Loading...
dk

3G/mobil betaling | Tesla Forum

Bjarni
Bjarni Jan 7 '14

@Kiefer: Dem som kører på de gamle NMT-frekvenser har et dårligt ry mht. stabilitet og hastighed. De lover da heller ikke selv mere end op til 3 Mbit/s, hvilket ikke er meget bedre end det som vi har i Teslaen med gratis roaming i hele EU. Jeg gætter på vi har 2 Mbit/s i vores Tesla med de roaming-aftaler Tesla sikkert har.

@Raymond & Frederik: Der findes nogle udmærket 3G/4G USB modems her: http://consumer.huawei.com/...obile-wifi/index.htm

Men jeg er meget i tvivl om de kan tænde af sig selv når der kommer strøm i USB-stikket eller om man skal trykke på en knap hver gang for at tænde&slukke dem. Jeg gider ikke trykke på ekstra knapper hver gang jeg skal bruge min bil.

Jeg er ikke helt sikker på antal USB-stik i bilen. Jeg mener at huske der også er nogle ved bagsæderne i midten. Men ellers er der i hvert fald foran mellem forsæderne som du selv skriver. Man kan jo altid proppe en USB-forlængerledning på og så gemme USB-modemet væk et-eller-andet sted.

Men jeg er ikke overbevist om nogen af de USB-modems jeg har fundet frem til rent faktisk tænder af sig selv.... :-/

Kiefer
Kiefer Jan 7 '14

Hej.

Som nævnt kender jeg ikke produktet, en af de fordele jeg kan se der kunne være, var at man på den måde fik en dansk IP adresse og ikke en spansk.

Man kunne også lave hotspot i bilen ved at smide en brugt iPhone i bilen med et dataabbonnement, så er den altid tændt når bilen er tændt :-)

Men jeg må da også indrømme at jeg da langt hen ad vejen da hellere ville have at Tesla åbnede op for at man kunne sætte sit eget SIM kort i bilen så man ikke er begrænset til de IP-adresser og hastigheder som Tesla dikterer.

FrederikC
FrederikC Jan 7 '14

Ønsker man at udskifte noget der p.t. er free-of-charge? 

I min verden skal den spanske ip godt nok være noget af en "killer" før man giver penge for at skifte.

Kan man egentlig se youtube på skærmen?

Kiefer
Kiefer Jan 7 '14

Jeg tror at for den almindelige bruger vil en spansk IP nok ikke have nogen betydning, jeg kunne dog sagtens forestille mig at lidt mere avancerede brugere kunne have behov for en dansk IP.

Men en kedelig grå morgen i en bilkø i koldt vejr i dk, kan det måske være forfriskende at gå ind på minip.dk og lukke øjnene et kort øjeblik og forestille sig at man er i samme by som sin IP ;-)

Husk dog at åbne øjnene igen, ellers bliver i nok vækket af parkeringssensorerne...!

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jan 7 '14
Raymond
Raymond Jan 7 '14

@Bjarni,

De USB modems, du referer til kører ikke selvstændigt, der skal være en PC med et styresystem tilknyttet.

Man skal lede efter en 3G/4G router med WiFi, som kan strømfødes af et USB stik.

FrederikC
FrederikC Jan 7 '14

Ja 3G/4G Routere ala den her:
http://www.tp-link.us/products/details/?categoryid=218&model=TL-MR3040

eller med indbygget modem, kender dog ikke lige nogle.

Raymond
Raymond Jan 7 '14

Præcis Frederik, købes f.eks her:

http:///...040?cid=913205000000

Oplades via USB

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Jan 7 '14
Admin44 Administrator
Admin44 Jan 7 '14

Super. Jeg har en del problemer med mit signal når jeg kører rundt. Ofte fryser browseren og jeg kan ikke gå på nye sider eller taste noget. Kortet hænger også. 

Overvejer at prøve at modem med en af disse abonnementer i: 

http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/

eller

http://www.oister.dk/mobilt-bredband/?gclid=CLbK-6XT7LsCFUdZ3godgi4ASw

Men det store spørgsmål er jo hvor mange GB bruger en Tesla mon om måneden. ????

