https://www.parkeringsinfo.dk/parkering-kobenhavn/specielle-parkeringspladser/elbiler.asp
Københavns kommune fortalte mig at der kommer til at være forsøg med tidsbegrænsing ved udvalgte elbilspladser.
Det må være dette de talte om:
Godt initiativ. Ikke perfekt. Men meget bedre end at trække på skuldrene. På kort sigt nok den mest pragmatiske løsning. På længere sigt skal der flere ladere til. Samt flere DC ladere.
Godt initiativ. Ikke perfekt. Men meget bedre end at trække på skuldrene. På kort sigt nok den mest pragmatiske løsning. På længere sigt skal der flere ladere til. Samt flere DC ladere.
Hel enig, der skal absolut flere ladere, ikke mindst så folk i lejlighed kan få bedre muligheder for at lade. Vedrørende langtidsparkerede elbiler så er det min oplevelse at det er leje-/delebilerne som optager pladserne. F.eks. ved Kastellet (Gefion springvandet) er der ret mange ladestationer men de er som regl alle optaget af lejebiler.
Skal man gøre noget ekstra for at registrere bilen som en el-bil eller finder København og Frederiksberg kommuner ud af det automatisk ud fra nummerpladen?
Der har længe været tidsbegrænsning på el-pladserne ved Frederiksbeg Kommune. Jeg har dog oplevet at snakker man med p-vagten fra kommunen og fortæller ham at man skal lade hele dagen, så behøver man ikke gå ud og flytte bilen efter 3 timer. Men det er nok ikke noget man kan løbe an på hver gang.
Det er EON standere der er på pladsen ved kommunen.
Men vil det sige, at det både er Frederiksberg og Københavns kommune der har indført gratis parkering?
Ja, det er begge kommuner. Dog med den forskel at det på Frb gælder både hybrid- og el-biler og kun el-biler i Kbh (inkl brint-biler og elmotorcykler)Der har længe været tidsbegrænsning på el-pladserne ved Frederiksbeg Kommune. Jeg har dog oplevet at snakker man med p-vagten fra kommunen og fortæller ham at man skal lade hele dagen, så behøver man ikke gå ud og flytte bilen efter 3 timer. Men det er nok ikke noget man kan løbe an på hver gang.
Det er EON standere der er på pladsen ved kommunen.
Men vil det sige, at det både er Frederiksberg og Københavns kommune der har indført gratis parkering?
Yep der er gratis parkering i København og på Frederiksberg men kun på de kommunale parkeringspladser, så pas på de private parkeringspladser.
Der kommer i øvrigt tidsbegrænsning på elbil ladepladserne, så snart skiltene er sat op, hvilket forventes at ske indenfor en uges tid. Tidsbegrænsningen bliver på 3 timer fra kl. 8-19.
Så med andre ord, hvis man bor der, så kan parkere eksempelvis kl. 18 efter arbejde, indkøb etc og så skal man flytte bilen inden kl. 10 dagen efter? Det burde fungere for mange.