Loading...
dk

E-Tron sat ned til 569k | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Jan 5 '20

E-Tron er sat ned til 569k dog med et noget mindre batteri, så rangen er nede i forrige generation LEAF.

Den er noget skrabet, og der løber hurtigt en del på når man konfigurerer.

Krigen er igang, lad os få solgt nogen elbiler og slippe for bøder.

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Jan 5 '20
KimT
KimT Jan 5 '20

Da jeg læste den i går tænkte jeg: Underlig overskift, skriver de også sådan når de introducere en A8 med anden motor; A8 sat ned med 200K - V6 3.0TDi er skiftet ud med1,2TSI.....

PeterE
PeterE Jan 5 '20
Den er jo ikke sat ned, og den formulering må en - synes jeg - uduelig journalist tage på sig. Så er Taycan også sat ned med en million, og Model S er sat næsten 800.000,- ned fra det første P85DL til den billigste S nu...
Twinauto
Twinauto Jan 5 '20
Jeg tør slet ikke tænke på hvor lav den reelke range bliver med det batteri
P85DK
P85DK Jan 6 '20

Batteriet er da en fin størrelse til det de fleste Porsche Cayenne, MB G-Wagon AMG, Maserati Levante, Range Rovere etc bliver brugt til her i byen.

Når konerne benytter førnævnte biler til at køre ungerne de 1,5 km i skole, for at køre hjem og så til pilates og derefter til kaffe med veninderne og så hente børnene og køre dem til sport, alt sammen indenfor en radius af max 10km, så vil det nemt kunne dækkes af den lille Audi e-Tron. Det positive er at der er begyndt at komme nogle stykker i bybilledet, men der er sgu' mange af de andre endnu.
 

Kiefer
Kiefer Jan 6 '20

Enig P85DK, hvis jeg ser på kørselsmønsteret for vores Model X, så er det 30km round trip til skole om dagen, evt. 15 km roundtrip til Svømning, spejder handle ind osv. Og så en gang imellem 130km t/r til svigerforældrene, og ved svigerforældrene er der endda Destination Chargers fra Tesla til opladning inden turen hjem.

Havde man på det tidspunkt vi købte vores Model X90D kunne få en X75D som de havde lovet, så havde vi bestemt sparet prisforskellen.