemmer i benzin- og dieselbilsbilister end der er ditto stemmer i brint- og elbilsbilister? 

Bare en tanke :) Jeg drømmer om modige politikere og jeg drømmer om at vinde i Lotto...
AgentP
AgentP Dec 3
Citat fra Mizzle

Der står ingenting om refusion af elafgifter (processtrøm). Hvis ikke det er taget med, så bliver det omkring dobbelt så dyrt at køre i sin elbil, og de kommer effektivt til at dræbe E-on, Clever, mm.

Der er lidt forskellige meldinger i dag om ordningen fortsætter. Det står ikke direkte i aftalen, men det står det oprindelige finanslovsforslag. Men omvendt er det jo ikke alt fra forslaget, der er gengivet i den aftale, der er vist et opkog. Er det nogle, der er klogere på den del?  

Vi står lige foran at skulle have Clever abonnement, men hvis det bliver dobbelt så dyrt, så forsvinder fidusen; derfor er jeg lidt interesseret i det.  

Forummets indlæg er redigeret af AgentP Dec 3
PeterE
PeterE Dec 3
Citat fra AgentP
Citat fra Mizzle

Der er lidt forskellige meldinger i dag om ordningen fortsætter. Det står ikke direkte i aftalen, men det står det oprindelige finanslovsforslag. Men omvendt er det jo ikke alt fra forslaget, der er gengivet i den aftale, der er vist et opkog. Er det nogle, der er klogere på den del?  

Vi står lige foran at skulle have Clever abonnement, men hvis det bliver dobbelt så dyrt, så forsvinder fidusen; derfor er jeg lidt interesseret i det.  

Undskyld, men er den forlængelse af fritagelse ikke aftalt for længe siden?
Twinauto
Twinauto Dec 3
Citat fra AgentP
Citat fra Mizzle

Også mig, sidder også med fingeren på knappen, men vil ikke bestille Clever før jeg kender refusion
PeterE
PeterE Dec 3
Citat fra Twinauto
Citat fra AgentP
Citat fra Mizzle

Også mig, sidder også med fingeren på knappen, men vil ikke bestille Clever før jeg kender refusion
Søg lige herinde, jeg tror at det er forlænget - og så kan du finde svaret istedet for at sidde med fingeren og vente :)