Loading...
dk

Supercharger Ikast - bekræftet | Tesla Forum

KimT
KimT Feb 29 '20

Så er der vist ingen tvivl om at det er Tesla der er i gang med en ny SuC ved Ikast (så derfor nyt emne - kun om Ikast)

Der stod 4 paller med 4 fundament blokke på hver - dvs. 16 lader

Placering : Afkørsel 37 - Ikast Øst

https://www.google.dk/maps/place/56%C2%B007'17.7%22N+9%C2%B010'22.7%22E/@56.1215833,9.1707835,17z

Men som skrevet før - ikke optimal placering. Der er 12km til motorvejskrydset ved Herning

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 29 '20
Micmex
Micmex Feb 29 '20

Super, så må vi krydse fingre for at det er en V3

JesperLH
JesperLH Feb 29 '20
Fantastisk nyhed for os der jævnligt kører Aarhus-Ringkøbing! 
PeterE
PeterE Feb 29 '20

Fantastisk, lad os få nogle flere SuC’er i det jyske - så matcher det snart antallet af tyndt befarede motorveje :))) 

Ja, ironi kan forekomme - og jeg er med på at dem der pendler i det jyske glad for udbygningen. Synes måske blot at fordelingen er lige så skæv som den plejer. Men alle udbygninger, er gode udbygninger... :)
Forummets indlæg er redigeret af PeterE Mar 3 '20
selsoe
selsoe Feb 29 '20
Det er rigtig godt. Jeg bor selv på Sjælland men der mangler Super Chargere i Jylland, ligesom der også gør flere steder på Sjælland. Det er bare godt at se netværket blive udvidet.
jramskov
jramskov Mar 2 '20

Alligevel vildt hvis det er 16 stk. V3 der kommer.

EDIT: Det er stadig ikke en optimal lokation (Herning ville være optimalt for dem der kommer med motorvejen fra Vejle), men jeg skal ikke klage for meget over flere SC lokationer :) 

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Mar 2 '20
selsoe
selsoe Mar 2 '20

Nej, man skal nemlig ikke klage.

Jeg tror også der er mange ting der skal gå op i en højere enhed: nærhed til færdselsårer, tilgængelighed af el-infrastruktur af passende kaliber, lokalplaner, lejemål, partnerskaber med udlejer/naboer osv. 

bskaarup
bskaarup Mar 2 '20

Så er der sat 4 fundamenter ind

jramskov
jramskov Mar 3 '20

Tak for billedet. Den skal nok snart være klar. 

Gyzz
Gyzz Mar 3 '20

Niiiice !! det er altid godt at få udbygget SUC nettet, og der er nok mange hensyn der skal tages ;-)

bskaarup
bskaarup Mar 3 '20

Dagens billede

jramskov
jramskov Mar 4 '20

12 stk i det billede så vidt jeg kan se. Tak for at holde os opdateret. 

selsoe
selsoe Mar 4 '20

Mon ikke der er 8 pladser på hver siden af de store betonfundamenter i midten?

MikaelH
MikaelH Mar 4 '20

Sådan lige umiddelbart, så ser det ud til at fundamenterne godt kunne passe til V3.

Hvert V3 kabinet skulle kunne klare 4 ladestandere, så det passer jo meget godt. 

Det er dog også muligt at der skal stå 2 stk V2 på hvert fundament. Det ser dog ud til at der samles 4 tomrør ét sted, hvilket godt kunne indikere V3. 

jramskov
jramskov Mar 4 '20

@selsoe: Det vil også være mit gæt. Synes stadig det er vildt hvis det er 16x V3 - igen, jeg klager ikke :D

PeterE
PeterE Mar 4 '20

Det er ikke mindre end fantastisk, og fedt at Tesla i den grad opgraderer. Gad vide om byggetilladelsen ikke viser hvad der skal bygges...

bskaarup
bskaarup Mar 4 '20

Der er 16 af de små fundamenter der forbindes det det store fundament i midten.

Nikola
Nikola Mar 4 '20

Laver de stadig nyinstallationer af V2, på nye lokationer?

jramskov
jramskov Mar 5 '20
Citat fra Nikola

Laver de stadig nyinstallationer af V2, på nye lokationer?

Jeg at have set det nævnt et andet sted for nyligt at de var i gang med at installere V2 stationer nogle steder, men det kan selvfølgelig godt bare være for at "tømme lageret". Man kan da håbe på at alle nye lokationer bliver V3. 

I øvrigt dybt skuffende at @bskaarup ikke er kommet med et nyt statusbillede siden tirsdag :P

bskaarup
bskaarup Mar 5 '20
Citat fra jramskov

I øvrigt dybt skuffende at @bskaarup ikke er kommet med et nyt statusbillede siden tirsdag :P

Sorry :-) Jeg kom ikke forbi i går. Skal se om jeg når det i dag... 

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »