Loading...
dk

Flabet besked fra Tesla | Tesla Forum

P85DK
P85DK Feb 18

FDM har en åben sag på 'chargegate'. Ansvarlig kontaktperson er Michael Ern Nielsen. For at være en del af sagskomplekset hos FDM skal man være medlem af FDM. Så hvis I ikke er medlem nu, så meld jer ind.

I bedes skrive til Michael på mni@fdm.dk

og gerne med følgende oplysninger

• Medlemsnummer
  • Slutseddel
  • Skriftlig dialog med Tesla
  • Dokumentation på nedsat kapacitet på konkret bil – hvis dette haves
  • Softwareversion før opdatering
  • Nuværende softwareversion
  • Hvornår reduktionen blev konstateret
  • Antal kørte kilometer på konstateringstidspunktet
  • Antal kørte kilometer nu
PeterE
PeterE Feb 18
Citat fra P85DK

FDM har en åben sag på 'chargegate'. Ansvarlig kontaktperson er Michael Ern Nielsen. For at være en del af sagskomplekset hos FDM skal man være medlem af FDM. Så hvis I ikke er medlem nu, så meld jer ind.

I bedes skrive til Michael på mni@fdm.dk

og gerne med følgende oplysninger

• Medlemsnummer
  • Slutseddel
  • Skriftlig dialog med Tesla
  • Dokumentation på nedsat kapacitet på konkret bil – hvis dette haves
  • Softwareversion før opdatering
  • Nuværende softwareversion
  • Hvornår reduktionen blev konstateret
  • Antal kørte kilometer på konstateringstidspunktet
  • Antal kørte kilometer nu

Tak - også for indsatsen indtil nu (!) 

MOS
MOS Feb 18

Her er en graf med mine ladekurver. Den orange kurve er den seneste SuC ladning fra i går.

Klik på grafen for større version.

Som tidligere skrevet har jeg nok ikke haft helt varmt batteri på den seneste ladekurve, hvilket ses ved at ladeeffekten starter lavt og stiger i et stykke tid, mens batteriet varmer op. Så topper den omkring 78 kW og ved ca. 15% SoC går det gradvist nedad igen.

Ledsager
Ledsager Feb 18

Godt at høre om FDM. Hvordan får man udlæst sådan en ladekurve @MOS

MOS
MOS Feb 18
Citat fra Ledsager

Hvordan får man udlæst sådan en ladekurve @MOS

Det er meget simpelt: Man kan aflæse SoC og ladeeffekt på skærmen i bilen. Så noterer man SoC og ladeeffekt ned med passende mellemrum, skriver det ind i et regneark, hvor man kan lave graferne.

Der findes også andre mere automatiske metoder, hvor man via en dongle til OBD-II porten kan udlæse data fra bilen, sende dem til f.eks. en mobiltelefon, en server el.lign. og hvor man med dedikerede programmer kan præsentere dataene som grafer. Det er ikke noget, jeg bruger, da jeg ikke har sådant udstyr.

Men den lavpraktiske metode fungerer også fint nok, hvis man alligevel sidder i bilen og venter, mens den lader. Man kan i princippet også gøre det samme ved at kigge på Tesla appen, som kan vise både SoC og ladeeffekt. Så man behøver ikke fysisk at sidde i bilen.

Ledsager
Ledsager Feb 18

Det er også sådan jeg har gjort efter jeg blev opmærksom på den langsomme ladning. Har bare ikke lagt tallene i regneark. Har desværre ikke de tidligere tal. 

Ledsager
Ledsager Feb 18

Så er jeg meldt ind i FDM og ‘chargegate’. 

ElPeter
ElPeter Feb 18

Er der nogen af jer der har de dokumenter der dokumenterer den overdragbare gratis supercharging og garantibestemmelserne fra ~ dec 2015? Jeg fik aldrig (doh) selv downloadet dem fra mytesla og nu ligger der kun de aktuelle dokumenter og desuden færre dokumenter end jeg husker at have set tidligere.

canel
canel Feb 18

jeg har en.

læs fra side 37

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg kan ikke lægge den ind her, da det er en pdf fil. nogen forslag?

Forummets indlæg er redigeret af canel Feb 18
webercarbmann
webercarbmann Feb 18
Citat fra canel

jeg har en.

læs fra side 37

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jeg kan ikke lægge den ind her, da det er en pdf fil. nogen forslag?

