@Kiefer: Dem som kører på de gamle NMT-frekvenser har et dårligt ry mht. stabilitet og hastighed. De lover da heller ikke selv mere end op til 3 Mbit/s, hvilket ikke er meget bedre end det som vi har i Teslaen med gratis roaming i hele EU. Jeg gætter på vi har 2 Mbit/s i vores Tesla med de roaming-aftaler Tesla sikkert har.
@Raymond & Frederik: Der findes nogle udmærket 3G/4G USB modems her: http://consumer.huawei.com/...obile-wifi/index.htm
Men jeg er meget i tvivl om de kan tænde af sig selv når der kommer strøm i USB-stikket eller om man skal trykke på en knap hver gang for at tænde&slukke dem. Jeg gider ikke trykke på ekstra knapper hver gang jeg skal bruge min bil.
Jeg er ikke helt sikker på antal USB-stik i bilen. Jeg mener at huske der også er nogle ved bagsæderne i midten. Men ellers er der i hvert fald foran mellem forsæderne som du selv skriver. Man kan jo altid proppe en USB-forlængerledning på og så gemme USB-modemet væk et-eller-andet sted.
Men jeg er ikke overbevist om nogen af de USB-modems jeg har fundet frem til rent faktisk tænder af sig selv.... :-/