Loading...
dk

Opgradering af Tesla Model S MCU1 | Tesla Forum

brenly
brenly Feb 9

Hej, 

Nogen der har fået lavet en MCU opgradering med større EMMC kort? 
Jeg ved at hinnerupauto.dk laver det, men bliver skærmen så hurtigere, så som browseren osv? eller hjælper det bare skærmens levetid?

https://www.hinnerupauto.dk/tesla-s-og-x-tilbud/mcu-upgrade.aspx

Forummets indlæg er redigeret af brenly Feb 9
Mahler
Mahler Feb 10

Er også nysgerrig her !

/Jan

JeppeB_HinnerupAuto

Skærmen kommer tilbage til samme hastighed som den havde fra ny, så er den blevet træg med tiden, vil man formentlig opleve at den bliver hurtigere

Kiefer
Kiefer Feb 12

Og ved næstfølgende softwareopdatering vil eventuelle fejl der kan have været på partition 1 eller 2 automatisk blive rettet til.

Husk at vi kun laver en kopiering af data fra A til B ved skærme der stadig fungerer. Men data bliver skrevet ned i blokke der alle er fungerende. Derfor vil en opdatering af softwaren gøre det sidste til at bilen bliver fin igen.

/Martin

ElPeter
ElPeter Feb 13

I.f.m. besøg hos Tesla Kastrup i går fik jeg at vide af medarbejderen at der måske var en opgraderingsmulighed til MCU2 på vej. Det var på ingen måde en officiel udmelding, men det var i hvert fald det indtryk han havde fået. For mig ville det være et lidt mere interessant alternativ end at opgradere EMMC, men det er min plan B - afhængigt af prisen naturligvis.

Forøvrigt anbefalede han at resette trip A og B samt at slette navigationshistorikken hvis skærmen er blevet lidt for træg. Første gang jeg har hørt det fra Tesla selv.

P85DK
P85DK Feb 13

@ElPeter - lyder som om du har talt med en Tesla medarbejder der læser på de forskellige fora. På MCU1 er instrument cluster en separat computer, på MCU2 er det én computer der styrer både MCU og instrument cluster. Derfor synes det noget usandsynligt at der kommer en opgraderingsmulighed, da det også ville kræve at man skifter instrument cluster og sikkert nogle ledninger. Det vil simplethen ikke være besværet værd at udvikle eller at skifte.

mbk
mbk Feb 13

@P85DK

Jeg tænker der er en del flere små ændringer, så som styre knapper i rat er ændret over tid, WiFi antenner til 5G osv som er sneget sig ind som ændringer. Tror ikke rigtigt at MCU2 er en realistisk upgrade path for ældre biler, nok bare bedre at være glad for den som den er eller byt til en nyere model.

JacobKbhS
JacobKbhS Feb 14
Jeg har fået lavet eMMC opgraderingen via Autoskadestuen Vejle/Hinnerup Auto i denne uge og det fungerer smooth. Skærmen er tilbage til normal hastighed (som da bilen var ny). Ingen lagging/fejl ved musikafspilning og nav kører upåklageligt. Anbefalelsesværdigt!
brenly
brenly Feb 15
Tak for alle svar :) det må jeg overveje. 
Kasso
Kasso Feb 16
JacobKbhS >> Fedt med en skærm som er tilbage til ”normal hastighed”, så jeg antager at det betyder at browseren også er fuld funktionsdygtig igen?

Til jer som har fået skiftet eMMC chippen: Oplever i alle at den er tilbage til “normal” og betyder dette at jeres browser igen virker hver gang man indtaster en adresse?
JacobKbhS
JacobKbhS Feb 18
Yes, browser kører også som da bilen var ny - muligvis en anelse langsommere.. mistænker dog at det er de nyere softwareversioner, der givetvis er en smule tungere at køre end udgaverne, der var aktuelle i 2015
Forummets indlæg er redigeret af JacobKbhS Feb 19
Silden
Silden Feb 19

Har lige fået skiftet eMMC, men har ikke testet browseren endnu. Musik og navigation er LANGT bedre nu.

Tester browseren senere.

Venlig hilsen

Silden

PEL
PEL Feb 22

Har lige fået skiftet eMMC , alt på nær browser virkede før skifte, efter eMMC skifte virker browser i “slow motion” = brugbar med tålmodighed :-)

mvh Poul Erik L