Loading...
dk

Nu kan man tilkøbe performance boost til LR AWD :) | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
Vildgut
Vildgut Dec 21 '19
Quote from soras
Quote from Vildgut Fedt fedt fedt... Så mere power... Og man har anhængertrækket. Win-win. 

Nogen som ved om det er noget man I så fald bør oplyse til forsikringsselskabet ;)!? 
I min reg attest står der 463 HK. Det er vel den oplysning forsikringsselskabet har og den når man næppe over på motoren. Vist 495-ish fra batteriet x0,90 effektivitet= 450ish på motoren, altså stadig mindre end i papirerne. 
Perfekt. Endnu mere win. God jul! Nu fik man da en ting mere at ønske sig.

voersaa
voersaa Dec 21 '19
Citat fra soras Er der virkelig ingen af jer der har opgraderet?  Jeg overvejede meget at købe en P3D, men tror det var 80 tkr mere den gang (dec-18) end en non-P. Da jeg heller ikke var så pjattet med at skulle køre på 20”, sænket undervogn og min forsikring ikke ville tage den, så endte det med en regular 3D.    Nu kan jeg for 14 tkr komme halvvejs til en P3D uden ulemperne ved 20” m.m. Alligevel tøver jeg med at købe...?   Måske fordi jeg er meget godt tilfreds med non-P, måske fordi forskellen mellem 4 s og 4,5 s er for lille. Kunne jeg komme til 3,5 s for 30 tkr så var jeg på. 

På de internationale fora er folk generelt meget glade for opgraderingen. Mit umiddelbare indtryk er at det er 90% der mener det er en forskel (og de fleste en stor forskel) og de sidste 10% er knap så imponeret. Om det er pengene værd kan jeg ikke svare på for det er en meget individuel ting.

Når det er sagt så er jeg helt enig med PeterE. Du kan allerede køre fra det meste og det ændre opgraderingen ikke ved. At køre om kap med en anden Tesla giver næste ikke mening for der er det mere eller mindre givet hvem der vinder (i det omfang man har set hvilken model den anden er).

Jeg satser på at der kommer et tilbud til $1000 - $1500 på et tidspunkt og så køber jeg muligvis. 

MartinPedersen
MartinPedersen Dec 21 '19
Og hvor ofte kører man lige om kap...
Johannelund
Johannelund Dec 21 '19
Ja det må da være oplagt, næsten en performes spec og så med mulighed for træk, og man slipper for den høje forsinkringspræmie
Nikola
Nikola Dec 22 '19

Fandt lige en video af M3 perfomance mod en M3 LR med perf. boost (tydelig forskel mellem LR og perf.):
https://www.youtube.com/watch?v=nCNo-05ha0I

loeweman
loeweman Dec 23 '19

Efter OK fra konen er jeg sprunget ud i det og har lige købt opgraderingen

voersaa
voersaa Dec 23 '19
Citat fra loeweman

Spændende, lad os endelig høre hvordan du oplever det? 

PulsedriverDK
PulsedriverDK Dec 23 '19

Hvordan foregår det med opgraderingen?
Man tilkøber det på sin Tesla konto - kommer der så en speciel software opdatering til bilen?

Vildgut
Vildgut Dec 24 '19
Quote from voersaa
Citat fra loeweman

Spændende, lad os endelig høre hvordan du oplever det? 

Mere spændt på hvad konen siger til det :D! God jul! 
loeweman
loeweman Dec 24 '19

Jeg bestilte på hjemmesiden. Satte flueben ved Acceleration Boost og trykkede Køb. Her dagen efter kunne jeg vælge mellem Chill og Sport i stedet for Chill og Standard. Ellers kan man ikke se nogen steder, at den er opdateret. 

Man kan godt mærke forskel, uden at det er en revolution, men den rykker virkelig fra land. Indtil videre har jeg kun testet lidt på vej efter rundstykker.

Jeg kører på vinterdæk, og her står den stadig fast uden spin, i hvert fald ved rullende start. 

Forummets indlæg er redigeret af loeweman Dec 24 '19
skyblue
skyblue Dec 28 '19
Quote from PulsedriverDK

Hvordan foregår det med opgraderingen?
Man tilkøber det på sin Tesla konto - kommer der så en speciel software opdatering til bilen?

De sender et par bytes. Der skal ikke opdateres noget. Det taget vel en 15 minutter.

Alle pengene værd :)
Sider: « 1 2 3