Loading...
dk

Aktivering af Autopilot på AP1 Tesla Model S fra 2015 | Tesla Forum

Ragster
Ragster Jan 6 '20

Hej er der nogen der har aktiveret autopilot på deres AP1 bil inden for det sidste års tid(Efter de har fjernet muligheden via MinKonto). Har idag overførst beløbet til Tesla og de sagde i første omgang det burde være klar i bilen inden for en time. Det drillede så lidt og lidt mere og sidste mail siger de det kan tage op til 10 arbejdedage. Det er jeg ikke helt tilfreds med da jeg har overført pengene og skal på ferie på onsdag. Hvad har i gjort og vil det være en fordel at smutte forbi dem så de kan sætte en computer til? Er i øvrigt super glad for min Tesla syntes bare den fortjente en lille opgradering efter 4 år og 110.000 km på tælleren :-)

PeterE
PeterE Jan 7 '20

Det er en softwareopgradering, så jeg ville parkere tæt på et trådløst netværk og få bilen opdateret med det samme. Skift evt fra ‘Standard’ til ‘Advanced’ under Software i Controls menuen - tryk på bil-ikonet i nederste venstre hjørne af den store skærm.  

Alternativt ville jeg bruge min mobil til internetdeling og få et netværk den vej.
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Jan 7 '20
jssvane
jssvane Jan 7 '20
Hejsa!

Hvad koster en AP1 aktivering pt?

God ferie. :o)

Mvh. Jens
Ragster
Ragster Jan 7 '20

Tak for info PeterE

Det vil jeg prøve så snart jeg kommer ned i bilen igen. Har et svagt wifi signal der hjemme i carporten så god ide at sætte mobilen til at dele internettet :-)

Hej Jens, kan oplyse den stå i 25.100,-  

Mvh. Rasmus og tusind tak

PeterE
PeterE Jan 7 '20
Citat fra Ragster

Tak for info PeterE

Det vil jeg prøve så snart jeg kommer ned i bilen igen. Har et svagt wifi signal der hjemme i carporten så god ide at sætte mobilen til at dele internettet :-)

Og det er vel en ok pris, AP kostede 25000,- da bilen blev leveret. 

Ragster
Ragster Jan 7 '20

Ja det syntes jeg også. Har lige fået en opdatering fra Tesla. Sagen er sendt videre til ingeniørene de skal lige gøre noget for at opdateringen sendes til bilen. Så må væbne mig med tålmodighed der kan gå op til 10 arbejdsdage. Krydser fingre for den er der imorgen tidlig :-)

KimT
KimT Jan 7 '20
Citat fra PeterE
Citat fra Ragster

Tak for info PeterE

Og det er vel en ok pris, AP kostede 25000,- da bilen blev leveret. 

Faktisk 21.000,- da vi købte - 25.200 hvis man købte senere (forår '15):

ElPeter
ElPeter Jan 7 '20

Jeg fik den aktiveret for sølle 31.000 for 2-3 år siden. Jeg tror prisen går op og ned med valutakursen bl.a.

Kiefer
Kiefer Jan 7 '20

Vi fik det gjort på vores Model X ude ved Tesla i Århus, den gang tog det 5 minutter for en servicemedarbejder med Tesla toolbox at aktivere det.