Loading...
dk

Tesla Model Y tråden | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
jramskov
jramskov Jul 27 '21

De har lige i deres Q2 earnings call fortalt at alle biler til Europa nu kommer fra Shanghai, dvs. ikke flere biler fra Freemont før refreshed Model S og X kommer. 
Giga Berlin forventer de stadig begynder produktion i år.

Baduser
Baduser Jul 27 '21
Citat fra bskaarup
Citat fra Baduser

Kan det passe at Model Y LR fra Kina har det samme batteri type som model 3sr+ også fra Kina. 

Ifølge denne artikel er det kun SR biler der har LFP batterier hvilket giver god mening da LFP batterierne fylder mere så det kun er i SR biler der er plads. Model Y SR sælges ikke i DK.

Ok men de skriver at den får 525 km rækkevidde, det lyder mærkeligt når LR som kommer til Europa kun har 504km
bskaarup
bskaarup Jul 27 '21
Citat fra Baduser Ok men de skriver at den får 525 km rækkevidde, det lyder mærkeligt når LR som kommer til Europa kun har 504km

Er det ikke fordi de stadig angiver rækkevidder efter NEDC i Kina?

På Tesla Hong Kong kan den køre 455 km.

AndersB
AndersB Jan 11 '22
Nogen der har bestilt en model y til levering i feb. 2022, der har fået endelig leveringsdato?
Og hvis ja, hvornår bestilte du/i så bilen? :)
NoMoreICE
NoMoreICE Jan 12 '22

Da vi bestilte vore M3 fik vi levering December 2021. Den endelige dato fik vi 5 dage før. Det hjælper ikke at spørge dem, de ved ingenting. Et par uger før fik vi mellem 28/11 og 13/12. Det blev 7/12.

Skytten
Skytten Sep 6 '23

Jeg står til at skulle købe en Tesla Model Y RWD fra primo 2023. 

Jeg kan til min overraskelse forstå at de fortsat blev produceret i Kina. Er der noget jeg skal være opmærksom på kontra en AWD bygget i Tyskland/helt ny RWD?

Arpe
Arpe Sep 6 '23

Nej, de er stortset identiske. Du kan hurtigt se på stelnummeret om den er fra Kina (LRW) eller Berlin (XP7), de første tre cifre afslører det

Hvis du køber en ny Model Y i dag i DK så er +99% af dem fra Berlin, medmindre du køber en at de farver som kun kan fås fra Kina så vil den komme derfor f.eks den gamle røde eller grå farve. Modsat skal du være 100% sikker på at den er fra Berlin så skal du tage en af de to farver kun Berlin kan lave Quicksilver og Cherry Red. 

Har du været inde og se på tilbud på lagerbeholdningen, de er ofte ret gode:
https://www.tesla.com/...rral=martinarpe28037

Forummets indlæg er redigeret af Arpe Sep 6 '23
jramskov
jramskov Apr 11 '24

Genopliver lige denne tråd. Tesla har opdateret modelprogrammet: "Model Y Long Range med baghjulstræk er nu tilgængelig til omgående levering."

Pris: 385k kr

WLTP rækkevidde: 600km

Dog med denne note, sakset fra Facebook:
"WLTP er angivet med 19" hjul, da den er blevet certificeret. Hos AWD modellen er 19" kun estimeret og derfor må de ikke opgive det. Forskellen er altså 600 vs 565km og ikke 533km, da det er med 20".
0-100 er 1 sekund hurtigere end SR, hvilket nok er en ny motor."   Standard range koster 360k kr, Long Range AWD koster 410k kr.
cth
cth Apr 11 '24

D.v.s. ikke den faceliftede som vi venter på, men en opdatering af nuværendes rækkevidde?

jramskov
jramskov Apr 11 '24

Som jeg forstår det, er det den nuværende model LR med baghjulstræk i stedet for AWD.

Ice2EV
Ice2EV Apr 11 '24

Spørgsmålet er hvilken batteri tech der er i LR RWD, er det LFP som i SR. Hvis ikke, er det kun ved langture du vil opleve forskel. I hverdagen vil du lade til det samme eller endda lidt mere på SR RWD

PL
PL Apr 11 '24

LR RWD skulle kunne lade med 250kW på DC, så det er nok ikke LFP. 

MOS
MOS Apr 11 '24

LFP har lavere energidensitet, så det ville være højst overraskende, hvis de lavede en LR udgave med LFP.

Ice2EV
Ice2EV Apr 12 '24

Gad vide om 3LR RWD reappears på markedet.

PL
PL Apr 14 '24

En Highland Model 3 LR RWD - ville den runde 700km WLTP på 18" hjul? Der er i hvert fald effektivitet for alle pengene.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9