De har lige i deres Q2 earnings call fortalt at alle biler til Europa nu kommer fra Shanghai, dvs. ikke flere biler fra Freemont før refreshed Model S og X kommer.
Giga Berlin forventer de stadig begynder produktion i år.
De har lige i deres Q2 earnings call fortalt at alle biler til Europa nu kommer fra Shanghai, dvs. ikke flere biler fra Freemont før refreshed Model S og X kommer.
Giga Berlin forventer de stadig begynder produktion i år.
Kan det passe at Model Y LR fra Kina har det samme batteri type som model 3sr+ også fra Kina.
Ifølge denne artikel er det kun SR biler der har LFP batterier hvilket giver god mening da LFP batterierne fylder mere så det kun er i SR biler der er plads. Model Y SR sælges ikke i DK.
Ok men de skriver at den får 525 km rækkevidde, det lyder mærkeligt når LR som kommer til Europa kun har 504km
Ok men de skriver at den får 525 km rækkevidde, det lyder mærkeligt når LR som kommer til Europa kun har 504km
Er det ikke fordi de stadig angiver rækkevidder efter NEDC i Kina?
På Tesla Hong Kong kan den køre 455 km.
Da vi bestilte vore M3 fik vi levering December 2021. Den endelige dato fik vi 5 dage før. Det hjælper ikke at spørge dem, de ved ingenting. Et par uger før fik vi mellem 28/11 og 13/12. Det blev 7/12.
Jeg står til at skulle købe en Tesla Model Y RWD fra primo 2023.
Jeg kan til min overraskelse forstå at de fortsat blev produceret i Kina. Er der noget jeg skal være opmærksom på kontra en AWD bygget i Tyskland/helt ny RWD?
Nej, de er stortset identiske. Du kan hurtigt se på stelnummeret om den er fra Kina (LRW) eller Berlin (XP7), de første tre cifre afslører det.
Hvis du køber en ny Model Y i dag i DK så er +99% af dem fra Berlin, medmindre du køber en at de farver som kun kan fås fra Kina så vil den komme derfor f.eks den gamle røde eller grå farve. Modsat skal du være 100% sikker på at den er fra Berlin så skal du tage en af de to farver kun Berlin kan lave Quicksilver og Cherry Red.
Har du været inde og se på tilbud på lagerbeholdningen, de er ofte ret gode:
https://www.tesla.com/...rral=martinarpe28037
Genopliver lige denne tråd. Tesla har opdateret modelprogrammet: "Model Y Long Range med baghjulstræk er nu tilgængelig til omgående levering."
Pris: 385k kr
WLTP rækkevidde: 600km
Dog med denne note, sakset fra Facebook:D.v.s. ikke den faceliftede som vi venter på, men en opdatering af nuværendes rækkevidde?
Som jeg forstår det, er det den nuværende model LR med baghjulstræk i stedet for AWD.
Spørgsmålet er hvilken batteri tech der er i LR RWD, er det LFP som i SR. Hvis ikke, er det kun ved langture du vil opleve forskel. I hverdagen vil du lade til det samme eller endda lidt mere på SR RWD
LFP har lavere energidensitet, så det ville være højst overraskende, hvis de lavede en LR udgave med LFP.
En Highland Model 3 LR RWD - ville den runde 700km WLTP på 18" hjul? Der er i hvert fald effektivitet for alle pengene.