Loading...
dk

Autopilot fra forskellige producenter | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 8 '19

Hej folkens.

Talte lige med naboen over hans nye firma Passat med DSG,

,adaptiv fartpilot etc. Den følger selv hastigheden åbenbart ved at læste skilte.

Sætter selv hastigheden ned når man nærmer sig rundkørsler etc.

Men han bemærkede at den ikke læser lyskryds, i modsætning til hans svogers Mercedes, som altså kunne stoppe for rødt selv.......Ved så ikke hvilken Mercedes model han kører i.

Hvis man var lidt konspiratorisk, kan der så være noget konkurrence hindring at Tesla kør selv ikke kan accepteres i EU.

Kiefer
Kiefer Dec 8 '19

Jeg tror nu nok der er forskel i de niveauer af autopilot der her er snak om. Det VW og Mercedes kan, er jo nogenlunde hvad en Tesla med AP1 også kan, Altså bortset fra at stoppe for rødt, her vil Teslaen være ligeglad...

Jeg tror nu ikke der er noget konspiration involveret, andet end at Tesla gerne vil kunne lade bilen køre langt mere selv end EU måske tillader på nuværende tidspunkt.

Men da er da interessant nok at høre, at andre bilmærker er ved at være på det niveau Tesla var på i 2015...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 8 '19
baldur
baldur Dec 8 '19

Nu var det ikke Tesla selv der udviklede AP1. Det var et system de købte af MobilEye:

https://en.wikipedia.org/wiki/Mobileye

Derfor ikke så mærkeligt at andre også har købt det system eller at det system på nuværende tidspunkt er forbedret i forhold til hvad det kunne i 2015.

De store konkurrenter til Autopilot er Nissan Propilot, Cadillac Super Cruise, Merceds Drive Pilot, Volvo Pilot Assist og så videre. Det er ikke til at gennemskue hvilke systemer er baseret på noget de har købt og hvem der har lavet det fra bunden.

Nissan Propilot er dog officielt nu level 3 i Japan på motorveje. Tesla Autopilot er kun level 2. Forskellen er at Nissan har fået godkendt at du kan fjerne hænderne fra rattet og fjerne opmærksomheden fra trafikken, så længe du er klar til at tage over hvis systemet beder om det.

Bianco
Bianco Dec 9 '19

Min korte erfaring fra fruens nye Leaf er at Nissan ProPilot umiddelbart virker fint på motorvej, men det er lidt uklart hvornår den overtager styring og ikke mindst opgiver styring!

Nissan ProPilot anno 2019 er mindre tillidsvækkende end Tesla AutoPilot v1 (2015 hardware)

lauz
lauz Dec 9 '19

Mercedes stopper ikke selv for rødt lys medmindre man kører bag en anden bil der bremser ned først. Så håber ikke jeg møder den svoger i trafikken....