Loading...
dk

Opgradering af MCU1 til MCU2 | Tesla Forum

brenly
brenly Apr 8

Hej,

Jeg har læst at der snart er mulighed for at opgradere sin MCU1 til MCU2 til 2.500usd.
Nogen der ved om det også er muligt her i Dk?

KimT
KimT Apr 8

Det har været oppe et par gange.

Her link til Tesla's hjemmeside : https://www.tesla.com/support/infotainment?redirect=no

Personligt tror jeg det kommet til at gå lang tid inden den bliver tilgængelig for os med de gamle modeller (pre-facelift / AP1) - og her tror jeg omkring 1 år !

PeterE
PeterE Apr 8
Søg herinde, der er en længere debat om hvad det er og hvornår det mådke bliver.
burns
burns Apr 8

Spurgt Tesla service i Århus og de anede ikke hvornår de fik den mulighed, men de gættede om et års tid (men de vidste det som sagt ikke).

brenly
brenly Apr 9

Tak for jeres svar.

Men ved I om der er mulighed for at opgradere HW3, når man til den tid har mulighed for at opgradere MCU2? Jeg har en model S85 årgang 2015, jeg ved ik hvilken der sidder i den nu, men den har AP1. 

MOS
MOS Apr 9

HW3 omfatter bl.a. 3 kameraer i forruden, 2 kameraer i blinklys på forskærmene, 2 kameraer i B-stolperne. Så nej, jeg tror ikke, du skal regne med, at det bliver muligt at opgradere til HW3. Det vil nok være væsentligt nemmere (og billigere) bare at købe en ny(ere) bil, der har HW3.

mibian
mibian May 5

Det bliver til V2.5

Forummets indlæg er redigeret af mibian May 5
PeterE
PeterE May 5

Det bliver uanset hvad, vist ikke det næste års tid. Desværre. 

HenrikD
HenrikD May 6

Tesla sagde i går til mig, at planen var sommer, men pga. Corona blev det nok efterår. Tættere på kunne jeg ikke komme.

burns
burns May 23
Må erkende at jeg ikke vil undvære min radio, så en opgradering til MCUv2 bliver ikke aktuelt for mig.  Er egentlig mærkeligt de ikke lagde radioen på printet. En FM radio fylder nærmest ingenting. Er lidt usikker på hvor meget en DAB Radio fylder, men tænker det hele kan ligge i 1 chip.
Kiefer
Kiefer May 23

Hvis det blot er for at få mulighed for film musik og spil på sin MCU, så er denne løsning:

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/7079

Måske en bedre idé. Den ødelægger ikke FM radio og koster 1/4 del af hvad en ny MCU koster.

brenly
brenly May 23

Keifer:
Er det noget du har erfaring med? Hvis man bestiller det gennem dig, ved du hvor man kan få det monteret?

Kiefer
Kiefer May 24

Ingen erfaring,  jeg havde dog tænkt at, hvis vi var nogle stykker kunne vi jo måske arrangere en bygge-dag til det?

brenly
brenly May 24

Hvor mange er med på den? :) Hvornår vil du bestille?

Kiefer
Kiefer May 24

Med dig er vi 3 indtil videre, så det er jo ikke fordi der har været det helt store run på ideen :)

brenly
brenly May 25
Citat fra Kiefer

Med dig er vi 3 indtil videre, så det er jo ikke fordi der har været det helt store run på ideen :)

Skal vi så ikke bestille de 3? Han giver fri fragt med dhl. Hvis vi bestiller 3.