Loading...
dk

HDMI indgang i Model S & X | Tesla Forum

P85DK
P85DK Sep 25 '20

Cool - men er det ikke nemmere at vælge Android Auto end af omveje prøve at få Carplay til at virke?

Hvad med passiv køling?

Kiefer
Kiefer Sep 25 '20

Det kunne man sikkert godt, men nu vil jeg have Apple CarPlay ;)

Man skal stadig have en CarPlay Dongle, om man så vælger at bruge den til Apple CarPlay eller til Android Auto, tror jeg er lidt hip som hap. Det er vist alt efter temperament.

Jeg kan så se jeg har lidt problemer med strømmen, de step-down dimser fra 12 til 5.1v jeg har fået købt i Kina er vist netop noget kinabras...

/Martin

Kiefer
Kiefer Dec 3 '20

Så fik jeg langt om længe Apple CarPlay til at fungere i bilen, lyd er via Bluetooth :)

Har haft en del problemer med strøm via ODB når det går igennem HDMI boksen, så jeg er endt med at lave et custom ODB kabel hvor jeg tager strøm til en Raspberry Pi direkte fra ODB og uden om HDMI boksen. Så vil min Pi godt boote. 

Der er så en bug i Lineage OS hvor den CarPlay dongle jeg benytter får OS'et til at gå i et reboot loop så snart jeg sætter WiFi til på min Pi. Udvikleren er bekendt bed problemet og arbejder på en løsning. Af en eller anden grund kan LineageOS ikke lide det p2p WiFi der kommer fra CarPlay donglen. 

Kunne selvfølgelig have valgt en kablet udgave hvor man sætter telefon til donglen via kabel, megen...

Og det der gør at det tager så lang tid at få til at virke, er at det måtte jo ikke koste alverdens at lave, så hver gang der skulle bruges en ny dims fra Kina, tog det lige en måned til halvanden inden delene kommer frem...

/Martin

skinke
skinke Dec 3 '20

Kunne være fedt hvis Tesla gad lave såden en dims.

Så kom der lidt liv tilbage til mcu 1 igen. 

Er det bagkamera du bruger som indgang?

Forummets indlæg er redigeret af skinke Dec 3 '20
Kiefer
Kiefer Dec 3 '20

Ja, HDMI-dimsen kobler sig på bakkameaet så jeg kan skifte mellem kamera og Pi via en af knapperne på på rattet. 

Jeg har været lidt på udkig efter en track-ball, omvendt rullemus eller hvad man nu kan  finde på som input til PI'en. Man kan jo af gode grunde ikke benytte touch-funktionen i MCU'en.

Og ja, hvis Tesla istedet for at have benyttet et Tegra-board, måske havde været så smarte at bruge en Pi, eller tilsvarende, så havde det været super nemt for dem at opgradere en MCU1 til en MCU2 og fremadrettet. Blot skifte en Pi1 fra 2009 ud med en Pi4 fra 2020....

P85DK
P85DK Dec 3 '20
Citat fra Kiefer

Blot skifte en Pi1 fra 2009 ud med en Pi4 fra 2020....

Men har vi nogensinde oplevet at nogle fabrikanter har været så fremsynet ...

Kiefer
Kiefer Dec 3 '20

Nej, ikke i autobranchen...

Sider: « 1 2