Loading...
dk

Er Teslas Supercharger netværk ulovligt? | Tesla Forum

HemligNemlig
HemligNemlig Mar 15 '20

@baldur, tror ikke lovgivning arbejder med begrebet teori, det må være enten eller, ellers vil du jo også bare kunne sige alle kan købe en Tesla så er loven overholdt.

baldur
baldur Mar 15 '20
Det handler om tilgængelighed. Loven er i øvrigt ikke overholdt selvom alle køber en Tesla. Loven er at det skal være muligt at betale ved standeren og det er det ikke uanset hvor mange der ejer en Tesla.
PeterE
PeterE Mar 15 '20
Skriv da til Ole Birk Olesen, han skrev bekendtgørelsen under og husker måske hvad de fine intentioner var. 
koden
koden Mar 15 '20

Er det super vigtigt at vide?

Jeg tænker, at siden det har været sådan i 7 år, så er det nok ok.

Men det kunne da være rart i fremtiden at man kunne lade alle steder, uanset hvem der måtte eje installationen.

Kiefer
Kiefer Mar 15 '20

Om det er super vigtigt at vide, måske ikke lige nu, men bliver måske rart den dag vi ikke længere tuller rundt i en Tesla men et andet mærke. Hvis man så stadig kunne bruge Teslas SuC'er (mod betaling naturligvis) vil det jo kunne gøre rejser nemmere.

Ionity tilbyder jo en betalingsløsning, men hvis Tesla gør som dem, kommer det jo til at koste en milliard million at bruge det for andre uden for netværket. 

koden
koden Mar 15 '20

Jo.. men nu gik tråd på om det var lovligt eller ikke lovligt og viste sig at være et fortolkningsspørgsmål som ingen her kan svare på.

Forummets indlæg er redigeret af koden Mar 15 '20
Pensionisten
Pensionisten Dec 23 '20
  Måske bliver der åbnet op for andre end Teslaejere på Teslas Superchargers, se denne fra YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=CDFthCuq62M  
cth
cth Dec 23 '20

Jeg er personligt ligeglad.

Kommer der stort set aldrig.

Specielt ikke efter køb af ny model S og den rækkevidde jeg har fået der.

Men jeg tror det er en fordel og måske kan det give lavere ladepriser på sigt??

KimT
KimT Dec 23 '20

Nu kan jeg ikke huske den eksakte ordlyd af hans tweet, men utroligt der kan skrives stolpe op og stolpe ned pga. et par ord i et tweet. Han har efter min mening ikke skrevet noget nyt. De bilfabrikanter der vil være med til at finansere netværket er velkommen. Det er der bare ikke nogen der har været ind til nu. Og hvis det bliver åbnet er det jo nok igen kun et enkelt bilmærke - dvs. det bliver ikke åbnet op for alle.

Edit her :

-Serious question: Why don't more electric car makers take up Tesla on their offer to use the Supercharging network? Incompatible tech? Hidden fees? Pride? There's gotta be a good reason.

-They are, although it’s kind low-key. Tesla Superchargers are being made accessible to other electric cars.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Dec 23 '20
baldur
baldur Dec 24 '20

Jeg kontaktede i øvrigt ministeriet og spurgte hvor man klager. Efter et par uger fik jeg et af de mest absurde svar fra en dansk myndighed. Svaret var at Danmark havde vurderet at det ikke var nødvendigt at loven kan håndhæves for at overholde EU lovgivningen om at implementere direktivet. Med andre ord, der er _ingen_ der kan klage eller sagsøge fordi der ikke er udpeget en myndighed der kan behandle klagen.

Eneste mulighed for at komme videre herfra er at indbringe Danmark for EU domstolen for at have implementeret direktivet på skrømt.

Sider: « 1 2