Loading...
dk

Leveringsdato før/efter nytår? | Tesla Forum

Hogh
Hogh Nov 7 '14

Hej.

Jeg er ny her. Har bestilt en S85 til levering medio dec. Vil spørge om der er forskel på om leveringsdatoen er 12/2014 eller 01/2015. Jeg kan nok vente en 14 dage..!

Udmærket forum....:)

Skaarup
Skaarup Nov 8 '14
Kun din indregistreringsdato. På stelnummeret vil man kunne se den er produceret i 14. I DK får vi først biler i marts måned som er produceret i 15. Men det betyder ikke så meget, Tesla har ikke modelår, men laver små updates hele tiden.
heinzemann
heinzemann Nov 12 '14

Ny her også. Har netop bekræftet min bestilling. Det bliver super vildt. Har fået en mail om at den formentlig leveres i slutningen af december (selvom "My Tesla" siger januar). Hvordan det hænger sammen ved jeg ikke, men det er ikke en automatiseret mail jeg har fået - den kommer fra et rigtigt menneske ;)

Jeg har spurgt hvordan det kan lade sig gøre, vender tilbage når jeg hører fra hende.

FrederikC
FrederikC Nov 12 '14

De gør ALT for at få et godt Q4 regnskab - Så mange biler skal leveres som muligt.

heinzemann
heinzemann Nov 12 '14

Har fået svar, de havde efter sigende et par ledige slots i produktionskøen som jeg nyder godt af.

Er der andre der først får deres leveret til marts (som gerne ville have haft den tidligere)?

Lars72
Lars72 Nov 12 '14

Heinzemann, hvilken har du bestilt P85, S85?

heinzemann
heinzemann Nov 12 '14

Jeg har bestilt en S85, plain white, tan læder, panotag, almindelige fælge, tech pakke. 

heinzemann
heinzemann Nov 19 '14

I nat (mellem kl. 1 og 6 dansk tid) begyndte Tesla at producere min S85 :)

Så det kan være slut-december holder.

supergaard
supergaard Nov 19 '14

+1, krydser fingre for før jul!

haha, hvordan vil du forklare de 5 timers usikkerhed? faldt du i søvn i en page-refresh? :D

heinzemann
heinzemann Nov 19 '14

supergaard, tak. Og ja, jeg måtte overgive mig og tage en kort lur ;)

Havde en idé om at det måtte blive mandag eller tirsdag. Omtrent 10% af Teslas trafik til MyTesla kom formentlig fra mig de 2 døgn ;)

Werge
Werge Nov 19 '14
Det kunne være super sjovt at se statistik på hvor mange gange vi i gennemsnit gå på My Tesla.
4 måneder = 120 dage x 8 gange pr dag = 960 pr. bil....... Og skulle Tesla ikke levere 200 biler i december, så bare denne gruppe står for 200.000 "likes"....
Maho
Maho Nov 19 '14
Og jeg vil endda trække gennemsnittet op :-)
LarsH
LarsH Nov 19 '14

Er der nogen der ved, om Tesla leverer en VIP bog med billeder fra selve bygge processen eller lign.? Det er der flere mærker der gør ved jeg og jeg fik selv en gang en flot bog i håndsyet læder med billeder fra hele processen fra ende til anden.

heinzemann
heinzemann Nov 19 '14

Jeg har også tænkt det ville være fedt at få nogle fotos af ens _egen_ bil under produktionen.

FrederikC
FrederikC Nov 19 '14
LarsH tror tesla er for menig mands agtigt til den slags. Gætter på at det er noget de gør ved italienske mærker, de dyre af slagsen ;)
Kiefer
Kiefer Nov 21 '14

heinzmann: Jeg har kun set de har gjort det en enkelt gang, hvor der blev vist et billede af en bil i produktionen hvor der var sat et skilt med "Vegan, priority" på bilen, til en eller anden kendt kvindelig øko aktivist der så åbenbart også er veganer...

Jeg mener faktisk at, have læst hun endda brokkede sig en del over tilvalgene på Signatures og Performance hvor læder var standard, det går jo ikke for en veganer...

/Martin

Kiefer
Kiefer Nov 21 '14

Werge: Hvorfor tror du at man kun går på MyTesla i snit 8 gange om dagen mens man venter? ;-)

For midt vedkommende var tallet vist en del højere.

/Martin

Werge
Werge Nov 21 '14
Kiefer, jeg skulle jo finde et gennemsnit, så udfra egne erfaringer tænkte jeg det nok passede meget godt. Tror klart vi alle har haft perioder hvor det har været MANGE gange på en dag.
Lige nu ved jeg hvornår min bli kommer (12.12.14), men nu går jeg ind for at se om den endelige faktura er kommet, så jeg kan få de sidste rettelser med i min finansiering.
Kiefer
Kiefer Nov 21 '14

Den endelige faktura fik vi ca. en måned før vi fik bilen, min hustru kontaktede dog Tesla DK på grund af dette, for ifølge den startede garantien også en måned før vi fik bilen så hun blev lidt i tvivl om hvad der passede, men Anna fra Tesla DK fik beroliget hende med at garantien selvfølgelig først startede den dag vi fik udleveret bilen og fulgte indregistreringsdatoen.

Så du burde vel som sådan have haft den allerede nu, men mindre de har lavet om i processen siden vi fik vores bil.

/Martin