Loading...
dk

Supercharger Ikast - bekræftet | Tesla Forum

P85DK
P85DK Mar 5 '21
Citat fra jramskov

Hvordan ser det ud om f.eks. 4-5 år med en E-tron der har ladet meget på lynladere?

Ja, nogle gange kan vi godt glemme lidt at Model S i bund og grund er en 8 år gammel bil. Min bliver 6 år om nogle få dage og det fik alligevel tankerne i gang da jeg så de første anmeldelser af Audi e-Tron GT RS forleden dag, da min bil stadig slår Audi'en på alle specs med hurtigladning som eneste undtagelse.

Det er alligevel vildt at Audi e-Tron GT RS topmodellen kun lige nærmere sig en 6 år gammel Tesla P85DL på performance specs.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 5 '21
cth
cth Mar 5 '21

jramskov: Jeg er enig i at det betyder noget for nogen.

Bare ikke for mig. Rækkevidde og pris er vigtigere + andre faktorer som ETRON ikke indfrier.

Der var sidste år ikke nogen elbil jeg kunne bruge ud over model S og jeg kan lige pt. stadig ikke se nogen der dækker mit behov bedre end model S. gammel bil ja... men gennemprøvet og renset for de fleste børnesygdomme.

den nye model S måske :-) Men 120000kr. mere er også penge og så er jeg ikke helt sikker på de nye batterier endnu.

P85: ja den så jeg godt... fra 930.000kr. og den kan ikke det man reelt har brug for.

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 5 '21
P85DK
P85DK Mar 5 '21

@cth - e-Tron GT RS starter ved 1.4 mill før udstyr ...

De nye batterier i den nye Model S er i Long Range og Plaid stadig 18650 batterier bare med markant bedre køling. Det er først i Plaid+ at det er de nye 4680 batterier.

MOS
MOS Mar 5 '21

@P85DK

Audi e-Tron GT RS koster faktisk 1,42M. Men hvis man konfigurerer den, så kommer der automatisk noget ekstraudstyr på, som jo så koster 47k ekstra, hvis man altså ikke lige får det valgt fra. Og så ryger den pludselig op i 1,467M. Det er lidt noget bondefangeri. 

Tesla Model S Plaid+ koster 1,399M og er dermed mindst 20k billigere end den mest skrabede Audi e-Tron GT RS. Man får så endda næsten dobbelt så mange heste, en topfart på 322 km/h vs. 250 km/h for Audien, og en accelerationstid fra 0-100 km/h på <2,1 s mod 3,3 s for Audien. Derudover er Teslaens rækkevidde 77% længere.

Selv en Model S Long Range til 823k kan snildt hamle op med specs. for Audiens topmodel. Det ser ud til at være et nemt valg.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Mar 5 '21
cth
cth Mar 5 '21

den nye model S long range er hurtigere eller samme 0-100 som audien og koster kun 823000 samt har 200 km længere rækkevidde.

Forummets indlæg er redigeret af cth Mar 5 '21
P85DK
P85DK Mar 5 '21

@MOS - vi tæller ikke småøre, kun runde tal :-)

Og min pointe var ikke Audi e-Tron GT RS kontra den nuværende lineup hos Tesla. Nej, det var GT RS kontra min 6 år gamle P85DL som stadig har bedre performance end en helt ny GT RS.

6 år gammel !!

Tesla er dominerende på performance og pris og den nye Long Range er bare en lang fuck finger til Porsche og Audi. Porsche og Audi smadre så Tesla på interiøret og køreegenskaber.

MOS
MOS Mar 5 '21

@P85DK

Jamen, jeg har da også rundet af til nærmeste 1000 kr. Men fair nok, hvis det er din stil at runde af til nærmeste 100.000 kr. Det må jeg også prøve næste gang, jeg er ude at handle ;-)

Og enig. Din 6 år gamle spand banker Audis nye topmodel på plads. At Teslas nye topmodel er så meget bedre og endda billigere end Audien, viser, at Tesla ikke bare er 6 år foran, men at de konstant forbedrer deres teknologi, så de holder eller måske endda øger deres forspring.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10