Loading...
dk

Gratis parkering København | Tesla Forum

Noogi
Noogi Jan 9 '20

Københavns kommune fortalte mig at der kommer til at være forsøg med tidsbegrænsing ved udvalgte elbilspladser. 

Det må være dette de talte om:

https://ekstrabladet.dk/biler/elbiler-lader-for-laenge-nu-kommer-der-nye-regler-paa-p-pladser/7909136

Godt initiativ. Ikke perfekt. Men meget bedre end at trække på skuldrene. På kort sigt nok den mest pragmatiske løsning. På længere sigt skal der flere ladere til. Samt flere DC ladere.

PeterE
PeterE Jan 9 '20
Det er er ok tiltag, og netop i Kbh er p-vagterne opmærksomme på at give bøder til ICE på el-pladser. 
voersaa
voersaa Jan 9 '20
Citat fra Noogi

Godt initiativ. Ikke perfekt. Men meget bedre end at trække på skuldrene. På kort sigt nok den mest pragmatiske løsning. På længere sigt skal der flere ladere til. Samt flere DC ladere.

Hel enig, der skal absolut flere ladere, ikke mindst så folk i lejlighed kan få bedre muligheder for at lade. Vedrørende langtidsparkerede elbiler så er det min oplevelse at det er leje-/delebilerne som optager pladserne. F.eks. ved Kastellet (Gefion springvandet) er der ret mange ladestationer men de er som regl alle optaget af lejebiler.

jth
jth Jan 9 '20
Er det korrekt forstået at el-biler parkerer gratis uanset om man holder på en ladeplads eller ej?
selsoe
selsoe Jan 9 '20

Det er korrekt

PeterE
PeterE Jan 9 '20
Ja, det er korrekt og du skal hverken bruge parkeringsapp eller registrere bilen. Jeg talte med Parkering Kbh igår.
tusla
tusla Jan 9 '20

Skal man gøre noget ekstra for at registrere bilen som en el-bil eller finder København og Frederiksberg kommuner ud af det automatisk ud fra nummerpladen?

selsoe
selsoe Jan 9 '20

De finder selv ud af det.

PeterE
PeterE Jan 9 '20
Ja, og tænk hvis p-vagterne kunne se det på nummerpladen - nåh ja, det ide har de implementeret i Norge.

Fantastisk følelse at spare 120,- på en dags parkering igår på Islands Brygge.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 9 '20
Kiefer
Kiefer Jan 9 '20

Der har længe været tidsbegrænsning på el-pladserne ved Frederiksbeg Kommune. Jeg har dog oplevet at snakker man med p-vagten fra kommunen og fortæller ham at man skal lade hele dagen, så behøver man ikke gå ud og flytte bilen efter 3 timer. Men det er nok ikke noget man kan løbe an på hver gang.

Det er EON standere der er på pladsen ved kommunen.

Men vil det sige, at det både er Frederiksberg og Københavns kommune der har indført gratis parkering?

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 9 '20
PeterE
PeterE Jan 9 '20
Citat fra Kiefer

Der har længe været tidsbegrænsning på el-pladserne ved Frederiksbeg Kommune. Jeg har dog oplevet at snakker man med p-vagten fra kommunen og fortæller ham at man skal lade hele dagen, så behøver man ikke gå ud og flytte bilen efter 3 timer. Men det er nok ikke noget man kan løbe an på hver gang.

Det er EON standere der er på pladsen ved kommunen.

Men vil det sige, at det både er Frederiksberg og Københavns kommune der har indført gratis parkering?

Ja, det er begge kommuner. Dog med den forskel at det på Frb gælder både hybrid- og el-biler og kun el-biler i Kbh (inkl brint-biler og elmotorcykler)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 9 '20
Trannel
Trannel Jan 9 '20
Yep der er gratis parkering i København og på Frederiksberg men kun på de kommunale parkeringspladser, så pas på de private parkeringspladser.
Der kommer i øvrigt tidsbegrænsning på elbil ladepladserne, så snart skiltene er sat op, hvilket forventes at ske indenfor en uges tid. Tidsbegrænsningen bliver på 3 timer fra kl. 8-19.
Kiefer
Kiefer Jan 9 '20

Den begrænsning, gælder det så også de firmaer der udbyder dele-elbiler?

baldur
baldur Jan 9 '20
Citat fra Trannel Yep der er gratis parkering i København og på Frederiksberg men kun på de kommunale parkeringspladser, så pas på de private parkeringspladser.
Der kommer i øvrigt tidsbegrænsning på elbil ladepladserne, så snart skiltene er sat op, hvilket forventes at ske indenfor en uges tid. Tidsbegrænsningen bliver på 3 timer fra kl. 8-19.

Så med andre ord, hvis man bor der, så kan parkere eksempelvis kl. 18 efter arbejde, indkøb etc og så skal man flytte bilen inden kl. 10 dagen efter? Det burde fungere for mange. 

Trannel
Trannel Jan 9 '20
@Kiefer, Med en delebil må du parkere gratis i delebilsområdet bortset fra rød zone i tidsrummet 10-17, f.eks ved Dyrkøb 3. Jeg ved ikke om der kommer tidsbegrænsning her også. Se eventuelt www.kk.dk
Trannel
Trannel Jan 9 '20
@Baldur, Det er sådan det normalt fungerer, så du må have ret.