Loading...
en

stofsæder vs læder

gw
gw Nov 3 '14
Hej tesla ejere Nogen af jer som har stofsæder og hvordan er de? JeG har prøvet en tesla med lædersæder og synes jeg var lidt småklam på ryggen efterfølgende . Så overvejer om stof ikke er bedst. Vil gerne have lidt input fra nogen af jer som har stof sæder eller var igennem nogle tanker omkring stof vs læder
Maho
Maho Nov 3 '14

Tror slet ikke du kan få den med stof?? Vist kun enten rent læder eller kombineret med alcantara.....

The Forum post is edited by Maho Nov 3 '14
PeterJ
PeterJ Nov 3 '14

Stofsæder er en god idé, netop fordi læder er for varmt om sommeren og for koldt om vinteren. Jeg valgte meget bevidst stof og er glad for det. Jeg har læder i min sommerbil til reference. Sæderne i Tesla'en er gode, men kunne gøres endnu bedre for en nordisk herrestørrelse.

greens1
greens1 Nov 3 '14
Har 2 Jaguare med læder, det er klamt
Har Tesla i stof, meget lækkert, kunne ikke tænke mig andet
Mvh greens1
mortenhomann
mortenhomann Nov 3 '14

Er også meget tilfreds med stof i Teslaen. Det er oven i købet meget pænt.

Maho
Maho Nov 3 '14

Nå det kunne man altså godt få (stof), my bad :-)

Men når det er sagt, så må jeg altså stille mig på den anden side af åen ift. ovenstående betragtninger. Jeg kunne aldrig drømme om at købe stof. Synes de samler støv, bliver plettede og måske vigtigst af alt, slet ikke giver mig et eksklusivt indtryk i kabinen, men hver sine præferencer :-)

Kiefer
Kiefer Nov 3 '14

Har kørt med læder de sidste mange år og har aldrig kunnet mærke til at noget "klamt", men kan de kan blive lidt varme, men aldrig noget som jeg har set som værende et problem.

Grunden til at vi har valgt læder er på grund af børn og spildte ting og mudrede sko/støvler som ikke kan undgå at komme på sæderne, så er det nu rart at man bare kan tage en fugtig klud og så er det væk igen.

Det eneste jeg dog kunne mangle i forhold min gamle MB S-klasse var udover varme i sæderne og køling i sæderne, det var lækkert en varm sommerdag, eller en dag hvor man har kørt meget og er ved at blive en anelse træt i sædet, så var det nu rart at blive kølet lidt ned på ryggen.

/Martin

Larsen
Larsen Nov 3 '14
Har haft læder i mine forrige to biler, og valgte helt bevidst IKKE læder i Teslaen. Jeg var træt af kulde chokket om vinteren, og træt af, at jeg altid skulle parkere med bagenden til solen om sommeren, så ikke ryglænet på førersædet blev ekstremt varmt. Teslaens stof/kunstlæder sæder er faktisk ganske pæne og behagelige. Jeg er rigtig glad for dem.
Kiefer
Kiefer Nov 3 '14

Det er sjovt at læse alle de for/imod kommentarer der er til læder/ikke læder, havde vi ikke haft børn havde valget nok også været uden læder, men det havde været for at spare de penge det nu en gang koster ekstra. 

/Martin

gw
gw Nov 7 '14

Så fik jeg sku bestilt en.... weeeee :) Glæder mig allerede til at møde Jer ved diverse supercharger :)

SQLCPH
SQLCPH Nov 7 '14
Citat fra gw

Så fik jeg sku bestilt en.... weeeee :) Glæder mig allerede til at møde Jer ved diverse supercharger :)

Sådan GW Tillykke ;-) Jeg bekræftede i onsdags og valgte sort nappa lædersæder til btw ;-) De er ret lækre. Siger din også levering i jan? vh Søren

gw
gw Nov 7 '14
Hej Søren og tillykke til dig også :)

Jeg har valgt levering i marts, så den misser første vinter :)
Også tildels at jeg så kan nå at spare mere op, så der skal lånes mindre. Du kan evt kigge forbi Århus og blære dig med din til Jan :)
Kiefer
Kiefer Nov 9 '14

Baronen: Helt enig, køling i sæderne er en ren fornøjelse på en lun sommerdag, eller en aften/nat hvor man måske har kørt længe og er ved at være en anelse træt, så det at kunne køle ryggen ned behageligt. 

At de ikke har det med kan kun undre, ikke mindst når man ser på hvor mange detaljer de har fået fra Mercedes, så burde noget så simpelt som køling i sæderne have været ligetil at få med.

/Martin

FrederikC
FrederikC Nov 9 '14
Sæderne er bare til info ikke MB.