Loading...
dk

Model X lades med model S UMC 2015 | Tesla Forum

PEL
PEL Feb 14

Hej

Jeg kan ikke lige gennemskue om en model S UMC 2015 umiddelbart kan bruges på en ny model X ?

Jeg søgt på det , ikke fundet nogen svar , men måske fordi at det er indlysende at den kan :-)

mvh Poul Erik

Kiefer
Kiefer Feb 14

Jeg kan ikke se den ikke skal kunne, der er ikke forskel på den UMC der fulgte med vores 2015 Model S og vores 2016 Model X. Jeg tænker ikke de har lavet Type2 opladning om på senere modeller.

/Martin

PEL
PEL Feb 14

Takker , så kommer en ekstra UMC måske i drift på en ny Xer , der sparede jeg så en ladeboks.

Altså hvis S bliver byttet til X :-)

mvh Poul Erik L.

Forummets indlæg er redigeret af PEL Feb 14
Ice2EV
Ice2EV Feb 14

Uden at være total kender.

Men har en 3D. Formoder en ny X har samme lade stik. Lånte naboens 2015 S UMC de første uger. Dvs den virkede til at starte med, men pludselig ville model 3 ikke acceptere den.

Der var dog lidt lade issue til at starte med, og spørgsmålet er om det issue var årsagen til den ikke ville snakke med S UMC eller det er andet der er galt.

MOS
MOS Feb 15

Man burde vel kunne bruge en hvilken som helst UMC med Type-2 stik til en hvilken som helst elbil med Type-2. Eller er der nogen, der har erfaringer med det modsatte?

Der kan så være forskel på, hvor mange faser og hvilken strømstyrke UMC'en kan levere og hvor meget bilens onboard lader kan modtage. Her vil det svageste led i kæden være begrænsningen.

F.eks. vil en 1-faset UMC fra en Model 3 kun kunne levere 1 fase, selvom man sætter den til en Model X. Eller en 3-faset UMC fra en Model X vil stadig kun kunne lade en Hyundai Kona med 1 fase.

Johannelund
Johannelund Feb 16
1 eller 3 faset lader onbord og umc, her kunne Tesla lære noget af Hyundai,
Her kan man via tilvalg vælge at man vil have en 3 faset lader onbord indbygger og en 3 faset ums,
Hvorfor kan man ikke tilvælge en 3 faset umc istedet for mormoladeren hos Tesla på en bil til en 1/2 mill.
Micmex
Micmex Feb 16

Johannelund

Ja desværre har Tesla valgt at være meget sparsom med alt det medfølgende udstyr, det er der mange eksempler på, men der findes fine 3-faset mobile ladere (ikke Tesla brand) derude, som virker rigtig fint og som koster fra under 4k og opefter. 

Jeg har valgt at købe en sådan fra starten, for fremadrettet ikke at være begrænset af 1-faset ladning.

Forummets indlæg er redigeret af Micmex Feb 16
fmm1000
fmm1000 Feb 16

Der er lige nu en norsk umc til salg på dba for 3000. Den er meget attraktiv, fordi den ikke er så hidsig med jordforbindelse som de danske tesla umc´er. Så kan du altid lade i feriehuset uden bøvl.