Forummets indlæg er redigeret af Admin44 Jan 7 '14
brianmassesson
brianmassesson Jan 7 '14
Hej Peter,
Jeg har et 3G/4G modem som jeg har testet i min bil et par gange. Der er 3netværk 3G/4G simkort og batteri. Du kan godt låne det et par dage eller en uge hvis du vil teste. Jeg bor i Farum, ved ikke hvor meget geografi der er i det for dig?
Hookmaker
Hookmaker Jan 12 '14

Læste det her på Teslas forum, hvad er det for noget med Facebook?

hasse@aland.net |  NEW

Up in Scandinavia it is Teliasonera. But a simple whatismyip.com lookup reveals that my location is Spain, and IP address is from Telefonica. So, one big VPN all over Europe with gateway to the internet in Madrid one can assume. (this also means that if you log on to Facebook from the car, your account is immediately blocket. It also means many sites are screwed up because of geotargeting. Perhaps this setup should be reconsidered.

Ruderen
Ruderen Apr 5 '14

Nogen der oplever problemer med at komme på nettet vi bilen 3G ? Jeg har oplevet ikke at kunne "surfe", bruge GPS og ingen forbindelse til Internet Radioen. Mit FM fungere godt - jeg har prøvet at reboote uden held, det ser iøvrigt ud til at jeg har fint signal (4 streger på modtageren).

/Thomas

Flemming
Flemming Apr 5 '14
Har ikke haft problemer med dækningen i Danmark, men i og omkring Flensborg var var der områder hvor der ingen dækning var.
Til gengæld fungerer vores FM radio ikke særlig godt, meget larm og knasen. Tesla skal kigge på
Det på tirsdag samtidig med at vi skal have skiftet til sommerdæk.
Ruderen
Ruderen Apr 5 '14

Tror egentligt at problemt er opstået efter jeg har fået installeret GPS-tracker, jeg skal til Tesla på mandag, så må de lige fikse det. 

Renedyhr
Renedyhr Apr 5 '14

Fik i denne uge monteret en GPS-tracker fra Uniqtracking og har også haft problemer med surfe på nettet i bilen. Når jeg går på nettet via datadeling på min iPone er der ingen problemer.

Tesla kommer forbi på mandag og ser på mit soltaget, håber de også kan løse problemet med at komme på nettet via det indbygget simkort.

rms
rms Apr 5 '14
Citat fra Renedyhr

Fik i denne uge monteret en GPS-tracker fra Uniqtracking og har også haft problemer med surfe på nettet i bilen. Når jeg går på nettet via datadeling på min iPone er der ingen problemer.

Tesla kommer forbi på mandag og ser på mit soltaget, håber de også kan løse problemet med at komme på nettet via det indbygget simkort.

Har du prøvet at reboot begge consoler? det skal jeg med min nogle gange om ugen for at få data forbindelsen op at køre igen. Har andre dette problem?

Niels
Niels Apr 5 '14

nu er der naturligvis forskellige måder at installere en tracker, men jeg har en Uniqtracking (mener den hedder DT20) - fungere upåklageligt og har ikke haft problemer med browsing, radio, GPS eller andet.

Min radio (FM) fungere ned på -2 p-kælder under Frederiksberg gymnasium, hvilket må siges at være godkendt. bilens GPS viser altid med få meters nøjagtighed hvor bilen befinder sig osv.

Derved ikke sagt at en bestemt implementering kan have ændret noget, men der er ikke generelle problemer med DT20 og Tesla - så ville jeg også have det.

Jeg har i øvrigt aldrig manuelt bootet min consol(er) - de spiller altid som de skal (de har naturligvis selv bootet ved software opdateringer m.m.)

Renedyhr
Renedyhr Apr 5 '14

Har kun haft min bil i to uger nu og der har ingen problemer været, når jeg ser bort fra at soltaget går lidt stramt og derfor ikke åbner helt op i første forsøg. Hvordan rebooter man sin Tesla?

kajakaj
kajakaj Apr 5 '14

Jeg har også en UT20 fra Uniqtracking og har ingen problemer med internetadgang

rms
rms Apr 6 '14
Citat fra Renedyhr

Har kun haft min bil i to uger nu og der har ingen problemer været, når jeg ser bort fra at soltaget går lidt stramt og derfor ikke åbner helt op i første forsøg. Hvordan rebooter man sin Tesla?

Tryk og hold 10 sec på begge scroll wheels for at reboote center consolen, Tryk og hold 10 sec. på begge knapper over de 2 scroll wheels for at reboote kører consolen.

Prøv begge dele og se om der kommer net forbindelse igen.

Ruderen
Ruderen Apr 7 '14

Var hos Tesla i dag, min SIMkort var røget. Det var ikke noget som de havde oplevet før og var lidt på bar bund. Der er nu bestilt et nyt kort, som de dog ikke ved hvornår bliver leveret :-(

(Fik for øvrigt også skiftet glasset i soltaget)

/Ruderen

Sider: « 1 2 3 »