Upload den på fx google docs og link til filen. Vh Peter 

Hilbert
Hilbert Feb 18

ElPeter kan vel sende sin mailadresse via PM herfra. Så kan du jo sende filen med mail.

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 18
Hilbert
Hilbert Feb 18

A pro pos mailadresser.

Indbydelser til de tilmeldte i gruppen: REDUCERET LADEEFFEKT/-HASTIGHED forventes udsendt inden for de nærmeste dage.

7 af de 45 tilmeldte har ikke oplyst mailadresse og kan derfor desværre ikke inviteres. (er blevet påmindet/rykket via PM).

PeterE
PeterE Feb 18

Beklager, men drømte jeg eller talte vi ikke også om reduceret rækkevidde? 

P85DK
P85DK Feb 19

Begge dele. Nogle oplever reduceret rækkevidde, årsagen hertil ser ud til at have fået Tesla til at nedsætte ladehastigheden for hovedparten af 70/75/85/90 batterierne

Hilbert
Hilbert Feb 19

@PeterE - Ja, i forbindelse med gruppen, må du have drømt. Jeg har bevidst fokuseret på den reducerede ladeeffekt/-hastighed (af flere årsager bl.a. den vanskelige dokumentation af rækkevidde/brugbar batterikapacitet (kWh)). Det er vist også kun ganske få, der har oplevet et markant fald i rækkevidde. Men det hører vi nok om på det kommende møde (for gruppen).

@P85DK- Jeg har ikke konstateret rækkeviddefald - men 50% ekstra ladetid (det svarer til 35% mindre ladeeffekt (kW)) mellem 20 og 80% SoC, så........

Forummets indlæg er redigeret af Hilbert Feb 19
Ledsager
Ledsager Feb 19

Jeg er helt enig med @Hilbert. Det var den længere ladetid, der fik mig til at starte denne tråd. Jeg troede i første omgang at det var pga mit batteri men er nu klar over, at det stammer fra en begrænsning Tesla har lavet på opladningshastigheden. Jeg har ikke oplevet en væsentlig ændring i rækkevidde. 
Jeg har sammenlignet den gennemsnitlige ladeeffekt nu med tidligere og ændringen er ca 85kw til 55kw for en ladning. Prøver at lave en graf på et tidspunkt. 

Forummets indlæg er redigeret af Ledsager Feb 19
P85DK
P85DK Feb 19
Citat fra Hilbert

@P85DK- Jeg har ikke konstateret rækkeviddefald - men 50% ekstra ladetid (det svarer til 35% mindre ladeeffekt (kW)) mellem 20 og 80% SoC, så........

Nemlig, Tesla ser ud til at have nedsat ladeeffekten på hovedparten af flåden med 70/75/85/90 kWh batteri for at begrænse antallet af batteridefekter de skal dække på deres 8 års garanti. Argumentet de benytter er at give batterierne længere holdbarhed, men hvis formålet med den længere holdbarhed primært er at skubbe defekterne udover de 8 år, så er det noget skummelt ...

Silden
Silden Feb 19

Jeg superchargede en slat i går, og SOC% + ladeeffekt(kW) er nu nede på ca. 90. Det ligner MOS tal. 70D...

Venlig hilsen

Silden

Forummets indlæg er redigeret af Silden Feb 19
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 19
Ville egentlig have meldt tilbage med yderligere ladehastigheder på vej hjem fra Tyskland i dag, men desværre var bilen stendød mandag morgen da jeg skulle til møde. Bilen er derfor transporteret til tesla servicecenter i Hannover ca. 170 km fra min destination. Sidder lige nu i en taxa på vej til Hannover for at lægge lidt pres på dem da informationsniveauet fra tesla er ret mangelfuld. Road assistance mente at kunne se at det er 12 volt batteriet den er gal med.
Tesla Hannover har netop meldt tilbage at det ikke er 12 volt batteriet men at de stadig er i gang med en diagnose....
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Feb 19
Ledsager
Ledsager Feb 19

Gustavsfar1: Hvor gammel er din bil? Jeg oplevede præcis det samme efter næsten 4 år. Havde parkeret bilen ved et center og da jeg kom tilbage var den stendød. Det blev til en udskiftning af batteriet med et regenereret batteri fra USA. Det tog lidt mere end en uge at få det fikset.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 »